Член партії "Слуг народу" та Голова Комітету ВР України з питань фінансів, податкової і митної політики Данило Гетманцев зареєстрував законопроект №1210 "Про внесення змін до Податкового кодексу України відносно удосконалення адміністрування податків, усуненні технічних і логічних непогоджень в податковому законодавстві".
Законопроект розроблений з метою запровадження міжнародних стандартів податкового контролю (План дій BEPS), реформування інституту фінансової відповідальності та удосконалення процедури адміністрування податків і зборів.
Документом запропоновані такі зміни:
- запровадження концепції оподаткування прибутку контрольованих іноземних компаній. Контрольованою іноземною компанією вважатметься будь-яка юридична особа, зареєстрована в іноземній державі або території, яка визнається такою, що знаходиться під контролем фізичної особи - резидента України відповідно до правил, визначених Податковим кодексом України;
- уточнення порядку врахування процентів, що сплачуються за кредитами, позиками та іншими борговими зобов'язаннями, а саме пропонується розповсюдити обмеження по врахуванню таких процентів щодо кредитів, позик та інших боргових зобов'язань, отриманих як від пов'язаних, так і непов'язаних осіб. Також пропонується залишити один критерій застосування зазначеного порядку - за умови того, що загальна сума нарахованих процентів перевищує 30 відсотків суми фінансового результату до оподаткування, фінансових витрат та суми амортизаційних відрахувань за даними фінансової звітності;
- уточнення визначення постійного представництва, зокрема, через унеможливлення уникнення вимоги щодо реєстрації постійного представництва шляхом дроблення діяльності в Україні;
- запровадження можливості реєстрації платниками податків нерезидентів, що здійснюють свою діяльність через розташоване в Україні постійне представництво без його реєстрації платником податків;
- запровадження трирівневої структури документації для міжнародних груп компаній, яка включає в себе документацію з трансфертного ціноутворення (локальний файл), глобальну документацію (майстер-файл) та звіт у розрізі країн (country-by-country reporting).
- імплементація положень 8-10 кроків Плану дій BEPS щодо контролю за розподілом функцій, ризиків та нематеріальних активів всередині групи компаній, вдосконалення правил для операцій з сировинними товарами шляхом виключення обмеження на застосовування виключно біржових котирувань певних бірж та надання можливості використовувати котирувальні ціни на такі товари;
- уточнення критеріїв визнання осіб пов'язаними та запровадження штрафних санкцій, пропорційних порушенню норм законодавства;
- визначення порядку проведення процедури взаємного узгодження, що передбачає механізм подачі заяви на розгляд справи за процедурою взаємного узгодження, вимоги до такої заяви, порядок дій контролюючого органу, тощо;
- запровадження концепції оподаткування прирівняних до дивідендів платежів, що передбачає коригування за методологією, передбаченими для контролю за трансфертним ціноутворенням, при здійсненні операцій з нерезидентами.
- запровадження в межах Податкового кодексу України принципу винної відповідальності платника податку за податкові правопорушення;
- визначення вимог щодо вмотивованості рішення контролюючих органів про накладення штрафів, а саме передбачаються в якості обов'язкових описової та мотивувальної частин податкового повідомлення-рішення;
- закріплення переліку податкових правопорушень контролюючих органів, які серед іншого, будуть включати недотримання ними процедури реєстрації платників податку чи порушення у сфері відшкодування податку на додану вартість;
- визначення в невиключного переліку збитків, яких можуть зазнавати платники податку;
- закріплення матеріальної відповідальності органу за неправомірні діяння його посадових осіб та безвинну відповідальність контролюючих органів.
- реформування пені: пеню пропонується розглядати не як штрафну санкцію, що при її одночасному застосуванні із штрафом призводить до подвійної фінансової відповідальності за одне правопорушення, а як засіб дисконтування грошей в часі, тобто приведення їх до реальної вартості в часі;
- запровадження колегіального розгляду матеріалів податкової перевірки комісією з питань розгляду заперечень та встановлення чіткого переліку обставин, які підлягають встановленню під час розгляду матеріалів;
- створення Апеляційної ради з питань розгляду скарг платників податків на рішення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.
Але це ще не всі новації, які пропонується внести до ПКУ цим законопроектом. Він вартий докладного вивчення. Враховуючи його розмір, ми проаналізуємо запропоновані зміни частками, в статтях наших авторів найближчим часом.
Тож, слідкуйте за нашими новинами!
Набрання чинності
Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
Але зміни щодо ТЦУ, податку на прибуток, окремих норм щодо адміністрування податків та оподаткування ПДФО, акцизу, рентної плати - з 1 січня 2020 року.
А ось нові статті щодо відповідальності за вчинення податкових правопорушень, нові розміри штрафів, зміни до порядку оскарження рішення ДПС, надіслання податківцями ППР, а також оформлення ДПС результатів перевірок наберуть чинності з 1 липня 2020 року.
UPD_13.09
Увага! За порядком денним законопроект №1210 планують розглядати на пленарному тижні 8-11 жовтня. Про це повідомимо додатково.
***
Читайте також:
- Єдиний податок: можливі зміни у 2020 році
- Податок на прибуток: чого чекати у 2020 році?
- Податкові штрафи планують суттєво збільшити: аналізуємо законопроект 1210
- Законопроект №1210 і ПДВ: чого очікувати?
- ПДФО та військовий збір: що підготував законопроект №1210?
- Які зміни передбачаються в ПКУ в частині акцизного податку?
- Законопроект №1210: зміни щодо трансфертного ціноутворення
- Місцеві податки: що змінить законопроект №1210?
- Новації у перевірках ДПС: аналіз законопроекту №1210