Це – сьомий цього року (шістдесят шостий загалом і пʼятнадцятий під час війни) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена готівковим розрахункам та РРО. За два тижні, які минули з написання попередньої розсилки, зʼявилося достатньо новин на тему застосування РРО та правил роботи з готівкою. Зокрема:
- дізнаємося, чи може підприємство торгівлі прийняти готівку від фізособи за передані їй корпоративні права без РРО/ПРРО;
- визначимося, чи треба РРО при продажу товарів ФОП за допомогою «Нової пошти»;
- зʼясуємо, чи застосовується РРО при проведенні розрахунку в касі з часткової оплати вартості путівки;
- визначимося, чи має право підприємство зберігати кошти у сейфі поруч з РРО та/або ПРРО;
- розповімо, до яких змін готуватися торговцям з 1 серпня через прийняття законопроєкту №8401;
- наведемо дії СГ у разі викрадення телефону разом з ПРРО.
Гарного вам читання!
***
РРО-зміни за Законом №3219: аналіз від редакції
З 1 серпня за Законом №3219:
- для ФОПів-«єдинників» спрощуються правила формування назви товарів у фіскальних чеках, але з винятками;
- відновлюється заборона використання ПРРО без діапазону фіскальних номерів;
- передбачено звільнення від відповідальності за порушення правил застосування РРО, але за окремих умов;
- зменшується розмір штрафів за деякі порушення у сфері РРО для ФОП – «єдинників» без ПДВ. Але є чотири групи товарів, при продажу яких зменшені штрафи не будуть застосовуватися (ті ж самі групи, для яких не передбачено спрощення назви в чеку).
Докладно про всі зміни у застосуванні РРО та накладанні штрафів за новими правилами ми розповіли у своїй аналітиці ось тут.
Чи може підприємство торгівлі прийняти готівку від фізособи за передані їй корпоративні права без РРО/ПРРО?
Житомирські податківці зауважили, що підприємство торгівлі при отриманні від фізичної особи готівкових коштів за передані їй корпоративні права має здійснювати такі операції зі застосуванням РРО та/або ПРРО або проводити розрахунки у безготівковій формі через установи банків.
Продаж товарів ФОП за допомогою «Нової пошти»: потрібен РРО/ПРРО чи ні?
ФОП звернувся до ДПС зі запитом для отримання ІПК. Зі змісту звернення Підприємця вбачається, що він асоціює ТОВ «НОВА ПОШТА» із кур’єрською службою, в той час як відповідно до умов Договору про надання послуг з організації перевезення відправлень, розміщеного на сайті ТОВ «НОВА ПОШТА» та витяг з якого наведено в зверненні, вбачається, що ТОВ «НОВА ПОШТА» є експедитором, а не кур’єрською службою, а тому посилання Підприємця на роз’яснення ДПС щодо організації господарських взаємовідносин із кур’єрськими службами не відповідає фактичним обставинам, що наведені у його зверненні.
У відповідь податківці наголосили, що ТОВ «Нова пошта» і ТОВ «НоваПей» - це різні особи. І з ними у ФОП різні домовленості – везе товар «Нова пошта», а приймає та переказує кошти за нього «НоваПей». Тому тепер ДПС наполягає на тому, що розрахунковий документ (чек від РРО/ПРРО) має скласти саме продавець товару. І надати його покупцю (нагадаємо, що це можна зробити, вклавши його в упаковку при відправленні товару, надіславши в електронному вигляді тощо). Те, що свій фіскальний чек покупцю надасть сама «Нова пошта» (а вона це робить і не припинить робити), продавця від обов’язку надати розрахунковий документ не звільняє.
Чи застосовується РРО при проведенні розрахунку в касі з часткової оплати вартості путівки?
Київські податківці підкреслили, що у разі реалізації путівок РРО потрібно використовувати на загальних підставах відповідно до вимог чинного законодавства.
Водночас проведення розрахунків за реалізовані путівки виключно через банківські установи не потребує обов’язкового застосування РРО.
Телефон разом з ПРРО викрадено: які дії СГ?
Податківці з Київської області підкреслили: якщо пристрій з ПРРО викрадено або втрачено, потрібно подати повідомлення за ф. №2-ПРРО з позначкою про крадіжку. У такому випадку реєстрація викраденого/втраченого ПРРО скасовується.
Але для відновлення проведення розрахункових операцій необхідно зареєструвати новий ПРРО, якому у встановленому порядку буде присвоєно фіскальний номер.
Чи має право підприємство зберігати кошти у сейфі поруч з РРО та/або ПРРО?
Якщо підприємство не має можливості зберігати всю суму готівкових коштів у ящику РРО та/або окремих моделей ПРРО, то частину готівки можна зберігати у сейфі до моменту проведення операції «службова видача», за допомогою якої вилучається виручка для здавання її до банку або каси підприємства.
Але такий сейф має бути розташований на місці проведення розрахунків і в ньому має зберігатися лише виручка від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) з використанням РРО та/або ПРРО. Про це ми писали тут.
***
Наразі це все.
Більше новин на тему каси та РРО ви знайдете тут, а консультацій – ось тут.
До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»