• Посилання скопійовано

З 23 червня діє оновлений порядок надання допомоги по частковому безробіттю

Кабмін виклав у новій редакції Порядок надання та повернення коштів, спрямованих на фінансування допомоги по частковому безробіттю на період карантину, встановленого КМУ з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2

З 23 червня діє оновлений порядок надання допомоги  по частковому безробіттю

23 червня 2021 року офіційно опублікована ("Урядовий кур'єр" №118) та набрала чинності постанова КМУ від 16.06.2021 р. №635. Нею, зокрема, викладено у новій редакції Порядок надання та повернення коштів, спрямованих на фінансування допомоги по частковому безробіттю на період карантину та/або надзвичайної ситуації, встановлених Кабінетом Міністрів України. Ознайомитися з ним можна за посиланням>>

Цей Порядок визначає механізм надання коштів, спрямованих на фінансування допомоги по частковому безробіттю на період карантину та/або надзвичайної ситуації, встановлених КМУ, розмір, строки надання, а також механізм повернення коштів, спрямованих на фінансування такої допомоги.

Докладно проаналізуємо його в окремому коментарі вже найближчим часом. Наразі ж коротко розглянемо основні його норми.

 

Кому надається допомога, а кому ні?

Допомога надається центром зайнятості застрахованим особам, зокрема:

  • працівникам, з якими роботодавцем оформлено трудові відносини, у разі втрати ними частини заробітної плати або доходу внаслідок вимушеного скорочення передбаченої законодавством тривалості робочого часу у зв’язку із зупиненням (скороченням) діяльності, за зверненням роботодавця або фізичної особи — підприємця, яка є застрахованою особою, для її виплати працівникам, з якими не припинено трудові відносини,
  • або фізичній особі — підприємцю, яка є застрахованою особою та не отримує допомогу як працівник.

Допомога не надається ФОП, які обрали спрощену систему оподаткування і належать до першої групи платників єдиного податку та які не сплачували страхові внески на підставі пункту 9-10.1 розділу VIII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону про ЄСВ.

 

Розмір допомоги

Розмір допомоги визначається та надається за кожний місяць зазначеного періоду пропорційно робочому часу працівника або фізичної особи — підприємця, яка є застрахованою особою, який скорочено.

Сума допомоги надається роботодавцям, у тому числі ФОП, які є застрахованими особами, із числа суб’єктів малого та середнього підприємництва на строк зупинення (скорочення) діяльності в разі сплати роботодавцем або фізичною особою — підприємцем, яка є застрахованою особою, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування протягом шести місяців, що передують даті зупинення (скорочення) діяльності.

 

Виплата допомоги

Виплата працівникам допомоги здійснюється роботодавцем, з яким оформлено трудові відносини (крім осіб, які працюють у роботодавця за сумісництвом).

Виплата допомоги фізичним особам — підприємцям, які є застрахованими особами, здійснюється центром зайнятості.

Роботодавець або фізична особа — підприємець, яка є застрахованою особою, може звернутися за отриманням допомоги протягом 90 календарних днів з дня зупинення (скорочення) діяльності.

Період виплати допомоги не враховується під час розгляду звернень про наступне одержання допомоги по частковому безробіттю на період дії карантину відповідно до ст. 47 Закону "Про зайнятість населення".

Для отримання допомоги роботодавець або ФОП, яка є застрахованою особою, має звернутися до центру зайнятості за місцем реєстрації його як платника ЄСВ та подати (особисто або через Єдиний державний вебпортал електронних послуг, у тому числі через інтегровані з ним інформаційні системи державних органів та органів місцевого самоврядування (за наявності технічної можливості)  документи, зазначені у п. 9 Порядку.

Роботодавець/ФОП, яка є застрахованою особою, може додатково надати інші документи до визначених п. 9 цього Порядку, які підтверджують, що зупинення (скорочення) діяльності здійснилося через проведення заходів, передбачених карантином та/або надзвичайною ситуацією, з метою запобігання поширенню особливо небезпечних інфекційних хвороб.

У разі прийняття рішення про відмову в наданні допомоги центр зайнятості протягом трьох робочих днів з дати прийняття такого рішення письмово повідомляє про нього роботодавцю/фізичній особі — підприємцю, яка є застрахованою особою, з обґрунтуванням причин відмови.

Якщо роботодавцю/ФОП, яка є застрахованою особою, відмовлено у наданні допомоги з незалежних від нього причин, він має право повторно звернутися за отриманням коштів для виплати працівникам допомоги в межах строку дії карантину та/або надзвичайної ситуації.

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Інше

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Інше»