Фабула судового акта: У разі несвоєчасного надходження до державного бюджету грошових коштів не з вини платника податку, він звільняється від відповідальності за несвоєчасне або перерахування не в повному обсязі таких податків, зборів та інших платежів до бюджетів та державних цільових фондів.
До такого висновку дійшли окружний та апеляційний адміністративні суди, які задовольнили позов Малого приватного підприємства (позивач) до Державної податкової інспекції (відповідач) про визнання протиправними та скасування податкової вимоги.
Судами, зокрема зазначено, що відповідно до п. 129.6 ПКУ за порушення строку зарахування податків до бюджетів або державних цільових фондів, установлених Законом "Про платіжні системи та переказ коштів в Україні", з вини банку, такий банк сплачує пеню за кожний день прострочення, включаючи день сплати, та штрафні санкції у розмірах, встановлених ПКУ, а також несе іншу відповідальність згідно з ПКУ за порушення порядку своєчасного та повного внесення податків, зборів, платежів до бюджету або державного цільового фонду.
При цьому платник податків звільняється від відповідальності за несвоєчасне або перерахування не в повному обсязі таких податків, зборів та інших платежів до бюджетів та державних цільових фондів, включаючи нараховану пеню або штрафні санкції.
В даному випадку, позивачем своєчасно подано до банківської установи платіжне доручення про перерахування до бюджету грошових зобов'язань з акцизного податку. А отже, ним виконано усі дії, які від нього залежали для належного виконання податкових зобов'язань.
Таким чином, після прийняття банком розрахункового документу про перерахування податків до бюджету податкові зобов'язання вважаються виконаними і покладення на платника податків обов'язку повторно сплатити податки, збори (обов'язкові платежі) та відповідальності за неперерахування чи несвоєчасне перерахування банком до бюджету податків, зборів (обов'язкових платежів) є таким, що не ґрунтується на положеннях законодавства.
Довідка: Касаційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Рівному Головного управління Державної фіскальної служби у Рівненській області залишено без руху до виправлення недоліків.
Раніше подібні справи вже розглядались ВАСУ. Так у справі №К/800/30717/15 касаційна інстанція зазначила:
«Згідно з п. 129.6 ст. 129 ПК України за порушення строку зарахування податків до бюджетів або державних цільових фондів, установлених Законом України «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні», з вини банку такий банк сплачує пеню за кожний день прострочення, включаючи день сплати, та штрафні санкції у розмірах, встановлених цим Кодексом, а також несе іншу відповідальність, встановлену цим Кодексом, за порушення порядку своєчасного та повного внесення податків, зборів, платежів до бюджету або державного цільового фонду. При цьому платник податків звільняється від відповідальності за несвоєчасне або перерахування не в повному обсязі таких податків, зборів та інших платежів до бюджетів та державних цільових фондів, включаючи нараховану пеню або штрафні санкції."
З огляду на викладене, відповідальність за неперахування чи несвоєчасне перерахування коштів до бюджету несе банк.
Олександр Боков