
Наказом Міністерства освіти і науки від 09.12.2025 №1608 затверджено Порядок установлення відповідності програм підвищення кваліфікації та/або супервізії педагогічних працівників умовам Порядку реалізації експериментального проєкту щодо закупівлі послуг з підвищення кваліфікації та супервізії педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти (далі – Порядок).
На виконання підпункту 2 пункту 10 постанови Кабінету Міністрів України від 05.11.2025 №1439, з метою забезпечення єдиних вимог та критеріїв до розроблення програм підвищення кваліфікації педагогічних працівників різними суб’єктами підвищення кваліфікації в межах реалізації експериментального проекту.
Метою Порядку є забезпечення єдиних вимог до змісту програм, їх відповідності державним стандартам освіти та узгодженості з типовими програмами, затвердженими МОН.
Передбачено таке:
1. Подані програми проходитимуть аналіз у Державній установі «Український інститут розвитку освіти» через державну інформаційно-комунікаційну систему підтримки професійного розвитку педагогів.
2. Оцінюватиметься відповідність програм умовам експериментального проєкту. Зокрема:
- цільовим групам учасників;
- наявності затверджених типових програм;
- дотриманню професійних стандартів учителя та керівника закладу освіти;
- структурі програм підвищення кваліфікації;
- вимогам постанов КМУ.
3. Програми можуть розроблятися на основі типових програм або їх окремих модулів із можливістю адаптації змісту до 30%. Такі програми підвищення кваліфікації можуть бути розроблені за такими напрямами:
- оцінювання навчальних досягнень учнів у Новій українській школі з навчальних предметів/інтегрованих курсів відповідно до Державного стандарту базової середньої освіти;
- сучасні підходи до навчання в Новій українській школі на рівні базової середньої освіти;
- особливості впровадження інклюзивного навчання та реалізація педагогічної підтримки учнів з особливими освітніми потребами на рівні базової середньої освіти;
- цифрові технології педагогічної діяльності на рівні базової середньої освіти;
- підвищення кваліфікації керівників закладів загальної середньої освіти, що забезпечують здобуття базової середньої освіти.
4. Мінімальний обсяг програм, створених на основі модулів типових програм, становитиме не менше 15 годин (0,5 кредита ЄКТС);
5. Критерії та інструменти оцінювання розробляються суб’єктом підвищення кваліфікації з урахуванням необхідності забезпечити:
- прозорість і зрозумілість для слухачів;
- відповідність меті, завданням й очікуваним результатам програми;
- об’єктивність і надійність (оцінювання має бути справедливим, послідовним і незалежним від суб’єктивних чинників);
- можливість самооцінювання і зворотного зв’язку тощо.
6. За результатами проведеного аналізу програм підвищення кваліфікації та/або супервізії відділ професійного розвитку педагогічних працівників Державної установи «Український інститут розвитку освіти» вноситиме інформацію про відповідність програми підвищення кваліфікації та/або супервізії педагогічних працівників в інформаційну систему.
Читайте також: Все про Держбюджет-2026: чого чекати бухгалтерам, найманим працівникам, ФОП, держслужбовцям і вчителям?
Ми також вже підготували актуальні довідники про усі важливі показники у 2026 році згідно з проєктом Держбюджету-2026 (а також інші корисні посилання):
- Мінімальна зарплата у 2026 році
- Прожитковий мінімум в Україні у 2026 році
- Податкова соціальна пільга з ПДФО у 2026 році
- Розміри ЄСВ у 2026 році
- Єдиний податок в Україні у 2026 році
- Мінімальні розміри статутних капіталів господарських товариств у 2026 році
- Розміри добових по Україні і за кордон у 2026 році
- Лікарняні та декретні у 2026 році
- Індекс інфляції (індекс споживчих цін) в Україні у 2026 році
- Норми тривалості робочого часу на 2026 рік
- Святкові та неробочі дні у 2026 році (повний перелік свят в Україні згідно ст. 73 КЗпП)
А геть усі новини про Держбюджет-2026 – ось тут.