• Посилання скопійовано

Особливості відновлення реєстрації платника ПДВ

Лист ДПСУ від 13.06.2012 р. №16393/7/10-1417/3381 «Щодо анулювання реєстрації платників ПДВ»

Податкова у листі від 13.06.2012 р. №16393/7/10-1417/3381 роз’яснила особливості анулювання реєстрації платників ПДВ.
ДПС наголошує, що необхідною передумовою для внесення ДПСУ до Реєстру запису про скасування анулювання реєстрації є отримання належним чином завіреної копії рішення суду, яким скасовано рішення відповідного податкового органу про анулювання реєстрації платника ПДВ або рішення податкового органу про скасування анулювання реєстрації платника ПДВ.
Вимога платників податків зобов’язати ДПС внести запис про скасування анулювання реєстрації є помилковою, адже обов’язок з внесення запису до реєстру виникає тільки після набрання чинності відповідним рішенням суду та його отримання з відповідними документами. До цього моменту позовна вимога про зобов’язання внести запис про скасування анулювання реєстрації платника ПДВ є передчасною і такою, що не підлягає задоволенню, оскільки на час розгляду справи немає підстав вважати, що відповідне рішення не буде виконане податковим органом добровільно.
Слід також звернути увагу на необґрунтованість позовних вимог про зобов’язання поновити у Реєстрі дію свідоцтв платників ПДВ з моменту початку їх дії. Так, пп. 5.6.2, 5.6.3 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість (наказ Мінфіну від 07.11.2011 р. №1394) передбачено, що у разі скасування рішення про анулювання реєстрації, якщо інше не визначене судовим рішенням, податковий орган видає платнику ПДВ нове Свідоцтво (за новим номером) замість старого Свідоцтва на підставі реєстраційної заяви з позначкою «Перереєстрація» та рішення про скасування анулювання реєстрації. При цьому дата реєстрації платником ПДВ не змінюється, а датою початку дії нового Свідоцтва та датою анулювання старого Свідоцтва є дата внесення відповідного запису до Реєстру.
Якщо на дату скасування рішення про анулювання реєстрації особа зареєстрована платником ПДВ повторно, ДПС видає платнику ПДВ нове Свідоцтво (за новим номером) замість старого в такому ж порядку, як і при перереєстрації. При цьому дата повторної реєстрації платником ПДВ змінюється на дату попередньої реєстрації платником ПДВ, а дата анулювання останнього Свідоцтва попередньої реєстрації змінюється на дату початку дії першого Свідоцтва повторної реєстрації платником ПДВ.
Оскаржити можна лише рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ, а не документ, який став підставою для його прийняття. Наприклад, акт (довідку) підрозділу оподаткування юридичних або фізичних осіб про подання/неподання платником ПДВ податковому органу декларації з ПДВ протягом 12 послідовних податкових місяців та реєстр (перелік) податкових декларацій (податкових розрахунків) особи за 12 послідовних податкових місяців, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов’язання чи податкового кредиту у таких деклараціях (податкових розрахунках) протягом 12 послідовних податкових місяців.

Автор: Хоміцка Маріанна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «ПДВ»