Головна Усі новини Праця та соціальний захист Трудові відносини

Маєте 8 та більше основних працівників за 2018 рік – зареєструйтеся до 1 лютого у Фонді інвалідів

Хто з роботодавців має обов’язково зареєструватися в Фонді інвалідів? Чи потрібно при цьому подавати якісь документи? Що буде за нереєстрацію? Розглянемо у статті

Хто має зареєструватися у Фонді інвалідів?

Це визначає ст. 19 Закону про захист інвалідів і Порядок № 70, який створено для її реалізації. Роботодавці, у яких кількість працюючих за основним місцем становить 8 і більше осіб, зобов’язані зареєструватися у відділенні Фонду за місцем державної реєстрації до 1 лютого, що настає за роком створення  чи збільшення кількості працюючих.

Зауважимо, що новостворені роботодавці мають реєструватися в Фонді не одразу. Якщо кількість працюючих за основним місцем роботи в них збільшилася до 8 і більше осіб, вони реєструються до 1 лютого року, що настає за роком створення або збільшення кількості працюючих.

Із нагадуванням про це правило від Фонду можна ознайомитися тут>>

А ще варто згадати про лист Фонду від 25.09.2013 р. №1/6-296/09, у якому він роз’яснює: роботодавець зобов'язаний зареєструватися у відділенні Фонду в період з 1 січня по 1 лютого поточного року у разі, якщо у попередньому році кількість основних працюючих збільшилася до восьми і більше осіб. Але за п.3 Порядку №70 це слід зробити до 1 лютого року, що настає за роком створення або збільшення кількості працюючих. Тобто останнім днем для реєстрації є 31 січня. Проте за реєстрацію 1 лютого, а не 31 січня, наслідків не буде виникати. Чому так, ми розповідаємо далі.

Отже, як юридичні, так і фізичні особи, які є роботодавцями не менш ніж 8 осіб (і для них це є основним місцем роботи), повинні бути зареєстровані у Фонді інвалідів. І подбати про таку реєстрацію вони мають самостійно.

 

 Як зареєструватися?

На сьогодні це можна зробити особисто у відділенні Фонду або поштою.

 Реєстрація провадиться безоплатно. Але в електронному вигляді подати документи до Фонду, на жаль, поки що не вийде.

Для цього роботодавцям слід подати такі документи:

  • заяву за формою, затвердженою Наказом № 98;
  • копію довідки про включення в реєстр неприбуткових установ, виданої податковим органом (для бюджетних установ);
  • відомості про відокремлені підрозділи за формою, затвердженою Наказом №98 (в разі їх наявності).

На практиці (хоча цього і немає у Порядку №70) до зазначеного переліку додають і  виписку/витяг із ЄДР (або їх копію). Звісно, якщо подаються копії, фахівці Фонду можуть вимагати оригінали документів для звіряння, тож їх треба мати із собою під час подання заяви. А якщо відбувається подача заяви поштою, копії документів слід завірити нотаріально (ось це вже пряма вимога Порядку №70).

 

Якою буде дата реєстрації?

Дата реєстрації у відділенні Фонду - це дата подання документів. А у разі надсилання поштою – це дата на поштовому штемпелі.

Це важливо, адже подати Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів роботодавці можуть тільки після реєстрації у Фонді інвалідів.

 

Відповідальність за відсутність реєстрації

Відповідальність передбачена тільки за невиконання нормативу працевлаштування інвалідів, встановленого ст. 19 Закону про захист інвалідів. 

Для  підприємств,  установ,  організацій, у тому числі  підприємств,  організацій  громадських  організацій  осіб з інвалідністю,  фізичних  осіб,  які  використовують найману працю, - у розмірі 4% середньооблікової чисельності  штатних  працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Ті роботодавці, що не виконують цей норматив, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві,  фізособи-роботодавця за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.

А для роботодавців, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, у фізособи-роботодавця.

Розмір штрафу визначає ст. 20 Закону про захист інвалідів, а порядок його сплати затверджено постановою №70. За ними суми адміністративно-господарських санкцій роботодавці обчислюють самостійно і сплачують їх до відділень Фонду на рахунки, відкриті в органах Держказначейства за місцем державної реєстрації, до 15 квітня року, що настає за роком, у якому відбулося порушення нормативу.

Тож тих роботодавців, які мали зареєструватися у Фонді інвалідів та подати звіт №10-ПІ, але не зробили цього, при перевірках чекатимуть вищенаведені штрафи.

А ще за неподання Звіту фахівці Фонду погрожують застосуванням адміністративного штрафу. У відповіді на запитання «Приватний підприємець вчасно не подав до Фонду звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів. Які санкції за цим слідують та які подальші дії підприємця повинні бути?» фахівці Фонду роз’яснювали наступне: підприємець повинен зареєструватись у відділенні Фонду, заповнити звіт форми №10-ПІ «Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів» та з паспортом з’явитися до відділення Фонду соціального захисту інвалідів» для складання протоколу про адміністративне правопорушення у відповідності до частини другої статті 188-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Складений протокол буде переданий до районного суду по місцю скоєння правопорушення для винесення постанови. За дане правопорушення передбачена відповідальність у вигляді штрафу від 10 до 20 неоподаткованих мінімумів громадян (170-340 грн). Від себе додамо, що зазначений адміністративний штраф покладається на посадових осіб, якими в цьому випадку є і підприємці, і відповідальні за складання та подання цього Звіту працівники юрособи. 

 

Нюанси подання та заповнення Звіту за формою №10-ПІ

Цей звіт складають та подають щороку до 1 березня, наступного після звітного періоду, у відділення Фонду за місцем реєстрації, за формою №10 ПІ. Таку дату зазначають у роз’ясненні  фахівці Фонду, хоча в самій формі звіту зазначено -  «не пізніше 1 березня».

В електронному вигляді звіт не подають. Тому датою надходження звіту вважають:

  • дату подання його роботодавцем до відділення Фонду;
  • у разі надсилання поштою – дату на поштовому штемпелі.

Порядок заповнення цього звіту зазначено в Інструкції щодо заповнення форми № 10-ПІ (річна) «Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів», затверджений Наказом № 42 (далі – Інструкція № 42).

Більше про правила заповнення та подання цього Звіту читайте в аналітиці від редакції>>

Яка відповідальність передбачена за незабезпечення працевлаштування інвалідів, - читайте тут>

Докладно про те, як роботодавцеві зареєструватися у Фонді соціального захисту інвалідів та яку звітність слід подавати - читайте в аналітиці від Дт-Кт.

Як правильно прийняти такого працівника на роботу? Які особливості має таке оформлення? Які додаткові умови потрібно буде створювати для робочого місця? Коли можна відмовити в працевлаштуванні особі з інвалідністю? Читайте в аналітичному матеріалі тут>>

Доступ до повного тексту матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо Ви вже зареєстровані на нашому сайті - будь ласка, авторизуйтесь.

Якщо поки що ні - зареєструйтесь прямо зараз: це просто, не вимагає Ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Що ще дає реєстрація?

Автор:
Русанова Ганна
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Праця та соціальний захист / Трудові відносини
Теги:
Звітність , Інваліди , Реєстрація , Трудові відносини

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції.

Коментарі: 28

Новини по темі

Консультації по темі

Хочете отримувати

найважливіші новини від «Дебету-Кредиту»?