• Посилання скопійовано

«Контролюючі органи і перевірки» №07(103) | 26.04.2022 р.

Сто третій лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена перевіркам різних органів влади та їхній діяльності в цілому

«Контролюючі органи і перевірки» №07(103) | 26.04.2022 р.

Це – сьомий з початку року (сто третій загалом та четвертий під час війни) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена перевіркам різних органів влади та їхній діяльності в цілому. З моменту написання попередньої розсилки минуло три тижні, тож нам є про що розповісти. Зокрема:

 

  • проінформуємо, що планують ввести мораторій на проведення всіх перевірок контролюючих органів на час війни;
  • визначимося, що робити у разі втрати первинки через бойові дії;
  • розкажемо, як з 16 квітня змінилися правила проведення фактичих перевірок ДПС;
  • підкреслимо, що Держфінмоніторинг посилив роботу в умовах воєнного часу;
  • з'ясуємо, що робити з документами підприємства у разі захоплення населенного пункту;
  • поговоримо про продовження з 3 до 6 місяців строків виконання обов'язків зі звітування та сплати податків після війни.

Гарного вам читання!

 

***

Продовжено строки виконання обов'язків зі звітування та сплати податків після війни
З 5 квітня у випадку відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов’язок він звільняється від відповідальності з обов’язковим виконанням таких обов’язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Це стосується:

  • дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої п.  46.2 ПКУ;
     
  • реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування;
     
  • подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо.

Але наголосимо, що це стосується саме тих платників, які не можуть виконувати свої обов'язки! Про це ми писали тут.

 

Захоплено населений пункт, де розміщено підприємство: що робити з його документами
Насамперед треба спробувати вжити заходів щодо збереження документації з основного виду діяльності підприємства та персональних даних працівників. За можливості необхідно здійснити вивезення таких документів у безпечне місце. Якщо такої можливості немає – забезпечити їх зберігання у зачинених сейфах в приміщенні суб’єкта господарювання або в укриттях цих приміщень.

На територіях, розташованих в безпосередній близькості до районів ведення бойових дій, керівникам слід вжити заходів з оцифрування матеріалів з основної діяльності та підготувати до перевезення сервери з кадровою, бухгалтерською інформацією або інші переносні носії з відповідною інформацією.

За першої можливості необхідно вивезти переносні носії з копіями матеріалів, а також з кадровою та бухгалтерською інформацією. Про це докладніше ми писали у новині.

 

Держфінмоніторинг посилив роботу в умовах воєнного часу
З метою результативного санкціонування дій країни-терориста Держфінмоніторинг докладає максимум зусиль, які направлені на позбавлення РФ фінансово-економічного потенціалу для продовження кровопролитної агресії в Україні та невідворотності повного відшкодування усієї шкоди, що була нанесла їх кривавими діями на нашій землі.

Своєю чергою, в рамках операційної діяльності у I кварталі 2022 року Держфінмоніторингом до правоохоронних органів направлено 141 матеріал (з них 90 узагальнених матеріалів та 51 додатковий узагальнений матеріал). Про це можна дізнатися ось тут.

 

Як з 16 квітня змінилися правила проведення фактичих перевірок ДПС
З 16 квітня податкові органи здійснюють контроль за дотриманням платниками податків вимог законодавства щодо встановлених державою фіксованих цін, граничних цін та граничних рівнів торговельної надбавки (націнки) шляхом проведення фактичних перевірок.

Фактична перевірка проводиться за наявності хоча б однієї з таких підстав:

  • отримання у встановленому законодавством порядку від державних органів або органів місцевого самоврядування інформації, що свідчить про можливі порушення платником податків законодавства про ціни і ціноутворення;
     
  • отримання письмового звернення покупця (споживача), оформленого відповідно до закону, про порушення платником податків установленого порядку формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.

Під час проведення фактичної перевірки податкові органи мають право отримувати від суб’єктів господарювання документи та/або інформацію, які підтверджують вартість придбання товару, що є предметом перевірки.

 

Втратили первинку через бойові дії: як попередити та чи будуть наслідки під час перевірок?
Платники податків/податкові агенти при втраті первинки мають подати повідомлення про їх втрату.

Після подання до органу ДПС повідомлення про неможливість вивезення первинних документів запроваджується мораторій на проведення документальних перевірок щодо зазначених у повідомленні податкових (звітних) періодів.  У такому разі буде діяти виняток щодо непроведення перевірок ДПС за зазначені у повідомленні податкові (звітні) періоди, у тому числі після завершення дії воєнного стану.

Обов’язок доведення відсутності підстав для застосування особливостей за ст. 44 ПКУ покладається на контролюючий орган.

Наразі важко сказати, як саме податківці будуть доводити відсутність факта втрати первинки, або скоріше, що у платника податків була можливість таку первинку вивезти та зберегти. Проте, якщо доведуть, що первинка таки збереглася, начувайтеся!

Платник податків/податковий агент, який безпідставно застосував їх, вважається таким, що ухиляється від сплати податків, та несе відповідальність, передбачену ПКУ та іншими законами України. Про це все ми писали тут.

 

Мораторій на проведення всіх перевірок контролюючих органів на час війни: законопроєкт від ДРС та Мінекономіки
За результатами спільної роботи ДРС та Мінекономіки  у розрізі державного нагляду (контролю) розроблено проєкт Закону з метою якісного та ефективного регулювання процесів контролю бізнесу в умовах воєнного стану.

За словами голови ДРС Олексія Кучера, законопроєктом передбачається:

  • абсолютний мораторій на проведення заходів контролю під час дії воєнного стану;
     
  • позапланові заходи можуть відбутися у разі наявності загрози безпеки населення або навколишнього середовища та лише з дозволу Уряду;
     
  • спрощений та оперативний адміністративний порядок оскарження результатів позапланових перевірок у разі порушення органами контролю вимог законодавства.

***

 

Наразі це все.
Більше новин на тему перевірок ви знайдете тут, а консультацій –  тут.

До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»

Автор: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Тематичні розсилки/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»