• Посилання скопійовано

Проведення атестації робочого місця водія тролейбуса не вимагається

Чи потрібно проводити атестацію робочого місця водія тролейбуса на підприємствах міського електротранспорту?

Згідно з пунктом 1 Порядку проведення атестації робочих місць за умовами праці, затвердженого постановою КМУ від 1 серпня 1992 року №442, атестація проводиться на підприємствах і в організаціях незалежно від форм власності й господарювання, де технологічний процес, використовуване обладнання, сировина та матеріали є потенційними джерелами шкідливих і небезпечних виробничих факторів, що можуть несприятливо впливати на стан здоров’я працівників, а також на їхніх нащадків як тепер, так і в майбутньому.
Правовою основою для проведення атестації робочих місць за умовами праці є чинні законодавчі та нормативні акти з питань охорони і гігієни праці, Списки виробництв, робіт, професій, посад і показників, зайнятість в яких дає право на пенсію за віком на пільгових умовах, Списки виробництв, робіт, цехів, професій і посад, зайнятість працівників в яких дає право на щорічні додаткові відпустки за роботу зі шкідливими і важкими умовами праці, Перелік виробництв, цехів, професій і посад зі шкідливими умовами праці, робота в яких дає право на скорочену тривалість робочого тижня, тощо.
Оскільки професія «Водій тролейбуса» не передбачена жодними із зазначених вище нормативних актів, тобто відповідно до вимог чинного законодавства не належить до категорії із шкідливими і важкими умовами праці, проведення атестації робочих місць за умовами праці на відповідних робочих місцях не вимагається.
Разом з тим повідомляємо, що відповідно до пункту «з» частини першої статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» від 5 листопада 1991 року №1788-XII водії тролейбусів мають право на пенсію за віком на пільгових умовах:
— чоловіки — після досягнення 55 років і при стажі роботи 25 років, у т. ч. на зазначеній роботі не менш ніж 12 років 6 місяців;
— жінки — після досягнення 50 років і при стажі роботи 20 років, у т. ч. на зазначеній роботі не менш ніж 10 років.
Також згідно з підрозділом «Функціонування наземної транспортної інфраструктури» («Функціонування іншого міського електричного транспорту») розділу ХV «Транспортні послуги» Списку виробництв, робіт, професій і посад працівників, робота яких пов’язана з підвищеним нервово-емоційним та інтелектуальним навантаженням або виконується в особливих природних географічних і геологічних умовах та умовах підвищеного ризику для здоров’я, що дає право на щорічну додаткову відпустку за особливий характер праці, затвердженого постановою КМУ від 17 листопада 1997 року №1290, водії тролейбусів мають право на щорічну додаткову відпустку за особливий характер праці тривалістю до 7 календарних днів.
Для встановлення права на вказані вище пільги проведення атестації робочих місць за умовами праці не вимагається.

Джерело: Всеукраїнська асоціація кадровиків

Рубрика: Праця та соціальний захист/Інше

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Інше»