Це – вже шістдесят пʼятий (перший у 2024 році та п’ятнадцятий під час війни) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена виключно неприбутковим організаціям і установам. З моменту написання попереднього листа минуло більше ніж місяць, і нам є про що розповісти. А саме:
- розповімо, у який термін неприбуткова має відзвітувати до ДПС щодо отриманих доходів;
- дізнаємося, чи є відмінності у звітуванні у разі нереєстрації благодійної організації у Єдиному реєстрі отримувачів гумдопомоги;
- проінформуємо, що отримувачам гумдопомоги з 1 грудня необхідно заповнювати оновлену форму декларації;
- зʼясуємо, яку фінзвітність має подавати неприбуткова організація;
- визначимося, чи може керівник благодійної організації делегувати право вносити дані до системи іншій особі.
Гарного вам читання!
Отримувачам гумдопомоги з 1 грудня необхідно заповнювати оновлену форму декларації
Міністерство соціальної політики
проінформувало, що отримувачі гуманітарної допомоги (фонди, громадські організації та інших), що ввозять гуманітарну допомогу до України, мають з 1 грудня використовувати оновлену форму митної декларації.
Таку декларацію можна подавати як у паперовій формі, так і в цифровій системі, яка вже доступна. Тобто у двох варіантах буде однаковий зразок форми для заповнення.
Чи може керівник благодійної організації делегувати право вносити дані до системи іншій особі?
Фахівці Мінсоцполітики
підкреслили, що керівник робить перший крок, реєструючи організацію в Реєстрі отримувачів гуманітарної допомоги. Для цього він заходить у систему за КЕП, виданим на юридичну особу, дані про яку зазначено в ЄДР з правами підпису. Потім вносить необхідну інформацію про організацію і отримує доступ до власного електронного кабінету.
Після цього він може делегувати право вносити дані та підписувати документи іншим особам, яких на те уповноважить.
Щоб отримати це право, людині достатньо зайти в систему за КЕП юридичної або фізичної особи, потім:
- обрати в меню «Кабінет запиту повноважень»,
- в Кабінеті – завести дані про себе як представника отримувача, внести дані про організацію (або завантажити з ЄДР), завантажити документи (cвідоцтво про акредитацію, установчий документ, витяг з Єдиного державного реєстру),
- подати запит на підтвердження прав.
Яку фінзвітність має подавати неприбуткова організація?
Неприбутковими організаціями подається разом зі Звітом Баланс, Звіт про фінансові результати, Звіт про рух грошових коштів, Звіт про власний капітал та Примітки до річних звітів (форми №№1-5). Неприбуткові установи, організації, які підпадають під критерії мікропідприємств, малих підприємств, подають скорочену за показниками фінансову звітність (Фінансовий звіт малого підприємництва, Фінансовий звіт мікропідприємства) у складі Балансу і Звіту про фінансові результати (форми
№1-м, №2-м або
№1-мс, №2-мс).
Суб’єкти державного сектора разом зі Звітом подають такі форми фінансової звітності: Баланс (форма №1-дс) та Звіт про фінансові результати (форма №2-дс), Звіт про рух грошових коштів (форма №3-дс), Звіт про власний капітал (форма №4-дс), Примітки до річної фінансової звітності (форма №5-дс).
Підтвердженням подання фінансової звітності разом зі Звітом є позначка «+» в Звіті у клітинці «ФЗ» таблиці «Наявність додатків» та у таблиці «Наявність поданих до Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації додатків – форм фінансової звітності». Про це ми писали
тут.
У який термін неприбуткова має відзвітувати до ДПС щодо отриманих доходів?
Житомирські податківці
зауважили, що неприбутковими підприємствами, установами та організаціями, що відповідають вимогам, встановленим у
п. 133.4 ПКУ, зокрема внесеними контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій, Звіт подається за базовий звітний (податковий) рік протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.
Благодійна організація не зареєстрована у Єдиному реєстрі отримувачів гумдопомоги: як звітувати про доходи?
Іванофранківські податківці
зазначили, що інформація щодо операцій з гуманітарною допомогою відображається у додатку ГД до рядків 1.6.2 ГД, 2.4.2 ГД та 3.1 ГД Звіту.
У разі отримання платником податків у статусі неприбуткової організації гуманітарних вантажів, що визнаються гуманітарною допомогою згідно із законодавством про гуманітарну допомогу, інформація щодо операцій із такою гуманітарною допомогою підлягає відображенню у Додатку ГД до Звіту за правилами бухгалтерського обліку з перенесенням до відповідних рядків основної частини Звіту у встановленому порядку.
Формування доходів та видатків, що відображаються у Звіті, здійснюється за правилами бухгалтерського обліку на підставі належним чином складених первинних документів.
Аналітика від редакції
Закон №3448 вніс зміни до Закону про гуманітарну допомогу. Зокрема, уточнено, що безоплатна допомога – це допомога без будь-якої компенсації донорам ГД. Що ще змінилося у регулюванні гуманітарної допомоги ми докладно розповіли у своїй аналітиці
ось тут.
Наразі це все.
Більше новин щодо діяльності неприбуткових установ читайте тут, а консультацій – ось тут.
До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»