Якщо систему економічного бронювання не вибудувати за чіткими правилами і процедурами, бізнес в Україні опиниться на межі виживання. Тому рішення щодо бронювання потрібне максимально збалансоване, а головне – справедливе щодо справді критично важливих підприємств.
Про це заявила голова Комітету з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку і містобудування, очільниця партії «Слуга народу» Олена Шуляк, повідомляє РБК-Україна з посиланням на її виступ.
Відповідні комітети пропрацьовують всі можливі варіанти, але бізнесу варто активніше долучатись до цих процесів.
«Економічний комітет бореться за вирішення цього питання, як лев. Річ у тім, що проблема комплексна і тут потрібне зважене політичне рішення. Наразі озвучується дуже багато пересторог. Тому рухатися, пропрацьовуючи можливі варіанти, потрібно дуже обережно», – зазначила Шуляк.
Парламентарка підкреслила, що наразі проблема в тому, що у бізнес-спільноти немає чіткого розуміння, як бронювання відбуватиметься і взагалі - для кого ця опція доступна, а для кого ні. Тому компаніям важливо отримати чітке рішення, і відповідно до нього адаптувати всі свої процеси і надалі працювати, що через невизначеність зараз просто неможливо.
Шуляк пояснила, що бізнес-спільнота озвучує декілька найбільш поширених проблемних моментів щодо бронювання. По-перше, неможливість бронювання ФОПів. По-друге, невизначеність у термінах бронювання, коли незрозуміло, як діяти після завершення 6-місячного періоду бронювання. Наприклад, чи потрібно подавати документи на перебронювання, чи бронювати з нуля, чи працівники вважатимуться придатними для мобілізації. По-третє, додаткові ризики створює вимога бронювати не більше 50% від загальної кількості військовозобов'язаних працівників.
Багато компаній не подають списки на бронювання через побоювання, що іншу половину військовозобов'язаних працівників мобілізують. По-четверте, терміни розгляду заявок на бронь. Наприклад, компанії можуть чекати відповіді від Міністерства оборони до 5-6 місяців, при цьому найменша помилка в пакеті поданих документів на бронювання означає повернення цих документів без будь-яких пояснень. Відповідно у бізнесу немає розуміння, що і як потрібно виправити.
Водночас нардепка нагадала, що з початку травня діє постанова щодо автоматичного продовження всіх бронювань на місяць. Цей механізм вже запроваджували стосовно перехідного періоду для постанови КМУ №76, яка регулює процедури бронювання, а потім повторювали ще тричі. Тобто це може бути однією з доступних опцій, доки всі проблемні моменти щодо бронювання не вирішаться.
***
Читайте також: