ПФУ у своєму листі від 13.09.2023 №34422-38830/У-05/8-2800/23 підкреслює, що опрацювання Пенсійним фондом України Податкового розрахунку здійснюється у відповідності до вимог Закону №2464 та Порядку №4. Від себе додамо, що помилки, які виникають щодо складання 4ДФ (тобто, щодо ПДФО та ВЗ), досить типові і, знаючи правила, їх досить легко уникнути. Із ЄСВ-помилками ситуація дещо інша.
Тому, наприклад, під час опрацювання Додатка 1 до Податкового розрахунку, який «відповідає» за ЄСВ, час від часу система видає попередження. Побачити їх можна і в самій програмі, в якій ви створюєте звіт (за наявності функції перевірки), так і в квитанціях, які надсилає ДПС після отримання звіту. Причому, щодо ЄСВ звіт перевіряє ПФУ. І робить це, як правило, протягом 3 днів з дати отримання звіту. Ось чому ми за першого дня не радили залишати подачу зарплатного звіту на останній день.
Але, візьмемо, наприклад, ситуацію, яку згадує ПФУ у цьому листі: у графі 08 «Код категорії ЗО» містить значення 2 та при цьому розмір нарахованого єдиного соціального внеску становить 22%.
Що не так? Код категорії застрахованої особи «2» означає, що рядок складається щодо працівника – особи з інвалідністю. До якого ставка ЄСВ 22% аж ніяк не може бути застосована!
Але для страхувальника в квитанції №2 формується саме попередження.
Наслідки попередження
ПФУ наголошує:
- Звітні відомості, які за результатами опрацювання містять попередження з різних причин, завантажуються до реєстру застрахованих осіб.
- Звітні відомості, які за результатами опрацювання містять помилки з різних причин, не завантажуються до реєстру застрахованих осіб.
Отже, від того, що система зазначила вам у квитанції, попередження чи помилку, ви зможете зрозуміти, прийнято ваш звіт чи ні.
Якщо в квитанції лише попередження!
В такому випадку ваш звіт прийнятий, хоча у фахівців ПФУ й немає повної впевненості, що ви в ньому все зазначили так, як хотіли і правильно.
Якщо у ситуації з невідповідністю коду ЗО і ставки ЄСВ ви помилилися, то виправляти помилку доведеться шляхом подання нового звітного або уточнюючого звіту (в залежності від того, сплинув граничний строк подання звіту чи ні).
Якщо в квитанції зазначено помилку!
В такому випадку ваш звіт не прийнято. І вам доведеться перездавати його наново, з усіма, але правильними (виправленими) відомостями.