У зв’язку зі зміною податкової адреси платника податку нами було проведено перереєстрацію платника податку на додану вартість. Який порядок коригування податкових зобов’язань та податкового кредиту на підставі розрахунку коригування, що видається платником податку після перереєстрації платника податку на додану вартість, якщо податкову накладну було виписано ним до такої перереєстрації?
Відповідно до п. 1 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 01.11.2011 р. №1379, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 22.11.2011 р. за №1333/20071 (далі — Порядок №1379), податкову накладну заповнює особа, яка зареєстрована як платник податку у податковому органі та якій присвоєно індивідуальний податковий номер платника ПДВ.
Згідно з п. 18 Порядку №1379, у разі здійснення коригування сум податкових зобов’язань відповідно до ст. 192 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI, зі змінами та доповненнями (далі — ПКУ), постачальник товарів/послуг виписує розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі — розрахунок коригування) за формою згідно з додатком 2 до податкової накладної. На титульному аркуші розрахунку коригування зазначається, до якої податкової накладної та за яким договором вносяться зміни (п. 21 Порядку №1379).
Відповідно до п. 4.1 р. ІV Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.11.2011 р. №1394 (далі — Положення №1394), перереєстрація платника ПДВ проводиться та свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість за ф. №2-ПДВ (додаток 2 до Положення №1394) (далі — Свідоцтво) підлягає заміні у разі виникнення змін у даних платника ПДВ, які стосуються коду ЄДРПОУ, податкового номера, який надається податковими органами, та/або найменування (прізвища, імені, по батькові), та/або місцезнаходження (місця проживання) платника ПДВ, і якщо зміни не пов’язані з припиненням платника ПДВ, крім випадків, визначених пп. 3.15.1 п. 3.15 р. III Положення №1394.
Пунктом 4.2 р. ІV Положення №1394 визначено, що для заміни Свідоцтва платник ПДВ зобов’язаний у 20-денний строк після виникнення змін подати до податкового органу, в якому перебуває на обліку, додаткову реєстраційну заяву з позначкою «Перереєстрація». До такої заяви мають бути додані Свідоцтво та всі засвідчені копії Свідоцтва. Податковий орган видає платнику ПДВ нове Свідоцтво (за новим номером) замість старого в такому самому порядку, як і при реєстрації. При цьому дата реєстрації платником ПДВ не змінюється, а датою початку дії нового Свідоцтва та датою анулювання старого Свідоцтва є останній день строку у 10 робочих днів від дня отримання додаткової реєстраційної заяви з позначкою «Перереєстрація».
Враховуючи викладене, оскільки при перереєстрації платника ПДВ дата реєстрації платником ПДВ та його індивідуальний податковий номер не змінюються, такий платник податку у разі будь-якої зміни суми компенсації вартості товарів (послуг), перегляду цін, перерахунку у випадках повернення товарів особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, має право виписувати розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної з урахуванням реквізитів нового Свідоцтва.