• Посилання скопійовано

Влада планує запровадити позасудове вирішення споживчих спорів

Мінекономіки оприлюднило законопроєкт щодо позасудового вирішення споживчих спорів. Ним передбачено створення та функціонування системи ПВС в Україні для вирішення як внутрішніх, так і транскордонних споживчих спорів

Влада планує запровадити позасудове вирішення споживчих спорів

27 серпня Мінекономіки оприлюднило на своєму сайті проєкт Закону “Про позасудове вирішення споживчих спорів” .

У пояснювальній записці до нього йдеться, що метою проєкту є наближення національного законодавства про захист прав споживачів до законодавства ЄС та гармонізації системи захисту прав споживачів в Україні з принципами, підходами та практиками ЄС шляхом імплементації Директиви Європейського Парламенту і Ради 2013/11/ЄС від 21 травня 2013 року про альтернативне вирішення споживчих спорів і про внесення змін до Регламенту (ЄС) №2006/2004 та Директиви 2009/22/ЄС (далі – Директива 2013/11/ЄС) з метою створення та функціонування системи позасудового врегулювання спорів (далі - ПВС) між споживачем та суб’єктом господарювання.

Проєктом Закону передбачено:

  • створення системи ПВС, яка включатиме Контактний центр (Мінекономіки), компетентні органи у відповідній сфері (органи державної влади, у тому числі колегіальні державні органи, які здійснюють/реалізують/забезпечують захист прав споживачів у відповідній сфері, Національний банк),  органи ПВС (юридичні особи, громадські об’єднання споживачів або об’єднання юридичних осіб), особи, відповідальні за ПВС, та сторони спору (споживач, суб’єкт господарювання);
  • надання органам ПВС права вирішувати внутрішні та транскордонні спори при порушеннях суб’єктом господарювання договірних зобов’язань та порушень прав споживачів на переддоговірних і позадоговірних етапах;
  • встановлення повноважень Контактного центру, компетентного органу у відповідній сфері та органу ПВС для реалізації принципів ПВС;
  • визначення умов для функціонування системи ПВС, зокрема щодо:
    • призначення на конкурсних засадах органів ПВС компетентним органом у відповідній сфері та включення їх до переліку органів ПВС;
    • ведення та оприлюднення компетентним органом переліку органів ПВС у відповідній сфері, а загального переліку органів ПВС - Контактним центром;
    • звітування органу ПВС про розгляд як внутрішніх, так і транскордонних спорів та інформування компетентного органу у відповідній сфері про ефективність своєї роботи;
    • інформування Контактного центру компетентними органами щодо розвитку та функціонування органів ПВС у відповідній сфері;
  • обов’язкове інформування споживачів суб’єктом господарювання про орган ПВС, компетенція якого поширюється на таких суб’єктів господарювання;  
  • встановлення вимог до органу ПВС та осіб, відповідальних за ПВС;
  • визначення підстав для відмови від розгляду спору органом ПВС;
  • організацію розгляду спору органом ПВС.

Автор: Брік Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Інше

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Інше»