Головна Усі новини Тематичні розсилки Неприбуткові організації

«Неприбуткові організації» №9(16) | 19.10.2018 р.

Шістнадцятий лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена виключно неприбутковим організаціям і установам

Це – вже шістнадцятий (і дев’ятий у 2018 році) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена виключно неприбутковим організаціям і установам.

З моменту написання попереднього листа минув майже місяць і нам є про що розповісти.

Цього разу ми:

  • визначимося, як новостворена юрособа може отримати неприбутковий статус;
  • з’ясуємо, чи може громадська організація отримувати доходи та не втратити статус неприбутковості;
  • проінформуємо, що порядок ведення реєстру неприбуткових організацій планують вдосконалити;
  • розповімо, чи може неприбуткова організація укладати договір зі страховою організацією з метою забезпечення виплати страхових сум працівникам;
  • поговоримо про правила оподаткування доходів від виконання договорів з розробки програмного забезпечення для офіційних державних інформаційних ресурсів;
  • дізнаємося, чи можна неприбутковим організаціям продавати товар.

Гарного вам читання!

***

Як новостворена юрособа отримує неприбутковий статус?
Для включення до Реєстру неприбуткова організація повинна подати до ДФС реєстраційну заяву за формою №1-РН і засвідчені підписом керівника або представника такої організації та скріплені печаткою (за наявності) копії установчих документів.

Зверніть увагу: з метою отримання статусу неприбутковості зареєстровані організації мають подати заяву держреєстратору під час їх державної реєстрації або ДФС за основним місцем обліку протягом 10 к. дн. з дня їх державної реєстрації.

При дотриманні таких строків неприбуткова організація буде мати статус неприбутковості з дня створення. Якщо ж цих строків не дотримуватися, то ДФС буде включати неприбутківців до Реєстру за датою подання заяви.

За результатами розгляду реєстраційної заяви та документів, що додаються до неї, протягом 14 к. дн. з дня їх отримання податківці приймають рішення про включення чи відмову у включенні неприбуткової організації до Реєстру.

Відповідне рішення за формою згідно з додатком 2 до Порядку №440 готується у двох примірниках. Один з них надається неприбутковій організації, а другий залишається в податковому органі.

Про це та про те, як складати реєстраційну заяву –читайте тут.

Громадська організація отримує доходи: що зі статусом неприбутковості?
ДФСУ в індивідуальній консультації від 26.09.2018 р. №4165/6/99-99-15-02-02-15/ІПК наголосила, що до Реєстру неприбуткових організацій вносяться громадські організації, які отримують доходи від діяльності, передбаченої статутом.

Якщо такі доходи використовуються виключно для фінансування видатків на своє утримання, реалізацію мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами, та не здійснюється розподіл доходу серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їх праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб, то організація не втрачає статус неприбутковості.

Отже, головне правильно використовувати отриманий дохід. Про це ми зазначали тут.

Порядок ведення реєстру неприбуткових організацій вдосконалять
11 жовтня ДФСУ на своєму веб-сайті оприлюднила проект постанови КМУ «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 р. №440» (завантажити). Проект змін можна переглянути тут.

Метою змін є приведення Постанови №440 у відповідність до чинного законодавства, а також спрощення порядку взаємодії та скорочення обсягів паперового листування між контролюючими органами та неприбутковими організаціями.

Зокрема, пропонується скасувати обов’язковість направлення ДФС неприбутковим організаціям паперових копій рішень про включення, повторне включення таких організації до Реєстру, присвоєння або зміну ознаки неприбутковості.

При цьому запроваджується можливість отримання неприбутковими організаціями у будь-який час витягу з Реєстру за бажанням.

Продаж товарів неприбутківцями: можна чи не можна?
Усе впирається у зміст статуту. А він, своєю чергою, ґрунтується на чинних нормах відповідного законодавства. Тож, якщо законом, за яким провадиться діяльність відповідною неприбутковою організацією, встановлено, що вона не має права займатися підприємницькою діяльністю чи діяльністю, спрямованою на отримання прибутку, то продаж товарів у такому разі може розцінюватися податківцями як діяльність за межами статуту. А це вже призведе до втрати статусу неприбутковості.

Але оскільки ПКУ чітко не встановлено неможливість отримання доходу, то кожній неприбутковій організації краще отримувати від ДФС індивідуальну консультацію та діяти за нею. Про це докладніше читайте у нашій статті (для передплатників).

І наостанок – два роз’яснення від ДФС
Про правомірність складання договорів зі страховою організацією з метою забезпечення виплати страхових сум працівникам читайте тут («не вважаються розподілом доходів (прибутків) витрати, що здійснюються нотаріальною палатою, внесеною до реєстру неприбуткових установ і організацій, пов'язані із забезпеченням захисту соціальних та професійних прав нотаріусів, відповідно до профільного закону та установчих документів, та кошти не використовуються для вигоди будь-якого окремого члена (учасника) цієї організації»).

Щодо оподаткування доходів державної установи в статусі неприбуткової від виконання договорів з розробки програмного забезпечення для офіційних державних інформаційних ресурсів читайте ось тут («державна установа, внесена до Реєстру неприбуткових установ та організацій не втрачає статус неприбуткової організації у разі, якщо надходження від виконання договорів з розробки програмного забезпечення для офіційних державних інформаційних ресурсів використовується виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової установи, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами»).

***

Наразі це все.
Більше новин щодо діяльності неприбуткових установ читайте тут, а консультацій – ось тут.

До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»

Доступ до повного тексту цієї новини можливий лише для передплатників пакетів «Експерт», «Профі» та «Тематичні розсилки від редакції». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, перейшовши за посиланням;  вартість мінімального пакету «Тематичні розсилки» становить лише 49 грн на місяць.

Дякуємо за розуміння.

Автор:
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Тематичні розсилки / Неприбуткові організації
Теги:
Неприбуткові установи

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції.

Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

Коментарі: 0

Новини по темі

Хочете отримувати

найважливіші новини від «Дебету-Кредиту»?