• Посилання скопійовано

«Зовнішньоекономічна діяльність» №3(6) | 05.04.2018 р.

Шостий лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена виключно зовнішньоекономічній діяльності

«Зовнішньоекономічна діяльність» №3(6) | 05.04.2018 р.

Це – вже шостий (і третій у цьому році) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена виключно зовнішньоекономічній діяльності. У ньому ми пишемо про те, що цікавого та корисного сталося у сфері ЗЕД за березень.

 

Цього разу ми:

  • визначимося, як буде здійснюватися валютне регулювання у разі ухвалення проекту Закону «Про валюту»;
  • з'ясуємо, який перелік документів достатній тепер для завершення держконтролю на митниці;
  • нагадаємо, кому та коли слід подавати декларацію про валютні цінності;
  • дізнаємось, з резидентами яких країн операції у 2018 році є контрольованими та коли будуть контрольованими операції з договором комісії;
  • поговоримо про оподаткування рекламних послуг в Інтернеті, які надає нерезидент;
  • …а наостанок – наведемо роз’яснення ДФС щодо основних змін в частині трансфертного ціноутворення у 2018 році.

Гарного вам читання!

 

***

Як зміниться валютне регулювання у разі прийняття Закону про валюту
19 березня 2018 року на сайті ВРУ було зареєстровано як невідкладний законопроект №8152. Зокрема, цим законопроектом запропоновано:

  • скасувати обмежувальний термін для розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів на умовах передплати (наразі - 180 днів) та штрафи за його порушення;
  • збирати дані про терміни закриття контрактів для статистичних цілей;
  • запровадити валютний нагляд для операцій понад 150 тис. грн;
  • звільнити суб’єктів господарювання від подання декларації про валютні цінності.

Про це все ми розповідали тут та тут.

 

Скорочення переліку документів для завершення відповідного виду державного контролю
Мінфін наказом від 16.03.2018 р. №368 оновив перелік документів, які необхідно подати певному контролюючому органові для завершення держконтролю на митниці.
Порівняно зі «старим» переліком документів, нововведення такі:

  • диференційовано перелік документів у розрізі товарів та видів контролю за напрямками переміщення товарів на ввезення, вивезення, транзит;
  • вказано підстави для необхідності надання контролюючому органові певного документу (посилання на певний закон, постанову Уряду, наказ відповідного міністерства);
  • значно скорочено перелік документів, які необхідно подати для завершення екологічного контролю.

Міністерство навело й приклад спрощення документального оформлення. А саме: «Для прикладу, за товарами, що являють собою небезпечні вантажі – скорочено кількість документів з 10-11 до 2-3, у разі якщо підприємством надана згода на передання контролюючому органу відомостей, які зазначені в попередній або періодичній митній декларації (крім відомостей про вартість товарів)».

Більш докладно про це читайте у нашій новині.

 

З 7 березня — оновлений перелік країн, операції з якими є контрольованими
07.03.2018 р. набрала чинності Постанова КМУ №108. За нею з Переліку виключено 5 країн: Грузію, Республіку Естонію, Латвійську Республіку, Республіку Мальту та Угорщину. Таким чином, перелік наразі містить 80 країн.

Проте Уряд виключив ці країни вже у 2018 році, тому відповідно до пп. 39.2.1.2 ПКУ у 2018 році ці 5 країн все одно відносяться до Переліку. І тільки з 1 січня 2019 року країни вважатимуться виключеними.

Нашу новину про це читайте тут, проте наразі ані ДФС, ані Мінфін своє бачення щодо цього питання ще не висвітлювали. Тож кожному з платників радимо звернутися до податківців за письмовою консультацією та діяти за нею.

 

Як операції з нерезидентами-неплатниками корпоративного прибутку слід визнавати контрольованими за 2017 рік
Податківці в індивідуальній консультації від 14.03.2018 р. №997/6/99-99-15-02-02-15/ІПК нагадали, що з 27.07.2017 року набрав чинності Перелік організаційно-правових форм нерезидентів, які не сплачують податок на прибуток.

Але у 2017 році за п. 41 підрозд. 10 розд. XX ПКУ господарські операції з нерезидентами за переліком визнавалися контрольованими саме з дати набрання чинності переліком.

Тому господарські операції з нерезидентами з Переліку №480 у разі відповідності вартісним показникам пп. 39.2.1.7 ПКУ визнаються контрольованими з 27 липня 2017 року. А от річний дохід платника податків та обсяг господарських операцій з кожним контрагентом розраховуються для 2017 року за підсумками всього звітного року.

 

Звертаємо увагу: з 01.01.2017 року вартісними критеріями контрольованих операцій відповідно до пп. 39.2.1.7 ПКУ є:

  • річний дохід платника податків понад 150 млн грн (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний звітний рік;
  • обсяг таких господарських операцій платника податків з кожним контрагентом, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 10 млн грн (за вирахуванням непрямих податків) за звітний рік.

 

Як та кому складати декларацію про валютні цінності?

  • По-перше, декларацію подають суб’єкти господарювання, які мають майно за межами України чи у яких відкрито в іншій країні валютний рахунок.
  • По-друге, декларація складається в гривнях за офіційним курсом валюти України до іноземної валюти, що встановлений НБУ на 0 годин звітної дати, тобто на 0 годин 1 числа кварталу.
  • По-третє, подавати декларацію слід щоквартально в терміни, встановлені для подання квартальної та річної бухгалтерської звітності.
  • По-четверте, до ДФС цю декларацію можна подати й в електронному вигляді, але до НБУ вона подається лише у паперовому вигляді.

Докладніше про подання декларації та про об’єкти декларування читайте у нашому коментарі до індивідуальної податкової консультації від 22.02.2018 р. №719/6/99-99-15-02-02-15/ІПК.

 

Наостанок – аналітика від редакції та роз’яснення від ДФС
Як оподатковуються рекламні послуги в Інтернеті, які надає нерезидент? В яких випадках нерезидент має створити в Україні своє постійне представництво, а в яких – ні? Про це ми писали у нашому коментарі (для передплатників).

Як на визнання операцій контрольованими впливають операції за договорами комісії між резидентом та нерезидентом? Про це читайте в іншому нашому коментарі (для передплатників).

А от які зміни відбулися в сфері трансфертного ціноутворення з 01.01.2018 року податківці розповіли у своєму офіційному листі від 01.03.2018 р. №6185/7/99-99-15-02-01-17. Про це ми детально розповідали у новині.

 

***

Наразі це все.
Більше новин на тему зовнішньоекономічної діяльності ви знайдете тут, а консультацій – ось тут.

До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»

Автор: «Дебет-Кредит»

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Тематичні розсилки/ЗЕД

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «ЗЕД»