• Посилання скопійовано

«Контролюючі органи і перевірки» №03(119) | 21.02.2023 р.

Сто дев'ятнадцятий лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена перевіркам різних органів влади та їхній діяльності в цілому

«Контролюючі органи і перевірки» №03(119) | 21.02.2023 р.

Це – третій з початку року (сто девʼятнадцятий загалом та сімнадцятий під час війни) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена перевіркам різних органів влади та їхній діяльності в цілому. З моменту написання попередньої розсилки минуло два тижні, тож нам є про що розповісти. Зокрема:

 

  • зауважимо, що ДПС не визнає Перелік територій ТОТ та бойових дій від Мінреінтеграції для податкових пільг;
  • розкажемо, коли суд на боці ДПС щодо реальності операцій;
  • повідомимо, що оновлено критерії ризику легалізації (відмивання) злочинних доходів, за якими відбувається фінмоніторинг;
  • роз’яснимо, чи буде штраф у разі виявлення під час перевірки ДПС помилки у звітності, яка не призвела до заниження податків;
  • розповімо, чи може неподання декларацій призвести до позапланової перевірки ДПС.

Гарного вам читання!

***

ДПС не визнає Перелік територій ТОТ та бойових дій від Мінреінтеграції для податкових пільг
ДПСУ зауважила, що у роз’ясненні, наданому Міністерством фінансів України на запит ДПС, зауважено, що Постановою №1364 визначається механізм формування переліку територій, а не затверджується конкретний перелік таких територій.

На підставі цього податківці стверджують, що розроблений на виконання Постанови №1364 та затверджений Мінреінтеграції перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, не може застосовуватися для цілей оподаткування, оскільки згідно з ПКУ ключовою умовою можливості застосування платниками особливостей оподаткування є перелік територій, визначений саме КМУ.

 

Реальність здійснених госпоперацій: нова судова практика
Податківці на своєму сайті поділилися новим судовим рішенням, за яким касаційний адміністративний суд вбачає, що наявність первинних документів є обов'язковою, але не єдиною достатньою умовою для формування податкового кредиту та витрат, бо виконання зобов'язання за правочином зумовлює складання й інших документів.

Формальне складення лише первинного документа не є беззаперечним доказом реальності конкретної господарської операції, якщо контролюючий орган наводить доводи, що ставлять під сумнів її здійснення.

 

Оновлено критерії ризику легалізації (відмивання) злочинних доходів, за якими відбувається фінмоніторинг
Мінфін наказом від 28.12.2022 р. №465 затвердив нові Критерії ризиків легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму та фінансування розповсюдження зброї масового знищення.

Установлено критерії ризиків легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму та фінансування розповсюдження зброї масового знищення, які у власній діяльності повинні використовувати відповідні СПФМ, а саме:

  • критерії ризику за типом клієнта,
  • критерії ризику, що пов'язані з географічним розташуванням держави проживання (перебування, реєстрації) клієнта або установи, через яку він здійснює передачу (отримання) активів;
  • критерії ризику за типом (видом) послуги (продукту) та за способом (каналом) надання чи отримання послуги (продукту).

Про це докладніше ми писали тут.

 

Під час перевірки ДПС виявлено помилки у звітності, які не призвели до заниження податків: чи буде штраф?
Запорізькі податківці зауважили: якщо під час перевірки (документальної або камеральної) юридичної особи контролюючим органом виявлено помилки у податковій звітності, які не призвели до заниження податкового зобов’язання, але є наданням недостовірної інформації чи перекрученням показників податкового обліку, то до такого платника може бути застосовано адміністративну відповідальність згідно зі ст. 163-1 КУпАП.

 

Чи може неподання декларацій призвести до позапланової перевірки ДПС?
Податківці у підкатегорії 130.04 «ЗІР» зазначили, що предметом камеральної перевірки може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків).

Камеральна перевірка податкової декларації або уточнюючого розрахунку може бути проведена лише протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, – за днем їх фактичного подання.

Водночас документальна позапланова перевірка здійснюється, якщо платник податків не подав в установлений законом строк податкову декларацію, розрахунки, звіт про контрольовані операції або документацію з трансфертного ціноутворення, якщо їх подання передбачено законом. Про це читайте нашу новину ось тут.

 

***

Наразі це все.
Більше новин на тему перевірок ви знайдете тут, а консультацій –  тут.

До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»

Автор: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Тематичні розсилки/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»