
Як звільнити працівника у 2025 році?
Усе про документальне оформлення звільнення працівника (зі зразками заяв та наказів), а також як правильно і швидко провести розрахунок при звільненні (покроковий алгоритм дій бухгалтера), – читайте у двох актуальних статтях від редакції «Дебет-Кредит»:
Чи може роботодавець звільнити працівника за «невідповідність» посаді?
Центрально-Західне міжрегіональне управління Держпраці відповідає: так, роботодавець має право звільнити працівника за невідповідність обійманій посаді, але тільки за певних умов, передбачених законодавством.
Звільнення за невідповідність посаді передбачено пунктом 2 частини першої статті 40 КЗпП України. Це означає, що невідповідність кваліфікації працівника обійманій посаді або виконуваній роботі може бути підставою для розірвання трудового договору з ініціативи роботодавця.
Якщо невідповідність виявлена протягом строку випробування, роботодавець може звільнити працівника, попереджаючи його про це письмово за три дні. Період випробування не може перевищувати 3 місяців та 6 місяців у разі погодження з профспілкою.
У разі якщо виявлена невідповідність працівника обійманій посаді не пов'язана з недостатньою кваліфікацією, звільнення за цією підставою буде неправомірним.
Роботодавець має письмово повідомити працівника про звільнення, зазначивши підставу звільнення та пункт КЗпП.