• Посилання скопійовано

Дату отримання податкової накладної підтверджує Реєстр отриманих та виданих накладних

Ухвала ВАСУ від 22.12.2011 р. у справі №К/9991/37434/11

Підтвердженням включення до податкового кредиту сум ПДВ є, зокрема, оригінал податкової накладної. А якщо податкову накладну отримано поштою в наступних податкових періодах, чим підтвердити отримання такої накладної та якою датою відобразити податковий кредит?

ДПІ під час перевірки дійшла висновку, що у разі отримання податкової накладної поштою вона підлягає включенню до податкового кредиту датою отримання, тобто датою виникнення податкових зобов’язань. При цьому необхідно також мати підтвердження надсилання та отримання поштового відправлення.

ВАСУ, розглядаючи такий спір, вважає, що:

1) з огляду на приписи пп. 7.4.1, 7.5.1, 7.4.5 та 7.2.3 ст. 7 Закону про ПДВ, належним чином оформлена податкова накладна підлягає включенню до податкового кредиту того податкового періоду, на який припадає дата складання податкової накладної;

2) у разі отримання податкової накладної у наступних періодах платник податку ? покупець товарів (робіт, послуг) повинен на дату отримання зазначених документів відобразити їх у графі 2 Реєстру отриманих та виданих податкових накладних, та за умови виконання норм пп. 7.4.1 Закону про ПДВ має право відобразити такі податкові накладні у податковій декларації з ПДВ у поточному періоді.

Таким чином, датою виникнення права на ПК є дата отримання податкової накладної.

Цікаво, що податковий орган не заперечує того, що платник податків має право на податковий кредит за датою отримання такої накладної. Однак наголошує на відсутності у платника податків документального підтвердження дати надходження податкової накладної, а саме листа з рекомендованим повідомленням про вручення із зазначенням на ньому відбитку календарного штемпеля, чим порушує порядок оформлення поштових відправлень, затверджений Постановою КМУ від 28.07.97 р. №799.

ВАСУ зазначає, що дати отримання податкових накладних підтверджуються реєстрами отриманих та виданих податкових накладних, які було складено відповідно до вимог наказу ДПАУ від 30.06.2005 р. №244 та надано відповідачеві разом з податковими деклараціями з ПДВ за відповідні періоди.

Таким чином, Реєстр отриманих та виданих податкових накладних є належним доказом дати отримання позивачем податкових накладних від постачальників товару.

Посилання податкового органу на Порядок оформлення поштових відправлень №799 не беруться до уваги, оскільки:

— такий порядок визначає вимоги щодо оформлення поштових відправлень податкових декларацій платниками податку до відповідних податкових органів на виконання ст. 4 Закону №2181;

— порядок визначає саме правила надсилання поштової кореспонденції, а не отримання її. Тому рекомендоване повідомлення про вручення (на якому наголошує ДПІ як на єдиному можливому доказі отримання податкових накладних) є доказом саме надсилання постачальником товарів документів позивачу, а не доказом їх отримання.

Зауважимо, що з прийняттям ПКУ ситуація, по суті, не змінилася, за винятком того, що податкові накладні беруть участь у формуванні ПК лише протягом 365 днів з дати виписування (п. 198.6 ПКУ).

 

Автор: Канарьова Наталія

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «ПДВ»