Це – вже двадцять четвертий (і шостий у 2019 році) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена виключно неприбутковим організаціям і установам.
З моменту написання попереднього листа минув майже місяць, і нам є про що розповісти.
Цього разу:
- поговоримо про можливість громадських організацій реєструватися в онлайн-режимі;
- визначимося, як змінився порядок включення неприбуткових організацій у Реєстр;
- поговоримо про наслідки надання в оренду майна кредитними спілками;
- дізнаємося, чому неприбуткові мають обов’язково подавати до ДФС фінзвітність разом зі Звітом;
- з’ясуємо, чи можуть сільськогосподарські кооперативи мати статус неприбуткових організацій.
Гарного вам читання!
***
Уряд вніс зміни до Порядку ведення Реєстру неприбуткових організацій
Постановою КМУ від 22.05.2019 р. №423 затверджено зміни до постанови КМУ від 13.07.2016 р. №440 «Про затвердження Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру».
Ця постанова почала діяти з 22 травння. Відповідно з цієї дати запроваджено можливість отримання неприбутковими організаціями у будь-який час витягу з Реєстру (у разі бажання отримати витяг у паперовому вигляді), який може бути сформований у будь-якому контролюючому органі (ДПІ).
Форма запиту на отримання витягу затверджена додатком 3 до Порядку. А сам витяг, як передбачається, можна буде отримати протягом трьох робочих днів з дати запиту.
До того ж з’явилася нова підстава для виключення з реєстру. Це внесення до ЄДР запису про державну реєстрацію припинення неприбуткової організації (в результаті її ліквідації, злиття, приєднання, поділу або перетворення).
Про це читайте ось тут.
Громадську організацію зі статусом юрособи тепер можна зареєструвати онлайн
Аби скористатися онлайн-реєстрацією громадським організаціям потрібно авторизуватися у персональному кабінеті «Онлайн-будинку юстиції», сформувати заяву, долучити до неї перелік необхідних документів у форматі PDF, накласти на документи електронний підпис. Після цього зазначені документи стають доступними державному реєстратору для прийняття відповідного рішення. Термін розгляду заяви – три робочі дні.
Ключова особливість електронної послуги полягає в тому, що відтепер засновники організації, перебуваючи у різних місцях, можуть підписувати документи дистанційно. Заявник надає доступ до документів, що подають, співзасновникам організації за лінком. Після підпису всіма співзасновниками документи автоматично надсилаються держреєстратору.
На думку розробників е-послуги, це додає чималої зручності активістам, які проживають у різних містах України або тимчасово перебувають за її межами. Про це читайте тут.
Неприбуткова організація обов’язково має подавати фінзвітність до ДФС
Дніпропетровські податківці зазначили, шо у разі неподання до органу ДФС фінансової звітності разом зі Звітом як її невід’ємної частини, така податкова звітність не визнається податковою декларацією.
Відповідальність за неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов’язаними нараховувати та сплачувати податки, збори, податкових декларацій (розрахунків) передбачена п. 120.1 ПКУ (розмір штрафу – 170 грн).
Асоціація кредитних спілок надає майно в оренду: податкові наслідки
Податківці у ІПК від 20.05.2019 р. №2245/6/99-99-15-02-02-15/ІПК зазначили, що асоціація має право розміщувати вільні кошти на депозитних рахунках у банківських установах та в об’єднаній кредитній спілці. Може бути інвестором в інші юрособи та отримувати дивіденди. Може надавати у користування об’єкти інтелектуальної власності та отримувати за це роялті.
Але надання приміщень в оренду, а також отримання будь-яких відшкодувань (компенсацій) комунальних витрат та експлуатаційних (житлових) послуг (витрат) за користування приміщенням Законом №2908 для кредитних спілок та асоціацій кредитних спілок не передбачено.
Відповідно такі операції є підставою для виключення податківцями асоціації кредитних спілок з Реєстру неприбуткових установ та організацій.
Про це та про те, які наслідки при цьому виникають у асоціації, читайте у нашому коментарі до вказаної ІПК.
І наостанок – роз’яснення від ДФС
Щодо внесення сільськогосподарського обслуговуючого кооперативу до реєстру неприбуткових установ та організацій читайте тут («У разі утворення сільськогосподарського обслуговуючого кооперативу у порядку, визначеному Законом №1087 та Законом №469, таким кооперативом не можуть бути дотримані вимоги, встановлені п.п. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 Кодексу, стосовно одночасної відповідності вимогам щодо утворення неприбуткової організації у порядку, що регулює діяльність такої організації та заборони в установчих документах розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов'язаних з ними осіб.
З огляду на викладене, сільськогосподарські обслуговуючі кооперативи не можуть бути визнані неприбутковими організаціями у розумінні Кодексу, не підлягають включенню до Реєстру.»).
***
Наразі це все.
Більше новин щодо діяльності неприбуткових установ читайте тут, а консультацій – ось тут.
До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»