• Посилання скопійовано

Подали Об'єднаний звіт з ПДФО, ВЗ та ЄСВ, але отримали квитанцію з попередженням!

Що означає попередження про знайдені у поданому зарплатному звіті недоліки, а, може, й помилки? Особливо, якщо квитанція з ними надійшла після закінчення граничного строку подання звіту?

Подали Об'єднаний звіт з ПДФО, ВЗ та ЄСВ, але отримали квитанцію з попередженням!

ПФУ у своєму листі від 13.09.2023 №34422-38830/У-05/8-2800/23 підкреслює, що опрацювання Пенсійним фондом України Податкового розрахунку здійснюється у відповідності до вимог Закону №2464 та Порядку №4. Від себе додамо, що помилки, які виникають щодо складання 4ДФ (тобто, щодо ПДФО та ВЗ), досить типові і, знаючи правила, їх досить легко уникнути. Із ЄСВ-помилками ситуація дещо інша. 

Тому, наприклад, під час опрацювання Додатка 1 до Податкового розрахунку, який «відповідає» за ЄСВ, час від часу система видає попередження. Побачити їх можна і в самій програмі, в якій ви створюєте звіт (за наявності функції перевірки), так і в квитанціях, які надсилає ДПС після отримання звіту. Причому, щодо ЄСВ звіт перевіряє ПФУ. І робить це, як правило, протягом 3 днів з дати отримання звіту. Ось чому ми за першого дня не радили  залишати подачу зарплатного звіту на останній день.

Але, візьмемо, наприклад, ситуацію, яку згадує ПФУ у цьому листі: у графі 08 «Код категорії ЗО» містить значення 2 та при цьому розмір нарахованого єдиного соціального внеску становить 22%.

Що не так? Код категорії застрахованої особи «2» означає, що рядок складається щодо працівника – особи з інвалідністю. До якого ставка ЄСВ 22% аж ніяк не може бути застосована!

Але для страхувальника в квитанції №2 формується саме попередження.

 

Наслідки попередження

ПФУ наголошує:

  • Звітні відомості, які за результатами опрацювання містять попередження з різних причин, завантажуються до реєстру застрахованих осіб.
  • Звітні відомості, які за результатами опрацювання містять помилки з різних причин, не завантажуються до реєстру застрахованих осіб.

Отже, від того, що система зазначила вам у квитанції, попередження чи помилку, ви зможете зрозуміти, прийнято ваш звіт чи ні.

 

Якщо в квитанції лише попередження!

В такому випадку ваш звіт прийнятий, хоча у фахівців ПФУ й немає повної впевненості, що ви в ньому все зазначили так, як хотіли і правильно.

Якщо у ситуації з невідповідністю коду ЗО і ставки ЄСВ ви помилилися, то виправляти помилку доведеться шляхом подання нового звітного або уточнюючого звіту (в залежності від того, сплинув граничний строк подання звіту чи ні). 

 

Якщо в квитанції зазначено помилку!

В такому випадку ваш звіт не прийнято. І вам доведеться перездавати його наново, з усіма, але правильними (виправленими) відомостями.

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Звітність

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Звітність»