Головна Усі новини Оподаткування ПДВ

Як складати РК до ПН в залежності від причин коригування — офіційне детальне роз'яснення від ДФС

У зв’язку з численною кількістю помилок та запитань щодо складання РК податківці нарешті надали узагальнену інформацію щодо порядку складання розрахунків коригування у різних випадках

Податківці у листі від 22.06.2018 №18983/7/99-99-15-03-02-17 нарешті надали узагальнене роз’яснення про особливості заповнення табличної частини РК до ПН, що видаються покупцям – платникам ПДВ, в залежності від причин коригування. Хоча складнощі з їх складанням почалися ще наприкінці березня.

 

Види причин коригування 

Перш за все податківці навели причини коригування, які можуть бути вказані в РК до ПН. А саме:

  • «Повернення товару або авансових платежів» — після складання податкової накладної відбувається повне повернення суми попередньої оплати (авансу)/поставлених товарів або повернення залишку суми попередньої оплати (авансу)/поставлених товарів; 
  • «Зміна кількості» — після складання податкової накладної відбувається зміна кількості товарів/послуг (за винятком випадків повного повернення товарів); 
  • «Зміна ціни» — після складання податкової накладної відбувається зміна ціни товарів/послуг (за винятком випадків повного повернення коштів); 
  • «Зміна номенклатури» — після складання податкової накладної відбувається зміна ціни частини товарів/послуг/або одночасна зміна і кількості, і ціни товарів/послуг; 
  • «Усунення неоднозначностей»/«Зменшення обсягу при нульовій кількості»/«Зменшення кількості при нульовому обсягу» — одна з цих причин коригування вказується у розрахунку коригування, який складається з метою виправлення помилок, допущених при здійсненні попередніх коригувань податкової накладної, та відображення правильних показників товарних позицій, які утворились в результаті таких коригувань.

Зверніть увагу! Причина коригування вказується в графі 2 без лапок та інших додаткових розділових знаків. Якщо одна і та ж причина коригування вказується в двох і більше рядках розрахунку коригування, запис в графі 2 в усіх таких рядках має бути ідентичним з точністю до знаку. 

 

Терміни реєстрації РК до ПН в ЄРПН

У листі податківці зазначили, що порядок складання РК та його реєстрації в ЄРПН, включаючи і терміни реєстрації, аналогічний порядку, передбаченому для ПН.

А саме:

Усі останні зміни з ПДВ
у вашій поштовій скриньці!

Нова тематична розсилка від редакції. Ви точно нічого не пропустите

Підписатись

Хочете подивитись, як це виглядає?

  • для РК до ПН, складених з 1 до 15 числа календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця складання;
  • для РК до ПН, складених з 16 до останнього календарного дня (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем складання.

Але наразі встановлено окремі терміни реєстрації РК до ПН на зменшення суми компенсації, якщо покупцем є платник ПДВ. Ці строки встановлені п. 201.10 ПКУ та становять 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування.

Наведемо нашу думку, чому податківці не зупинилися на цих строках.  У одній із своїх індивідуальних консультацій податківці вже рекомендували здійснювати реєстрацію РК на зменшення у ті ж строки реєстрації, що й для ПН. Така їх рекомендація ґрунтувалась на відсутності у ПКУ механізму фіксації дати отримання покупцем РК. 

Отже, скоріш за все позиція ДФС не змінилися. Тому податківці й не зазначили про окремий строк.

Окремо податківці нагадали, що реєстрація РК в ЄРПН може бути здійснена тільки після реєстрації в ЄРПН податкової накладної. Розрахунок коригування до податкової накладної, з дати складання якої минуло більше 1095 календарних днів, не може бути зареєстрований у зв’язку із спливом терміну, встановленого ст. 102 ПКУ.

 

Алгоритми складання табличної частини РК за різними причинами

У листі податківці навели перелік випадків коригування до ПН та алгоритми складання РК за ними. А саме:

  1. повне повернення суми попередньої оплати (авансу)/поставлених товарів або повернення залишку суми попередньої оплати (авансу)/поставлених товарів (алгоритм заповнення);
  2. повернення частини суми попередньої оплати (авансу)/поставлених товарів у зв’язку із зміною кількості поставлених товарів/послуг без зміни їх ціни (алгоритм заповнення);
  3. повернення частини суми попередньої оплати (авансу) у зв’язку із зміною ціни товарів/послуг без зміни їх кількості (алгоритм заповнення);
  4. після отримання попередньої оплати відбувається зміна (у тому числі часткова) номенклатури товарів/послуг в межах отриманого авансу (алгоритм заповнення);
  5. У такому ж порядку і з такою ж причиною коригування «Зміна номенклатури» складається також розрахунок коригування у разі одночасної зміни кількості та ціни товарів/послуг.
  6. випадки, в яких складається розрахунок коригування у зв’язку з необхідністю виправлення помилок (неоднозначностей), здійснених в результаті коригувань показників податкової накладної, але в результаті проведення такого коригування підсумкові показники податкової накладної не рівні нулю (алгоритм заповнення);
  7. випадки, в яких складається розрахунок коригування у зв’язку з необхідністю виправлення помилок (неоднозначностей), які з’явилися в результаті коригувань показників податкової накладної, і в результаті проведення яких підсумкові показники податкової накладної дорівнюють нулю (алгоритм заповнення);
  8. виправлення помилок, допущених в заголовній частині податкової накладної (алгоритм заповнення);
  9. складання РК для виправлення помилок, допущених у даті складання податкової накладної та її порядковому номері, виправленню не підлягають.

 

Виправлення помилок, допущених в заголовній частині податкової накладної

Не забули податківці зазначити, як виправляти помилки, допущені у заголовній частині ПН (не пов’язані із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг). Ці помилки виправляються шляхом складання РК. У його заголовній частині зазначаються виправлені дані, а таблична частина, включаючи і графу 2 «Причина коригування», не заповнюється.

Звертаємо увагу: у коментованому листі податківці не навели алгоритм складання РК у разі помилки в ІПН покупця. Знову ж таки, що є причиною, нам не відомо. Про те в ЗІР міститься роз’яснення щодо дій постачальника у такому разі. Про це ми розповідали тут. А саме:

  1. продавець повинен скласти РК до ПН. У його заголовній частині зазначаються дані із заголовної частини податкової накладної з помилкою (тобто з помилковим ІПН), а в табличній частині зазначається зі знаком «-» обсяг операцій з постачання товарів/послуг та інші показники, що були зазначені в ПН. У полі «Дата складання» зазначається «поточна» дата, тобто дата, на яку було виявлено помилку у ІПН покупця;
  2. такий РК до ПН реєструє в ЄРПН покупець, чий «невірний» ІПН, був зазначений у графі «ІПН покупця»;
  3. продавець повинен скласти та зареєструвати в ЄРПН другу податкову накладну із урахуванням таких особливостей:
  • реквізити заголовної частини зазначаються без помилок, тобто у полі «ІПН покупця» зазначається правильний ІПН покупця;
  • у полі «Дата складання» зазначається дата виникнення податкових зобов’язань продавця, тобто дата складання податкової накладної із «невірним» ІПН;
  • такій податковій накладній присвоюється новий порядковий номер, відмінний від порядкового номера податкової накладної із «невірним» ІПН покупця;
  • в табличній частині такої податкової накладної зазначаються обсяг операцій з постачання товарів/послуг та інші показники, що були зазначені в податковій накладній із «невірним» ІПН.

***

Читайте також:

Доступ до повного тексту матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо Ви вже зареєстровані на нашому сайті - будь ласка, авторизуйтесь.

Якщо поки що ні - зареєструйтесь прямо зараз: це просто, не вимагає Ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Що ще дає реєстрація?

Автор:
Горбовцов Станіслав
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Оподаткування / ПДВ
Теги:
Коригування , ПДВ , Податкова накладна

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції.

Коментарі: 19

Новини по темі

Консультації по темі

Хочете отримувати

найважливіші новини від «Дебету-Кредиту»?