• Посилання скопійовано
Вилучено з «Моїх новин»

Звіти за І-ІІІ кв. 2026 р. про внески за непрацевлаштування осіб з інвалідністю: як заповнити неплатникам

Вилучено з «Моїх новин»

Якщо підприємство виконало квоту з працевлаштування працівників з інвалідністю за 1, 2, 3 квартали 2026 року, то нова звітність подається із заповненням: тільки рядків, граф і комірок з 01 по 08. Всі інші рядки - з 091 й до кінця звіту не заповнюються

Звіти за І-ІІІ кв. 2026 р. про внески за непрацевлаштування осіб з інвалідністю: як заповнити неплатникам
  1. В чому проблема подання Звіту при виконанні нормативу?
  2. Чому виникає сумнів, як скласти Звіт у таких випадках? 
  3. Як заповнювати Звіт у разі виконання нормативу?
З 25.09.2026 набрав чинності наказ Мінфіну від 25.08.2026 №453 «Про затвердження форми Звіту про нарахування, обчислення та сплату внеску на підтримку працевлаштування осіб з інвалідністю», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 07.09.2026 за №1217/46611 (далі – наказ №453).
Звіт необхідно подавати роботодавцям та платникам внеску на підтримку працевлаштування осіб з інвалідністю (внесок).
  • Про те, як заповнити новий Звіт про працевлаштування осіб з інвалідністю, читайте у статті.
  • Чи подавати Звіт у 2026 р. при штаті менше 8 працівників, ми докладно розповідали у цій аналітиці. А ось офіційна позиція ДПС.
  • Офіційне повідомлення від ДПС із правилами та прикладами заповнення звіту для роботодавців та платників внеску - тут.
  • Нарешті, з форматами для подання Звіту в е-формі (для ФОПів – F0500701, а для юросіб – J0500701) можна ознайомитися в новині.

В чому проблема подання Звіту при виконанні нормативу?

 Проблема полягає в термінології та її тлумаченні податківцями та тими, хто подаватиме Звіт про внесок. 

1. Спочатку (і досі) тривали спори про те, чи подавати цей Звіт тим, хто внесок платити не зобов'язаний. Податківці спочатку відповідали загальними словами: Звіт треба подавати як платникам внеску, так і роботодавцям.  

Але роботодавці бувають різні, тому податківці висловились вже більш чітко: подавати Звіт треба усім роботодавцям, незалежно від того, скільки в них працює працівників, виконали вони чи ні норматив працевлаштування осіб з інвалідністю та чи мають вони платити внесок. 

2. Тепер, з тієї ж самої причини, не припиняються запитання, а як заповнювати цей Звіт роботодавцям. 

Із тим, як його заповнювати платникам внеску (тобто, тим, хто норматив не виконав), питань виникає набагато менше. Як і одразу було зрозуміло, що вони Звіт мають подавати - тут питань не було. 

А от роботодавці бувають, як ми вже зазначили, різні. Тому потрібні чіткі пояснення від ДПС, як складати Звіт в разі, якщо у роботодавця працює менше 8 працівників, і як його заповнювати, якщо норматив з працевлаштування осіб з інвалідністю виконано. 

Чому виникає сумнів, як скласти Звіт у таких випадках? 

Бо немає Порядку його складання, а податківці знову відповіли загально: 

Якщо Звіт подається роботодавцем, то р. 091-093, 1–5 розд. І, 1–3 розд. ІІ, 1–5 розд. ІІІ залишаються пустими (для Звіту в електронній формі) або прокреслюються (для Звіту в паперовій формі).

Роботодавці, в яких працює більше 8 штатних працівників, все не можуть повірити, що все так просто. Що, і навіть інформацію про виконання нормативу показувати не потрібно? Подавати, по суті, пустий Звіт?

Податківці вже навели навіть приклади складання Звітів. Але, на жаль, тільки для випадків, коли у роботодавця менш ніж 8 працівників (тобто, нормативу немає) або коли роботодавець норматив не виконав. А для тих, в кого норматив є і він був виконаний  ДПС приклада не навела. А питання щодо заповнення Звіту наразі турбують велику кількість роботодавців.

Як заповнювати Звіт у разі виконання нормативу?

Якщо підприємство виконало квоту на працевлаштування осіб з інвалідністю та, відповідно, не є платником внеску. На цьому наголосила експерт з трудового права, Тетяна Мойсеєнко у своєму Телеграм-каналі.

Вона також підняла питання заповнення Звіту при виконанні нормативу (квоти). 

Алгоритм заповнення від експерта:

Якщо підприємство виконало квоту  за 1, 2, 3 квартали, то нова звітність подається із заповненням: тільки рядків, граф і комірок з 01 по 08.

Всі інші рядки - 091 і до кінця звіту НЕ ЗАПОВНЮЮТЬСЯ.

Тобто на думку Тетяни Мойсеєнко, за таким алгоритмом треба заповнювати Звіт не тільки тим роботодавцям, які мають працівників менше 8 осіб, а й всім, хто виконав норматив з працевлаштування осіб з інвалідністю. Ми з думкою експерта згодні - саме такий варіант на сьогодні пропонує ДПС. 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Звітність

Зверніть увагу! Матеріали в розділі «Новини і статті», а також коментарі до них можуть містити аналітичні погляди сторонніх експертів та представників державних органів. Редакція докладає зусиль для перевірки достовірності даних, проте думка авторів може не збігатися з позицією редакції.

Оскільки податкове та бухгалтерське законодавство постійно змінюється, ми рекомендуємо використовувати наведену інформацію як довідкову та звертатися за індивідуальною консультацією перед прийняттям фінансових рішень. Редакція здійснює модерацію коментарів відповідно до Редакційної політики сайту.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Звітність»