• Посилання скопійовано

Яку дату ставити реєстрі отриманих податкових накладних

Яку дату правильно ставити в реєстрі отриманих податкових накладних, що реєструються в ЕРПН?? Мені постачальник податкові накладні віддає відразу, а реєструє потім. Раніше я ставила дату виписки і не прив’язувалася до дати реєстрації, а тепер сумніваюся у правильності. Як можна у випадку неправильності заповнення в реєстрі дати отримання виправити цю помилку? І що за це буде для підприємства?

При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку -- продавець товарів/послуг зобов’язаний надати покупцю податкову накладну після реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (абзац 2 пункту 201.10 статті 201 розділу V ПКУ).

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних (далі -- Єдиний реєстр) здійснюється не пізніше 20 календарних днів, наступних за датою їх виписування (абзац 7 пункту 201.10 статті 201 розділу V ПКУ).

Відсутність факту реєстрації платником податку -- продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі та порушення порядку заповнення податкової накладної не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов’язку включення суми податку на додану вартість, зазначеної у податковій накладній, до суми податкових зобов’язань за звітний період (абзац 9 пункту 201.10 статті 201 розділу V ПКУ).

У разі порушення продавцем порядку реєстрації в Єдиному реєстрі податкової накладної покупець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву зі скаргою на такого постачальника, яка є підставою для включення сум податку до складу податкового кредиту. До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв’язку з придбанням таких товарів/послуг, або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг (абзац 11 пункту 201.10 статті 201 розділу V Кодексу).

Виконання платником зазначеного правила дозволяє платнику податку реалізувати своє право на отримання податкового кредиту.

Щодо виправлення помилок у реєстрах виданих та отриманих податкових накладних, то відповідно до Наказу ДПА України від 24.12.2010 р. №1002 «Про затвердження форми Реєстру виданих та отриманих податкових накладних та Порядку його ведення» виправлення помилки в Реєстрі здійснюється методом «сторно» за правилами, передбаченими для бухгалтерського обліку, у момент виявлення таких помилок.

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «ПДВ»