• Посилання скопійовано

Як подати скаргу на контрагента за не надану податкову накладну?

В які строки подається скарга? В якій формі це треба робити? Що чекає на постачальників товарів після подання скарги? Про це ми розповідаємо далі у матеріалі

Як подати скаргу на контрагента за не надану податкову накладну?

Коли подається скарга?

Відповідно до п. 201.10 ПКУ у разі допущення продавцем товарів/послуг помилок при зазначенні обов’язкових реквізитів ПН та/або порушення продавцем/покупцем граничних термінів реєстрації в ЄРПН (крім заблокованих ПН) податкової накладної та/або розрахунку коригування покупець/продавець таких товарів/послуг має право додати до декларації за звітний місяць заяву зі скаргою на такого продавця/покупця. 

Нагадаємо перелік обов’язкових реквізитів ПН. 

Згідно з п. 201.1 ПКУ у податковій накладній в окремих рядках зазначаються такі обов’язкові реквізити:

а) порядковий номер податкової накладної;

б) дата складання податкової накладної; 

в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи, або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, – продавця товарів/послуг;

г) податковий номер платника податку (продавця та покупця). У разі постачання/придбання філією (структурним підрозділом) товарів/послуг, яка фактично є від імені головного підприємства – платника податку стороною договору, у податковій накладній, крім податкового номера платника податку, додатково зазначається числовий номер такої філії (структурного підрозділу);

д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи, або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, – покупця (отримувача) товарів/послуг;

е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг;

є) ціна постачання без урахування податку;

ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні;

з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку;

і) код товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг – код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг; платники податків, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг не повністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду;

й) індивідуальний податковий номер.

Також не завадить згадати, які строки реєстрації діють наразі.

З 8 лютого діють тимчасові строки реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування. Вони становлять:

  • для податкових накладних/розрахунків коригування, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, – до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
  • для податкових накладних/розрахунків коригування, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, – до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Про це ми писали тут.

Але ще є окреме правило для реєстрації ПН постачальника, який через війну не має можливості виконати свій обов’язок та повідомив про це ДПС.

Так от у випадку відсутності у платника податку можливості своєчасно здійснити реєстрацію ПН/РК за операціями з постачання товарів/послуг, здійснених у період починаючи з лютого 2022 року, така реєстрація має бути здійснена протягом 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем відновлення такої можливості, або протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні. Тож цей момент так само треба враховувати у разі рішення поскаржитися на постачальника.

 

Який строк встановлено для подання скарги?

Таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів, що настають за граничним терміном подання податкової декларації за звітний період, у якому не надано податкову накладну або допущено помилки під час зазначення обов’язкових реквізитів податкової накладної та/або порушено граничні терміни реєстрації в ЄРПН. Але при цьому слід розуміти, що подати скаргу можна тільки на тих платників ПДВ, які можуть під час війни реєструвати ПН.

Але однієї заяви недостатньо! До заяви додаються копії документів, що засвідчують факт сплати податку у зв’язку з придбанням таких товарів/послуг, або копії первинних документів, що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг.

 

Які наслідки чекають на контрагентів у разі подання скарги?

Протягом 90 календарних днів з дня надходження такої заяви зі скаргою з урахуванням вимог, встановлених пп. 78.1.9 ПКУ, контролюючий орган зобов’язаний провести документальну перевірку зазначеного продавця для з’ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов’язань з податку за такою операцією.

 

В якій формі подавати заяву?

Згідно з п. 16 розд. ІІІ Порядку №21 у разі допущення продавцем товарів/послуг помилок при зазначенні обов’язкових реквізитів податкової накладної, передбачених п. 201.1 ПКУ, та/або порушення продавцем/покупцем граничних термінів реєстрації в ЄРПН податкової накладної та/або розрахунку коригування покупець/продавець таких товарів/послуг має право додати до декларації за звітний податковий період Заяву за формою згідно з (Д7) (додаток 7).

Виходячи з форми додатка 7 до декларації у відповідних його графах покупцеві потрібно вказувати показники, які підтверджуються первинними документами, а також опис порушень продавця.

Зокрема, у разі відмови скласти ПН або РК зазначаються номер і дата первинного документа, що засвідчує факт сплати ПДВ у зв’язку з придбанням товарів/послуг, або факт отримання/повернення таких товарів/послуг. У випадку відсутності у платника податку даних щодо номера податкової накладної / розрахунку коригування (у випадку відмови у їх наданні та відмови у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних) графа 6 не заповнюється.

При цьому подання додатка 7 до декларації не є підставою для формування податкового кредиту покупцем товарів/послуг.

 

Чи можна виправити помилку у додатку 7?

Помилку у додатку 7 можливо виправити лише якщо її виявлено до закінчення граничного терміну подання декларації. При цьому платник податку має право подати нову декларацію з відміткою «Звітна нова» та виправленим додатком 7 з відміткою «Звітний новий». На цьому наголосили податківці у підкатегорії 101 ЗІР.

 

Як подати копії документів?

Копії документів подаються до ДПС за місцем обліку платника податків у строки, передбачені для подання декларації.

Копії документів, що додаються до Заяви за вибором платника ПДВ, подаються у термін, визначений для подання декларації з ПДВ, до якої подано Заяву, особисто або уповноваженою на це особою, або надсилаються поштою чи за допомогою меню «Листування з ДПС» Е-кабінету.

При обранні подання документів через Е-кабінет треба пам’ятати, що їх треба подавати у форматі pdf (обмеження 5 МБ), із супровідним листом.

У листі зазначають звітний період декларації з ПДВ, до якої подано Заяву, реєстраційний номер та дату подання такої декларації з ПДВ.

Автор: Русанова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «ПДВ»