• Посилання скопійовано

Як заповнити заяву про зміни даних щодо ліцензії на роздрібну торгівлю алкоголем і тютюном: інструкція від ДПС

ДПС у листі від 18.09.2025 №10/3/2/99-00-09-01-01-02 відповіла на запитання щодо заповнення Заяви про внесення змін до відомостей, що містяться в Єдиному реєстрі ліцензіатів. Чи треба заповнювати пункти 5, 7 та 8 заяви? Давайте розбиратися

Як заповнити заяву про зміни даних щодо ліцензії на роздрібну торгівлю алкоголем і тютюном: інструкція від ДПС
  • Бланк Заяви щодо ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, сидром та перрі (без додання спирту), тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах (далі – заява), особливості її складання і подання, а також іншу корисну інформацію дивіться на нашому сайті за посиланням.

  • Форму заяви затверджено постановою КМУ від 04.04.2025 №374 «Деякі питання ведення єдиних реєстрів ліцензіатів з виробництва та обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, ліцензіатів та місць обігу пального».

  • Ще більше бланків звітності, договорів, типових форм, заяв і первинних документів (усього понад 900 бланків та типових форм) ви знайдете на нашому сайті у розділі бланків.

  • Всі новини від редакції «Дебет-Кредит» про алкогольні напої дивіться за посиланням, а про тютюнові вироби – тут.

Загалом існує 5 випадків, у яких подається така заява. Один з них – це внесення змін до даних, зазначених у попередній заяві на отримання ліцензії (звідки вони потрапляють до Єдиного реєстру ліцензіатів) або у попередній заяві про внесення змін до цих даних. Про це ми розповідали тут.

Однак на практиці ліцензіати досі стикаються із проблемою при складанні такої заяви.

Якщо вони не заповнюють пункти 5, 7 і 8 заяви (як цього вимагає порядок), то програмне забезпечення від ДПС або не дозволяє підписати заяву (видає сповіщення про критичну помилку), або надсилає квітанцію №2 із відмовою приймання заяви через незаповнення таких пунктів.

ДПС України в листі у листі від 18.09.2025 №10/3/2/99-00-09-01-01-02 відповідає на запитання:

  • Чому виникають розбіжності між вимогами, визначеними затвердженим Порядком заповнення заяв, та фактичною практикою їх подання через електронний кабінет, зокрема щодо заповнення пунктів 5, 7 та 8 форми?

І, на жаль, у своїй відповіді податківці просто цитують правила заповнення заяви і наполягають на тому, що якщо сказано «не заповнювати», то треба не заповнювати. Питання «Як подати в електронній формі заяву, складену таким чином» залишається без відповіді.

Алгоритм складання заяви про внесення змін до Єдиного реєстру ліцензіатів від ДПСУ:

У разі подання заяви про внесення змін до відомостей, що містяться в Єдиному реєстрі ліцензіатів, у такій заяві зазначаються:

1) у пункті 1 «Заява подається до» – найменування та код органу ліцензування, до якого подається заява;

2) у пункті 2 «Вид заяви» – вид заяви, яку подає ліцензіат (обирається позиція «Внесення змін до відомостей, що містяться в Єдиному реєстрі ліцензіатів з виробництва та обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини та рідин, що використовуються в електронних сигаретах»);

3) у пункті 3 «Реквізити заявника / ліцензіата»:

  • для юридичних осіб – найменування, місцезнаходження, код згідно з ЄДРПОУ;
  • для фізичних осіб – підприємців – прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), місцезнаходження (адреса зареєстрованого / задекларованого місця проживання (перебування), за якою здійснюється зв'язок із фізичною особою – підприємцем), реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та/або номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті), унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності).
  • для осіб, уповноважених на ведення обліку діяльності за договорами про спільну діяльність без утворення юридичної особи, і таких, які є відповідальними за утримання та внесення податків до бюджету під час виконання договорів, – найменування та код уповноваженої особи згідно з ЄДРПОУ і податковий номер, наданий такій особі під час взяття на облік договору;
  • для іноземних суб’єктів господарської діяльності – повне найменування нерезидента українською мовою та податковий номер нерезидента на території України, присвоєний відповідним податковим органом під час взяття на облік.

У заяві зазначаються нові найменування юридичної особи (зокрема, у зв’язку зі зміною типу акціонерного товариства або у зв’язку з перетворенням державного підприємства / акціонерного товариства на інше господарське товариство / приватизацією державного або комунального майна) або прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) фізичної особи – підприємця, місцезнаходження ліцензіата.

4) у пункті 4 «Вид ліцензії» – вид наданої ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності;

5) пункт 5 «Спосіб отримання ліцензії» – не заповнюється;

6) у пункті 6 «Реєстраційний номер ліцензії» – реєстраційний номер ліцензії;

7) пункт 7 «Адреса місця провадження господарської діяльності заявника / ліцензіата» – не заповнюється (у разі зміни адреси місця провадження господарської діяльності для ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, подається заява на отримання нової ліцензії).

Заява про внесення змін до відомостей, що містяться в Реєстрі, не подається в разі зміни назв області, району, населеного пункту, вулиці, інших об’єктів топоніміки населених пунктів відповідно до законодавства чи у зв’язку зі зміною коду адміністративно-територіальної одиниці або території територіальної громади згідно з Кодифікатором адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад.

Суб'єкт господарювання має право (за потреби) заповнити графу 1 пункту 7 у разі зміни в адресі місця роздрібної торгівлі назв областей, районів, населених пунктів, вулиць, інших об’єктів топоніміки населених пунктів відповідно до законодавства або графу 3 пункту 7 у зв’язку зі зміною кодів адміністративно-територіальної одиниці або території територіальної громади згідно з Кодифікатором адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад.

Адреса, передбачена пунктом 7 заяви, зазначається у форматі: область, район, населений пункт (крім м. Києва та м. Севастополя), вулиця, номер будинку, корпусу, офісу/квартири;

8) у пункті 8 «Перелік фіскальних номерів реєстраторів розрахункових операцій, програмних реєстраторів розрахункових операцій, книг обліку розрахункових операцій та розрахункових книжок, що розміщуються в місці роздрібної торгівлі» зазначається перелік фіскальних номерів реєстраторів розрахункових операцій, програмних реєстраторів розрахункових операцій, книг обліку розрахункових операцій та розрахункових книжок, що підлягають виключенню з Реєстру – у разі зміни переліку реєстраторів розрахункових операцій, програмних реєстраторів розрахункових операцій, книг обліку розрахункових операцій та розрахункових книжок, що розміщуються в місці торгівлі (для ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах).

Графа 3 пункту 8 заповнюється у разі виключення фіскальних номерів реєстраторів розрахункових операцій, програмних реєстраторів розрахункових операцій з Реєстру;

9) пункт 9 «Відомості про те, що місця роздрібної торгівлі розташовані за межами населених пунктів (адміністративних центрів областей, м. Києва та м. Севастополя) на відстані до 50 кілометрів і мають торговельні зали площею понад 500 кв. метрів – для ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями (крім сидру та перрі (без додання спирту)), тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах» – не заповнюється;

10) у пункті 10 «Інформація про внесення платежу за ліцензію» зазначаються код класифікації доходів бюджету, сума внесеного платежу, номер і дата платіжної інструкції, що підтверджує внесення річної плати за відповідну ліцензію (розділ заповнюється у разі збільшення кількості реєстраторів розрахункових операцій, програмних реєстраторів розрахункових операцій, що зареєстровані за адресою місця торгівлі для місць роздрібної торгівлі відповідно до ст. 52 Закону).

Під час накладання кваліфікованого електронного підпису та печатки заявника (за наявності) суб’єкт господарювання засвідчує/підтверджує достовірність інформації, зазначеної в пунктах заяви.

Порада від редакції: Не забувайте, що цю заяву можна подати не тільки в електронному, а і в паперовому вигляді. Тому доки очевидну помилку у програмному забезпеченні від податківців не буде виправлено, можна подати таку заяву на папері. Судячи з розяснення ДПСУ, проблем із прийманням заяви в такому випадку виникнути не повинно.

***

Читайте також:

Автор: Брік Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Ліцензії і дозволи

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Ліцензії і дозволи»