• Посилання скопійовано

Блокування податкових накладних - роз'яснення Громадської ради при ДФСУ

На своїй сторінці у Facebook представниця Громадської ради при ДФСУ Юлія Дроговоз розповіла, як податкові накладні аналізуються податківцями під час моніторингу і роз’яснила, як вирішити проблему із зупиненням їх реєстрації

Блокування податкових накладних - роз'яснення Громадської ради при ДФСУ

500 тис. грн обсягів продажу товарів/послуг - як їх рахують?

14 липня 2017 року Юлія Дроговоз розповіла за наслідками зустрічі з директором департаменту моніторингу доходів та обліково-звітних систем ДФСУ Чмеруком М.О., що для обрахунку однієї з ознак, яка дозволяє не проводити блокування ПН/РК, беруться обсяги не тільки поточного місяця (липня), як це має бути за законом, а й попереднього (червня).

"Податкові за червень включаються до розрахунку обсягу поставки за червень. Саме тому багато податкових блокуються. Липневі накладні будуть рахуватися в обсяг липня (це про розрахунок обсягу поставки менше 500 тис. Грн)".

Про цю ознаку ми писали тут>>>

А виглядає вона так:

  • якщо одна і та ж фізособа є керівником у двох чи трьох юросіб, і обсяг постачання за місяць не перевищуватиме 500 тис. грн, то податкові накладні/розрахунки коригування таких юросіб не підлягатимуть зупиненню реєстрації;
  • якщо ж одна і та ж фізособа є керівником чотирьох та більше юросіб, під зупинення можуть потрапити податкові накладні/розрахунки коригування тих з цих юросіб, у яких обсяг постачання за місяць перевищуватиме 500 тис. грн.

Звісно, що для підприємства, яке цій ознаці відповідає (оскільки обсяг його продаж, скажімо, 450 тис. грн), стає проблемою, коли місячний показник насправді починає розраховуватися із суми обсягів продаж за два місяці (900 тис. грн).

 

Що робити в такій ситуації?

Податківці обіцяють, що із наступного місяця (серпня) жодні зайві обсяги до розрахунку обсягу за місяць не потраплятимуть. Але вони обіцяли, що все працюватиме, як годинник, і до початку фактичного блокування реєстрації ПН/РК. Але виявилося, що не все так гарно, як планувалося  і деякі ПН/РК блокуються всупереч закону!

Юлія Дроговоз рекомендує про такі проблеми обов’язково повідомляти ДФСУ: «Якщо податкові заблоковані неправомірно (наприклад, на неплатників), радять подати мінімум документів для їх розблокування. Другий варіант - дуже наполягати на їх розблокуванні без подачі документів (тобто пишіть листи і завалюйте скаргами або подайте мінімум документів)»

Але робити це  треба «без фанатизму». Адже платники ПДВ за два тижні поставили ДФСУ перед новою, чомусь неочікуваною проблемою – дуже важко опрацьовувати усю подану інформацію та підтвердні документи!

 

Як відбувається блокування податкових накладних?

Блокування податкових накладних відбувається за двома критеріями. Другий критерій – це відсутність ліцензій та інших видів дозволів на здійснення операцій, які зазначені в ПН/РК. Із ним питань на сьогодні виникає небагато. А ось з першим все не так просто, «за наказом все взагалі звучить не так, як застосовується на практиці». Про це Юлія Дроговіз розповіла 16 липня:

 

Як подати інформацію і підтвердні документи (скільки їх має бути) про заблоковані податкові накладні?

Ми вже сьогодні писали про коментар від Миколи Чмерука щодо опрацювання такої інформації. Він, зокрема, звернув увагу присутніх на необхідність подання виключно тих документів, які свідчать про реальність операції за відмовленими податковими накладними.

«Ті документи, які надходять до нас в електронному вигляді, потребують набагато менше часу для підготовки відповідного рішення. На опрацювання документів, які подаються у паперовому вигляді, потрібно більше часу через їх великий обсяг. Тому дуже просимо не надсилати зайвих та непотрібних документів, оскільки це полегшить нам роботу та дасть змогу вчасно реагувати на всі звернення», – підкреслив посадовець.

Важко зрозуміти, як платники податків примудряються надати комісії ДФСУ документи в паперовому вигляді. Адже самі податківці наполягали, що Повідомлення (J(F)1312601) формується по кожній податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію якої зупинено в ЄРПН, та до такого Повідомлення додаються копії документів у вигляді окремих додатків за формою J(F)1360101 у форматі PDF (розмір кожного додатку не повинен перевищувати 2 МБ). Але факт залишається фактом, платники ПДВ документи в паперовому вигляді надсилають, а податківці, замість того, щоб відхилити ці документи, розглядають їх і витрачають зайвий час.

Тобто, щоб скоротити процедуру відновлення реєстрації ПН/РК подавати Повідомлення та документи потрібно в електронному вигляді. Їх опрацювання відбувається значно скоріше!

Про це говорить і Юлія Дроговоз: «В цілому про обсяг поданих документів - конкретно і без фанатизму. Великий обсяг поданих документів буде ускладнювати їх розгляд. Тому подавайте мінімум, необхідний для розуміння операції. У поясненні постарайтеся дати необхідні описи для кращого розуміння діяльності та операції».

І ще одна порада: «Якщо у підприємства заблоковані податкові накладні з одним і тим же товаром/послугою, подавати одні і ті ж документи не потрібно - досить в поясненні зробити посилання на раніше вставлені документи (на податкові, до яких вони підв'язані)».

 

Наслідки розблокування податкових накладних

Система моніторингу ПН/РК з метою їх реєстрації (або зупинення їх реєстрації) має накопичувальний ефект. Тобто, якщо ви, наприклад, виробник і ваші податкові накладні блокуються через відсутність «вхідних» податкових накладних на ті товари/послуги, які ви продаєте, то, якщо ви пройдете процедуру подачі інформації та підтвердних документів і розблокуєте певну податкову накладну один раз, передбачається, що наступні ПН/РК з товарами/послугами, зазначеними у розблокованій податковій накладній, вже не блокуватимуться.

«Сьогодні ДФС України розглянула понад 400 таблиць. Відхилених близько 40 (тобто порівняно незначна частина). Завтра буде розглянуто ще близько 400 таблиць. У понеділок результати розгляду таблиць будуть внесені в систему. Тому платники отримають квитанції в понеділок. Враховані Таблиці є підставою для визнання всіх податкових накладних, в яких міститься інформація про товари/послуги, які поставляються. Сподіваюся, що знімуться питання щодо багатьох платників. За не розглянутими або відхиленими Таблицями будемо уточнювати і моніторити ситуацію» - зазначила Ю. Дроговиз.

 

І наостанок...

Сергій Доротич, Голова у ВГО "Союз захисту підприємництва" повідомив, що у разі виникнення проблем з реєстрацією податкових накладних, можна звертатися до них у Facebook, або листом на електронну адресу sdorotych@gmail.com.

Автор: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «ПДВ»