Це – шіснадцятий з початку року (сто дванадцятий загалом та тринадцятий під час війни) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена перевіркам різних органів влади та їхній діяльності в цілому. З моменту написання попередньої розсилки минуло два тижні, тож нам є про що розповісти. Зокрема:
- зауважимо, що планують замінити перевірки з пожежної безпеки на страхування;
- повідомимо про затвердження планів перевірок ФСС на ІV квартал 2022 року;
- розповімо, що ДПС стежить за діяльністю торговельного бізнесу, який дробиться на кілька ФОПів;
- зʼясуємо, чи були правомірні податкові перевірки під час карантинного мораторію;
- дізнаємося, чи можна знищити первинку після спливу строку зберігання, але до перевірки ДПС за цей період.
Гарного вам читання!
***
Затверджено плани перевірок ФСС на ІV квартал 2022 року
Нагадаємо, що з березня 2019 року відновлено проведення планових перевірок страхувальників щодо використання ними коштів ФСС. З того часу квартальні плани-графіки перевірок розміщуються на вебпорталах Фонду в областях та місті Києві.
А з 10 жовтня 2020 року діє новий порядок перевірок ФСС.
Станом на 21 вересня плани-графіки проведення документальних планових перевірок страхувальників на ІV квартал 2022 року оприлюднили всі регіональні управління Фонду соцстраху, крім тих, які перебувають в окупації.
З ними можна ознайомитися тут.
Податкові перевірки під час карантинного мораторію: судова практика
Перевірки, які були зупинені з 18 березня 2020 року та розпочаті з лютого 2021 року з посиланням на їх призначення/відновлення за Постановою №89 були неправомірними. Навіть тоді далеко не всі підприємства відмовляли у допуску контролерів до перевірки – аргументи податкової деяким здавались прийнятними.
Втім, суди у коментованій справі (Постанова ВС від 01.09.2022 р., справа №640/16093/21) остаточно розвіяли всі сумніви.
Колегія суддів зазначає, що мораторій на проведення податкових перевірок на період карантину прямо закріплений п. 52-2 підрозділу 10 розділу XX ПКУ та вказана норма в частині обмежень на проведення планових перевірок була чинною, її дія не зупинялась. А от що робити платникам податків з таким висновком – читайте детально в нашому коментарі до згаданого раніше судового рішення.
ДПС стежить за діяльністю торговельного бізнесу, який дробиться на кілька ФОПів
Наприкінці вересня ДПС було проведено аналіз діяльності відомої та розгалуженої мережі, що здійснює торгівлю непродовольчими товарами в Україні. Встановлено, що господарські одиниці мережі, використовуючи один торговий бренд, належать різним ФОП, які за однаковою схемою систематично здійснюють продаж товарів без застосування РРО/ПРРО.
Організовані ДПС заходи контролю стали поштовхом для усвідомлення представниками мережі необхідності неухильного дотримання законодавства та призвели до додаткової реєстрації 211 РРО лише протягом місяця.
Чи можна знищити первинку після спливу строку зберігання, але до перевірки ДПС за цей період?
Податківці у ІПК від 31.12.2021 р. №4890/ІПК/99-00-21-02-02-06 зазначили, що платники податків повинні зберігати документи у терміни, визначені Переліком №578, але ці терміни не повинні бути меншими, ніж передбачено ст. 44 ПКУ, тобто 1095 днів зазвичай та 2555 днів щодо документів з питань трансфертного ціноутворення.
Тобто після спливу термінів не може бути перевірки, але через війну строки давності зупинилися для тих, хто не може виконувати свої податкові обовʼязки. Відповідно цей період не буде входити в 1095 к.дн. Навіть якщо госпоперації були здійснені, а первинні документи були складені під час воєнного стану, вони можуть бути витребовані під час перевірки, проте, на нашу думку, без нарахування ПЗ та штрафів за такий період за виявлені порушення.
Крім того, варто нагадати і про те, що у п. 102.2 ПКУ наведені випадки, коли грошове зобов'язання може бути нараховане або провадження у справі про стягнення такого податку може бути розпочате без дотримання строку давності, визначеного в абзаці першому п. 102.1 ПКУ. Зокрема, йдеться про випадок, коли податкова звітність взагалі не була подана. Проте під час дії воєнного стану і ця можливість зупиняється, адже перевірки не проводитимуться. А от після перемоги ця норма знову почне діяти з врахуванням строків поданої звітності.
Заміна перевірок з пожежної безпеки на страхування: Комітет ВРУ рекомендує прийняти закон
30 вересня Комітет ВРУ з питань податкової та фінансової політики на своєму засіданні схвалив законопроєкт №3361.
Якщо система запрацює ефективно, то депутати і далі планують її розширювати на інші види ризиків та категорії бізнесів.
Всі ці новації добровільні. Як для бізнесу, так і страхових.
Механізм дуже простий:
- отримуєш аудит пожежної безпеки (він не тягне за собою обов’язку виправляти недоліки);
- отримуєш з цим аудитом страхування;
- повідомляєш ДСНС про наявність страхування;
- на період дії договору про страхування звільняєшься від планових пожежних перевірок.
***
Наразі це все.
Більше новин на тему перевірок ви знайдете тут, а консультацій – тут.
До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»