• Посилання скопійовано

«Дебет-Кредит» за тиждень. Найкоротші бухгалтерські новини за 26 – 31 липня

Карантин планують продовжити і після 31 серпня; нові зміни до «карантинної» постанови №1236 (з 5 серпня); підкориговано порядок блокування ПН/РК; контролюючі органи будуть перевіряти по-новому, а інформація про бенефіціарів в ЄДР стане відкритою. Про це, а також про 12 змін і подій серпня ми говорили минулого тижня

«Дебет-Кредит» за тиждень. Найкоротші бухгалтерські новини за 26 – 31 липня

Що нас чекає у серпні?
Традиційно на початку місяця редакція розповідає про те, які зміни та події чекають нас протягом найближчих 30 днів. У серпні це:

  • граничний термін подання звітності (9 серпня) та сплати податків (19 серпня) за II квартал 2021 року;
  • змінений порядок надання великими платниками податків е-документів під час перевірок;
  • відображення у фіскальних чеках РРО нових реквізитів;
  • завершення перехідного періоду формування е-лікарняних;
  • початок використання е-паспортів на рівні паперових;
  • а ще додаткові вихідні (з 21 по 24 серпня, з відпрацюванням у суботу 28 серпня).

Про всі 12 змін та подій, які відбудуться цього місяця, читайте в огляді від редакції. А щоб не пропустити нічого важливого за минулий місяць, радимо ознайомитися з добіркою найцікавіших матеріалів липня – ось тут.

 

Нюанси індексації зарплати у серпні
Індекс споживчих цін, на підставі якого здійснюється розрахунок для проведення індексації, за червень 2021 р. становив 100,2%. Він не вплинув на коефіцієнти індексації. Тому всі роботодавці будуть нараховувати індексацію за коефіцієнтами на рівні липня 2021 року. Як саме треба було індексувати у липні, ми розповідали тут.

Більше про індексацію у серпні (і з прикладами) читайте у щомісячному роз'ясненні від редакції.

 

Інформація про бенефіціарів в ЄДР стане відкритою
Враховуючи багато галасу навколо оновлення інформації щодо бенефіціарів, Мін'юст хоча й зі запізненням, все ж активно вносить зміни до відповідних нормативних актів. Настала черга уточнень та змін до ЄДР щодо інформації про засновників та кінцевих бенефіціарних власників (КБВ), яка вноситься до реєстру та є у відкритому доступі.

Завдяки наказу Мін’юсту від 26.07.2021 р. №2640/5 у відкритому доступі ЄДР буде інформація про міру (рівень, ступінь, частку) бенефіціарного володіння (вигоди, інтересу, впливу) або обґрунтована причина відсутності КБВ, а також ознака створення ФОПом сімейного ФГ. Більше подробиць – у коментарі до наказу від редакції.

 

Контролюючі органи будуть перевіряти по-новому
28 липня Уряд ухвалив декілька законопроєктів, покликаних перезавантажити систему перевірок бізнесу та створити сприятливий бізнес-клімат в Україні.

Зокрема, законопроєктом «Про основні засади державного нагляду (контролю)» пропонується:

  • виключити обов’язок органу контролю письмово повідомляти суб’єкта господарювання про планову перевірку. Натомість вони зобов’язані оприлюднювати плани перевірок на поточний плановий рік на власних офіційних сайтах, а також в Інтегрованій автоматизованій системі держнагляду (контролю). Докладніше тут;
  • запровадити добровільне страхування цивільної відповідальності діяльності підприємців;
  • запровадити аудит діяльності компаній, як окремого функціоналу, що дозволяє підприємствам запобігти порушенню вимог законодавства;
  • удосконалити процедури зупинення діяльності суб’єктів господарювання тощо.

Також схвалено проєкт Закону «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо підвищення відповідальності посадових осіб органів державного нагляду (контролю)». Ним пропонується підвищити штраф з 850 грн до 4250 грн.

 

Чотири важливі новини щодо карантину

  1. В Україні продовжать карантин. За словами головного санітарного лікаря, після 31 серпня планується продовжити карантин. Але на який саме строк, поки невідомо.
  2. З 5 серпня через «Дельту» посилюються правила в'їзду в Україну. Кабмін постановою від 28.07.2021 р. №787 вніс чергові зміни до «карантинної» постанови №1236. Зокрема, для іноземців залишається вимога мати при собі негативний тест на COVID, страховий поліс, а в разі відсутності повного курсу вакцинації буде запропоновано встановити додаток «Вдома». Перетин державного кордону з будь-яких країн буде безперешкодним для громадян України за умови наявності одного з двох документів: документу, що підтверджує отримання повного курсу вакцинації від COVID-19 вакцинами, включеними ВООЗ до переліку дозволених; довідка 063-О про перше щеплення з курсу вакцинації від COVID-19.
  3. Підприємствам з вакцинованими працівниками можуть дозволити працювати в локдаун. Йдеться про використання «внутрішнього» ковідного сертифіката. Це електронний документ, який громадяни зможуть згенерувати в додатку «Дія», який підтверджує факт щеплення проти COVID-19. Серед різних опцій Кабмін розглядає можливість дозволити працювати підприємствам з вакцинованими співробітниками, які будуть відвідувати щеплені проти COVID-19 клієнти.
  4. При посиленні карантину навчальні заклади працюватимуть за наявності 80% вакцинованого персоналу. МОЗ розповіло, що у разі переходу області до жовтої, помаранчевої чи червоної зони для роботи навчального закладу потрібно мати мінімум 80% повністю вакцинованого персоналу. Про це йдеться у постанові КМУ від 28.07.2021 р. №787, яка набере чинності з 5 серпня 2021р.

 

Уряд підкоригував порядок блокування ПН/РК
Постановою КМУ від 28.07.2021 р. №774 внесено зміни до п. 3 Порядку №1165. Нагадаємо, що у ньому прописані критерії здійснення автоматизованого моніторингу відповідності ПН/РК критеріям оцінки ступеня ризиків.

Так, автоматизований моніторинг відбувається, якщо значення показника D, розрахованого згідно з п.3 Порядку №1165, становить понад 0,05. Показник D розраховується за формулою D= S/T.

Саме в показник Т внесені зміни. Замість згадки про ставки ПДВ 0, 20 та 7 відсотків буде прописано ставки за ст.193. Пов’язано це з появою ставки 14% на окремі операції зі сільгосппродукцією. Про все це читайте у новині.

 

Отримання коштів від еквайра наступного дня – це окрема операція для застосування РРО
ДПСУ навела власну позицію щодо розрахунків між продавцями та фінансовими установами-еквайрами. Вона вважає, що платіжні сервіси, зокрема, і щодо приймання коштів від покупців та переказу їх на рахунок продавця, призначені для спрощення проведення розрахунків між фізособами, юрособами та/абоФОП. Особливо, якщо вони надаються в мережі Інтернет за допомогою персональних комп’ютерів та/або інших мобільних пристроїв та з використанням банківських платіжних карток. Проте за своїм змістом вони, на думку податківців, є системами для надання послуг з еквайрингу у дистанційному режимі.

Що це означає з метою застосування РРО? Читайте у коментарі від редакції.

 

Фінлізинг та оренда: нові зміни до ПКУ
З прийняттям Закону про фінлізинг ПКУ потребував змін в частині суб’єктного складу таких договорів. І ось було прийнято Закон №1605, який вніс відповідні зміни до ПКУ. Водночас змінені й інші умови, які мають уточнити різницю між договорами фінлізингу та іншою орендою майна. Докладно про усі зміни ми розповіли у цій статті.

 

Оновлено форми регістрів бухобліку
Мінфін наказом від 21.07.2021 р. №408 вніс зміни до Методичних рекомендацій по застосуванню регістрів бухгалтерського обліку.
Зокрема, уточнено, що підприємства, які складають фінзвітність за МСФЗ, можуть застосовувати норми цих Методичних рекомендацій, якщо вони не суперечать МСФЗ.

Крім того, у новій редакції викладено: журнали з 1 по 7; аркуш-розшифровку за дебетом рахунку; бухгалтерську довідку до Журналу; відомість №8 позабалансового обліку; головну книгу; реєстр депонованої заробітної плати.

Більше подробиць – у новині.

 

Форми трудових договорів для надомників та дистанційників: поради для роботодавців
16 липня 2021 року набрав чинності наказ Мінекономіки від 05.05.2021 р. №913-21, яким затверджено:

Про це ми повідомляли тут.

Оскільки Мінекономіки затвердило лише форми, без порядку їх укладання, ми проаналізували їх та самостійно надали поради роботодавцям щодо їх застосування. Переглянути їх можна в аналітиці.

 

Як видавати копію наказу при звільненні?
Держпраці у Дніпропетровській області зазначила, що завірену належним чином копію наказу необхідно видати працівнику при звільненні за будь-якої підстави звільнення, починаючи з 10.06.2021 р.

 

Особливості відкриття та закриття е-лікарняних
У ФСС розповіли, що дати відкриття та закриття листка непрацездатності відповідають датам початку періоду дії та закінчення періоду дії медичного висновку, на підставі якого сформований цей листок непрацездатності. Листок непрацездатності вважається виданим з наступного дня після дати закриття листка непрацездатності.

 

Інші новини

  1. З 25 липня запрацював закон щодо електронної гарантії на товар. Законом №1603-IX запроваджується можливість отримання споживачем експлуатаційних документів та гарантійних зобов’язань в електронному вигляді на офіційному вебсайті виробника.
  2. Зі запуском податкової амністії виникла проблема. Нацбанк у своєму листі зауважив, що розробники Закону про податкову амністію не подумали, як банки повинні перевіряти інформацію про всіх декларантів з 2005 року. Офіс Президента провів зустріч з Комітетом Гетманцева і Нацбанком.
  3. Підприємці розробили свій законопроєкт щодо роботи з РРО у 2022 році. У концепції законопроєкту передбачена обов'язкова видача «письмового товарного чека з ідентифікацією товару або послуги». У ньому буде вказана ціна і дата продажу – все це буде заноситися до реєстру обліку доходів.

Кому потрібен РРО вже через 5 місяців. Реєструйтеся!
Запрошуємо Вас на серію безкоштовних вебінарів «РРО у ФОП: інтернет-торгівля, первинка, ПРРО», яку проведе Олександра Герасименко (Експерт онлайн-школи бухгалтерії AVS). Реєструйтесь!

ЗАРЕЄСТРУВАТИСЯ>>>

На безкоштовних вебінарах Ви дізнаєтесь:

  • 9 серпня. Кому потрібен РРО вже через 5 місяців, коли ФОПу можна надавати послуги без РРО, а також розглянемо огляд роз'яснення податкової та судової практики щодо застосування розрахункових операцій.
  • 10 серпня. Які зміни відбулися в обов'язкових реквізитах фіскального чека, на яку дату і суму видавати фіскальний чек, а також розглянемо відсутність первинних документів у єдинника.
  • 11 серпня. У чому головна різниця між РРО та програмним РРО, а також розберемо, які помилки найчастіше допускають підприємці при роботі з ПРРО у 2021 році.

Після реєстрації Ви отримаєте подарунок та 4 корисні відеоуроки.

ЗАРЕЄСТРУВАТИСЯ>>>


До зустрічі через тиждень!
Ваш «Дебет-Кредит»

Автор: «Дебет-Кредит»

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: «Дебет-Кредит»/Новини порталу

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Новини порталу»