Державна казначейська служба роз'яснила особливості складання Акта приймання-передачі ОЗ та обліку приміщення, переданого установі в оперативне управління у період реконструкції.
Пунктом 6.4 Інструкції з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ (наказ Держказначейства від 17.07.2000 р. №64, у редакції наказу Держказначейства від 21.02.2005 р. №30) встановлено, що типова форма №ОЗ-1 (бюджет) «Акт приймання-передачі основних засобів» застосовується для оформлення приймання-передачі необоротних активів і складається на кожен окремий об'єкт, який надходить шляхом придбання або безоплатної передачі від інших організацій. На об'єкт, що був в експлуатації, робиться запис на суму зносу.
Для приймання об'єктів наказом керівника установи створюється комісія, що складає акт у двох примірниках: для установи, яка здає, та для установи, яка приймає. Після оформлення у термін, встановлений графіком документообігу бюджетних установ, акт разом із технічною документацією щодо такого активу передається до бухгалтерії.
Видача необоротних активів зі складу проводиться за накладними (вимогами), які підписуються керівником установи. При цьому накладна виписується в одному примірнику, якщо інше не визначено галузевими нормативними актами, погодженими з Держказначейством (п. 6.28 Інструкції №64).
На зворотному боці «Інвентарної картки обліку основних засобів у бюджетних установах» типової форми №ОЗ-6 (бюджет) робиться запис про переміщення необоротних активів в установі (п. 6.11 Інструкції №64).
Щодо обліку приміщення, переданого установі в оперативне управління у період реконструкції, Держказначейство нагадує, що підставою для бухобліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти їх здійснення. Ці документи має бути складено під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо -- безпосередньо після її закінчення.
Зміна первісної (відновлювальної) вартості необоротних активів проводиться у разі індексації їх первісної вартості відповідно до чинного законодавства України, а також у разі добудування, дообладнання, реконструкції, частковій ліквідації відповідних об'єктів та модернізації, яка спричинила додаткове укомплектування необоротних активів (п. 1.6 Інструкції №64). Облік незавершеного капітального будівництва (виготовлення, створення), добудування, поліпшення (дообладнання, реконструкції) об'єктів необоротних активів з початку і до закінчення зазначених робіт та введення в експлуатацію здійснюються на рахунку 14 «Незавершене капітальне будівництво» (п. 5.2 Інструкції №64).
Відповідно до Порядку застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ (наказ Головного управління Держказначейства від 10.12.99 р. №114), на субрахунку 141 «Капітальні видатки за невведеними в експлуатацію основними засобами» обліковуються витрати за незакінченими і закінченими об'єктами капітального будівництва, реконструкції, модернізації основних засобів, але не зданими в експлуатацію.