• Посилання скопійовано

Коли доведеться нараховувати ПДВ у разі отримання помилкових коштів?

Кошти, що не пов’язані з постачанням товарів чи наданням послуг між суб’єктами господарювання, та які повернуто протягом трьох робочих днів з дня їх отримання, не оподатковуються ПДВ

Коли доведеться нараховувати ПДВ у разі отримання помилкових коштів?

ДФС у Тернопільській області заявила, що відповідно до п. 35.1 Закону №2346-III неналежний отримувач зобов’язаний протягом трьох робочих днів від дати надходження повідомлення банку-порушника про здійснення помилкового переказу ініціювати переказ еквівалентної суми коштів банку-порушнику, за умови отримання повідомлення цього банку про здійснення помилкового переказу.

Пунктом 35.2 Закону №2346 визначено, що у разі своєчасного повідомлення банком-порушником неналежного отримувача про здійснення помилкового переказу та порушення неналежним отримувачем строку, встановленого п. 35.1 цієї статті, неналежний отримувач має повернути суму переказу, а також сплатити банку-порушнику пеню в розмірі 0,1% цієї суми за кожний день, починаючи від дати завершення помилкового переказу до дня повернення коштів включно, яка не може перевищувати 10% суми переказу.

При цьому згідно з п. 35.3 Закону №2346 спори між банком-порушником та неналежним отримувачем щодо помилкового переказу розглядаються у судовому порядку.

Оскільки об’єктом оподаткування ПДВ, відповідно до пп. «а» та пп. «б» пп. 185.1 ПКУ є операції платників податку з постачання товарів та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст. 186 ПКУ, то кошти, що не пов’язані з такими взаємовідносинами між суб’єктами господарювання, та які повернуто в належні терміни, не підпадають під об’єкт оподаткування.

За наявності договірних відносин на предмет поставки товарів, надання послуг податкові зобов’язання нараховують відповідно до ст. 187 ПКУ.

 

Від редакції

Зауважимо, що в попередньому роз'ясненні на цю тему податківці говорили про строк у 5 робочих днів. Такий строк був вказаний на підставі норм пп. 14.1.185 та пп. 14.1.191 ПКУ, п. 185.1 ПКУ,  а також Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті та ст. 6 Указу Президента від 16.03.1995 р. №227/95.

Їх висновок був такий: "Якщо договірні відносини щодо постачання товарів/послуг між суб’єктами господарювання відсутні, то отримані неналежним отримувачем кошти, які повернуто у п’ятиденний термін, не підлягають оподаткуванню ПДВ."

Тож оскільки позиція у податківців змінилася, радимо кожному платнику ПДВ у разі необхідності отримати індивідуальну податкову консультацію та діяти за нею. 

Як відображати в обліку отримані помилкові кошти у разі їх неповернення дивіться тут

Джерело: ДФC у Тернопільській області

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «ПДВ»