Міністерство фінансів України розповідає, що 3 вересня Верховна Рада України підтримала за основу внесення змін до держбюджету-2024 з метою збільшення видатків сектору безпеки та оборони на 495,3 млрд грн. Водночас законопроєкт про внесення змін до Податкового кодексу, який є системно пов'язаним зі змінами до держбюджету, парламентарі відправили на повторне перше читання.
Збільшення видатків сектору безпеки та оборони передбачено для:
- Міноборони – 355,6 млрд грн;
- МВС – 108,1 млрд грн, (зокрема: Нацполіція – 15,2 млрд грн; Держприкордонслужба – 41,9 млрд грн; Нацгвардія – 48,2 млрд грн; ДСНС – 2,8 млрд грн);
- Державної спеціальної служби транспорту – 18 млрд грн;
- ГУР Міноборони – 7,5 млрд грн;
- СБУ – 5,1 млрд грн;
- Служби зовнішньої розвідки – 0,5 млрд грн;
- Держспецзв’язку – 0,3 млрд грн;
- Управління державної охорони України – 0,1 млрд гривень.
Левовою часткою джерел покриття додаткових видатків (462,4 млрд грн, або 93%) передбачено збільшення доходів загального фонду держбюджету в межах діючих ставок, скорочення видатків на обслуговування і погашення держборгу, збільшення плану розміщень ОВДП, скорочення низки видатків у загальному та спеціальному фонді держбюджету, а саме:
1. Збільшення доходів загального фонду державного бюджету на 120,8 млрд грн, зокрема:
- від перевиконання планових показників доходів держбюджету за січень - серпень 2024 року – 99,8 млрд грн;
- додаткові надходження від акцизів на пальне – 9,8 млрд грн;
- перерозподіл надходжень ПДФО зі спеціального фонду до загального у IV кварталі – 11,2 млрд грн;
2. Скорочення видатків з обслуговування і погашення держборгу – 115,4 млрд грн.
3. Збільшення плану розміщень ОВДП на 216 млрд грн.
4. Скорочення низки видатків у загальному та спеціальному фонді держбюджету на 10,6 млрд грн.
Натомість законопроєкт про зміни до Податкового кодексу, який парламентарі відправили на повторне перше читання, у чинній редакції передбачає:
1. Підвищення ставки військового збору:
для доходів фізичних осіб з 1,5% до 5,0%;
для фізичних осіб підприємців – платників єдиного податку: 10% у розрахунку з однієї мінімальної заробітної плати на місяць для ФОПів першої, другої та четвертої груп та 1% від доходу для платників єдиного податку третьої групи.
2. Запровадження щомісячної сплати авансових внесків з податку на прибуток підприємств платниками податку, які здійснюють діяльність з роздрібної торгівлі пальним (за кожну АЗС), у розмірі:
- 60 тисяч гривень у разі реалізації двох та більше видів пального;
- 30 тисяч гривень у разі реалізації виключно скрапленого газу;
- 45 тисяч гривень у разі, якщо частка реалізації скрапленого газу у загальному обсязі реалізованого пального протягом місяця становить 50% і більше;
Для місць роздрібної торгівлі пальним, за адресою яких здійснюється роздрібна торгівля алкогольними напоями та/або тютюновими виробами:
- 80 тисяч гривень у разі реалізації двох та більше видів пального;
- 40 тисяч гривень у разі реалізації виключно скрапленого газу;
- 60 тисяч гривень у разі якщо частка реалізації скрапленого газу у загальному обсязі реалізованого пального протягом місяця становить 50% і більше.
3. Установлення 25% ставки податку на прибуток для фінансових установ з 2025 року.
4. Зміна податкового періоду подання звітності з ПДФО з квартального на місячний, це необхідно для моніторингу сум заробітних плат для запровадження механізму «економічного бронювання». Такий механізм наразі напрацьовує Міністерство економіки спільно з Міністерством цифрової трансформації.
У найкоротші терміни очікуємо на підтримку Верховною Радою України змін до Податкового кодексу під час повторного першого читання та змін до держбюджету-2024 у другому читанні.
***
Читайте також:
- Підвищення податків з 1 жовтня: рекомендовано прийняти законопроєкт у І читанні
- Бізнес не погоджується з підвищенням ставки ВЗ до 5% для утримання з зарплати
- Мінфін суттєво знизив очікування надходжень від майбутнього підвищення податків
- Що змінили в законопроєкті №11416-д під час засідання робочої групи?