Це – вже шістдесят шостий (другий у 2024 році та шістнадцятий під час війни) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена виключно неприбутковим організаціям і установам. З моменту написання попереднього листа минуло більше ніж місяць, і нам є про що розповісти. А саме:
- дізнаємося, коли громадські організації мають застосовувати РРО;
- визначимося з правилами реєстрації громадської організації;
- зупинимося на правилах заповнення Звіту неприбутківців за 2023 рік;
- проінформуємо, чи потрібно неприбутківцям звітувати щодо МПЗ;
- зауважимо, що з 21 лютого реєстрація в Е-суді стане обовʼязковою для всіх юросіб;
- зʼясуємо, які строки встановлені для подання документів для держреєстрації створення громадських формувань.
Гарного вам читання!
Коли громадські організації мають застосовувати РРО?
ДПС
зазначила, що за своєю суттю внесення членських внесків учасниками не підпадає під вимоги Закону №265, оскільки вони не є платою за товари (послуги) і як результат не потребують обов’язкового застосування РРО/ПРРО.
При цьому приймання членських внесків є операціями, які безпосередньо не пов’язані з реалізацією продукції (товарів, робіт, послуг) та іншого майна, а тому повинні оприбутковуватись відповідно до вимог
Положення №148.
А от здійснення громадськими об’єднаннями інших операцій, окрім приймання членських внесків (зокрема, приймання оплати за електроенергію, постачання газу, води та інше), потребує обов’язкового застосування РРО/ПРРО.
З 21 лютого реєстрація в Е-суді стане обовʼязковою для всіх юросіб
З 21 лютого 2024 року наявність електронного кабінету в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі стане обов’язковою для всіх юридичних осіб приватної форми власності, які беруть участь в цивільних та адміністративних справах.
Тож у разі звернення до суду особою, яка зобов’язана зареєструвати електронний кабінет, але не виконала свого обов’язку, документи такої особи будуть залишатися судом без руху, або повертатися, залежно від виду процесуального документа. Про це ми писали
тут.
Ці правила стосуються всіх юросіб, а отже поширюються й на неприбуткові організації.
Реєстрація громадської організації зі статусом юрособи чи без такого: чи можливо?
Громадське об’єднання може здійснювати діяльність зі статусом юридичної особи або без такого статусу. Але громадське об’єднання зі статусом юридичної особи, на відміну від громадського об’єднання без такого статусу, може:
- створювати відокремлені підрозділи громадської організації;
- здійснювати підприємницьку діяльність;
- бути учасником цивільно-правових відносин;
- набувати майнові і не майнові права;
- мати зареєстровану власну символіку;
- отримувати фінансову підтримку за рахунок коштів бюджетів різних рівнів;
- засновувати медіа тощо.
Разом з тим на громадське об’єднання зі статусом юридичної особи покладено обов’язок ведення фінансової документації (звітності).
Проте, якщо майбутні учасники організації планують вести підприємницьку діяльність, мати банківський рахунок, печатку, відокремлені підрозділи, орендувати офіс і наймати працівників, а також залучати кошти на діяльність організації, брати участь у грантових програмах, краще обрати громадське об’єднання зі статусом юридичної особи. Про це ми писали
тут.
Звіт неприбутківців за 2023 рік
29 лютого — останній день подання Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткових організацій за 2023 р.
Інструкції зі складання цього Звіту не затверджено, отже неприбутковим організаціям доводиться покладатися на роз’яснення податківців та на зміст рядків форми Звіту. Але великих ускладнень під час заповнення ця форма не спричиняє, якщо пам’ятати про особливості ведення неприбутковими організаціями обліку доходів та витрат.
Класично Звіт має три форми: звітну, звітну нову та уточнюючу. На початку Звіту зазначають рік, за який його подають.
Хто подає цей Звіт, чи мають робити це ті неприбутківці, які торік не провадили діяльності? Що у ньому відображати та як виправляти помилки? Про це ми писали
тут.
Чи потрібно неприбутківцям звітувати щодо МПЗ: розʼяснення від ДПС
Львівські податківці
зазначили, що мінімальне податкове зобов’язання – це сума податкового зобов’язання, що сплачується у зв’язку з виробництвом та реалізацією власнoї сільськогосподарської продукції та/або з власністю та/або користуванням земельними ділянками, віднесеними до сільськогосподарських угідь.
Але декларування МПЗ юридичними особами, що мають статус неприбуткової організації, податковим законодавством не передбачено.
Які строки встановлені для подання документів для держреєстрації створення громадських формувань?
Згідно з чинним законодавством строки подання документів для державної реєстрації, а також для державної реєстрації внесення змін передбачено відповідними профільними законами.
Так, щодо створення громадських формувань передбачено такі строки:
- для громадських об’єднань - протягом 60 днів з дня проведення установчих зборів,
- для політичних партій - у 10-денний строк з дня їх утворення,
- для творчих спілок - у 60-денний строк з дня проведення загальних зборів,
- для організації роботодавців - у 60-денний термін з дня проведення установчого з’їзду.
Для державної реєстрації змін структурне утворення політичної партії надає відповідні документи у 10-денний строк після прийняття рішень з цих питань.
Наразі це все.
Більше новин щодо діяльності неприбуткових установ читайте тут, а консультацій – ось тут.
До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»