Це – пʼятий з початку року (сто двадцять перший загалом та девʼятнадцятий під час війни) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена перевіркам різних органів влади та їхній діяльності в цілому. З моменту написання попередньої розсилки минуло два тижні, тож нам є про що розповісти. Зокрема:
- розкажемо, що ДРС підготувала законопроєкт щодо онлайн-перевірок та е-системи дозвільних документів;
- наведемо нюанси проведення інвентаризації під час перевірки ДПС;
- зауважимо, що з 20 березня діють нові строки для перевірок щодо бюджетного відшкодування з ПДВ;
- зʼясуємо, які перевірки має право проводити Держпраці під час війни;
- розповімо, що ненадання всіх документів до банку щодо ЗЕД-операції призведе до перевірки.
Гарного вам читання!
***
Не надали всіх документів до банку щодо ЗЕД-операції – чекайте на перевірку ДПС
ДПС підкреслила, що ненадання резидентами до банківської установи повного пакета документів та актуальних даних є обов’язковою підставою для проведення органами ДПС документальних позапланових перевірок.
Окремо податківці зауважили, що суб’єкти господарської діяльності, які здійснюють операції з експорту та імпорту товарів, повинні надавати до обслуговуючого банку документи в повному обсязі, які необхідні для здійснення валютного нагляду за дотриманням граничних строків розрахунків.
Своєчасне надання резидентами до банківської установи необхідних документів про зовнішньоекономічні операції зменшить кількість повідомлень НБУ про факти порушень та, як наслідок, зменшить кількість перевірок суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності.
Онлайн-перевірки та е-система дозвільних документів: законопроєкти від ДРС
ДРС підготувала два законопроєкти, які перевертають застарілі й архаїчні правила у регуляторній політиці. Зокрема, запропоновано:
- суттєво посилити відповідальність для посадовців, які порушують законодавство у сферах регуляторної політики, ліцензування та дозвільної системи;
- запровадити онлайн-перевірки для бізнесу;
- створити єдину державну електронну систему дозвільних документів, тобто інформаційну систему, де буде вся інформація щодо ліцензування та дозвільної системи;
- запустити інтернет-портал державної регуляторної політики. Це буде базою всіх чинних регуляторних актів держорганів, проєктів регуляторних актів та інших інструментів.
Нюанси проведення інвентаризації під час перевірки ДПС
Податківці зауважили, що чинне податкове законодавство не визначає чітку форму вимоги про проведення інвентаризації, оскільки такий документ передбачає обов`язок конкретної особи вчинити певні дії. Тому кожна ситуація, особливо у поточних обставинах воєнного стану, є індивідуальною.
Відповідно до пп. 16 п. 3 розд. III Порядку №657 в описовій частині акта (довідки) документальної перевірки відображається інформація про проведені платником податків під час здійснення перевірки інвентаризації його основних фондів, товарно-матеріальних цінностей, коштів, у тому числі зняття залишків товарно-матеріальних цінностей, готівки, а також інформація щодо інвентаризації документів, розрахунків (у разі її проведення).
Тож під час проведення перевірки представники ДПС мають право вимагати від платника податків здійснити інвентаризацію.
Які перевірки має право проводити Держпраці під час війни?
У період дії воєнного стану Держпраці та її територіальні органи можуть здійснювати заходи державного нагляду (контролю) за додержанням законодавства про працю юридичними особами незалежно від форми власності, виду діяльності, господарювання та фізичними особами, які використовують найману працю, в частині додержання вимог Закону «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану», а також з питань виявлення неоформлених трудових відносин та законності припинення трудових договорів.
Позапланові перевірки здійснюються у порядку, встановленому Законом «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», з урахуванням особливостей, визначених Законом «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану». Про це ми нагадували тут.
З 20 березня діють нові строки для перевірок щодо бюджетного відшкодування з ПДВ
Законом №2918 внесено зміни до Податкового кодексу, відповідно до яких виключається положення абз. п’ятнадцятого п. 69.2 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ, яким передбачено проведення позапланових документальних перевірок заявлених сум ПДВ до бюджетного відшкодування понад 100 тис. грн протягом 60 календарних днів, що настають після закінчення граничного терміну проведення камеральної перевірки відповідної декларації або уточнюючого розрахунку.
У зв’язку з цим термін проведення документальних перевірок бюджетного відшкодування ПДВ на суму понад 100 тис. грн з підстав за пп. 78.1.8 ПКУ становитиме до 30 календарних днів після закінчення строків на проведення камеральної перевірки відповідної декларації або уточнюючого розрахунку.
Ці зміни набрали чинності 20.03.2023 р. Про це читайте у нашій новині за посиланням.
***
Наразі це все.
Більше новин на тему перевірок ви знайдете тут, а консультацій – тут.
До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»