• Посилання скопійовано

«Неприбуткові організації» 04(60) | 17.05.2023 р.

Шістдесятий лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена виключно неприбутковим організаціям і установам

«Неприбуткові організації» 04(60) | 17.05.2023 р.

Це – вже шістдесятий (четвертий у 2023 році та десятий під час війни) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена виключно неприбутковим організаціям і установам. З моменту написання попереднього листа минуло більше ніж місяць, і нам є про що розповісти. А саме:

 

  • дізнаємося, чи включає ДПС державні некомерційні підприємства до Реєстру неприбуткових;
  • зʼясуємо, чи може війна бути підставою для несплати внесків до ОСББ;
  • розповімо, чи обов’язково для ОСББ мати затверджений загальними зборами кошторис;
  • наведемо нюанси виходу засновників із громадської організації;
  • зауважимо, як неприбутківцям виправити помилки у звіті про використання доходів.

Гарного вам читання!

 

***

Чи включає ДПС державні некомерційні підприємства до Реєстру неприбуткових?
Згідно з ч. 1 ст. 11-1 Закону №185 державні некомерційні підприємства звільнені від сплати частини чистого прибутку (доходу) до Державного бюджету України. Тобто від сплати частини чистого прибутку (доходу) на користь держави як власника.

Враховуючи викладене, у разі утворення державних некомерційних підприємств у порядку, визначеному ГКУ, Законом №185 та дотримання ними вимог, встановлених пп. 133.4.1 ПКУ, такі підприємства, можуть бути включені контролюючим органом до Реєстру. Про це ми зазначали тут.

 

Відмова у сплаті внесків до ОСББ: чи може війна бути підставою?
У квітні 2023 року до Постанови № 206 були внесені зміни щодо стягнення заборгованості за житлово-комунальні послуги. Так, до припинення чи скасування воєнного стану в Україні забороняється, зокрема:

  • нарахування та стягнення неустойки (штрафів, пені), інфляційних нарахувань, процентів річних, нарахованих на заборгованість, утворену за несвоєчасне та/або неповне внесення населенням плати за житлово-комунальні послуги;

  • стягнення заборгованості за житлово-комунальні послуги, утвореної після 24 лютого 2022 р. з дати початку по дату завершення бойових дій або тимчасової окупації територій, включених до Переліку №309, споживачів та/або членів їх сімей, які покинули своє місце проживання та надали виконавцю комунальних послуг, управителю багатоквартирного будинку, іншій уповноваженій співвласниками особі у паперовій або електронній формі довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи згідно з додатком 2 до Порядку № 509, або інші документи, що підтверджують їх відсутність у житловому та/або нежитловому приміщенні, будинку, в яких вони є споживачами (з місця тимчасового проживання в іноземній державі, роботи, лікування, навчання, проходження військової служби тощо).

Крім того, були внесені зміни й в частині сплати податку за житлове майно (п. 69.22 підрозд. 10 розділу ХХ ПКУ).

Про це докладно ми писали у своїй аналітиці тут.

 

Як неприбутківцям виправити помилки у звіті про використання доходів?
Львівські податківці підкреслили, що звіт з позначками «звітний новий» та «уточнюючий» повинен містити повну інформацію про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації за звітний (податковий) період.

При самостійному виправленні помилок, допущених у частині І Звіту, в уточнюючому Звіті та у додатку ВП до Звіту, який подається у складі Звіту (звітного або звітного нового), зазначаються правильні показники з урахуванням уточнень без заповнення частини «Виправлення помилок» Звіту та таблиці 2 «Результати виправлення помилок» додатка ВП, оскільки у частині І Звіту відображаються доходи та видатки (витрати) неприбуткової організації, які не призводять до визначення податкового зобов’язання.

 

Чи обов’язково для ОСББ мати затверджений загальними зборами кошторис?
Знову ж львівські податківці нагадали, що у статуті ОСББ має бути визначено, зокрема, джерела фінансування, порядок використання майна та коштів об'єднання; порядок прийняття кошторису, створення та використання фондів об'єднання, включаючи резервні, а також порядок оплати спільних витрат.

Затверджений загальними зборами кошторис – це офіційний дозвіл правлінню витрачати кошти за визначеними у кошторисі статтями видатків.

Кошторис визначає цільове призначення надходжень об’єднання.

Отже, кошторис обов’язково має бути складений і затверджений в ОСББ.

 

Нюанси виходу засновників із громадської організації
Наразі державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, на підставі документів, поданих у паперовій формі, у визначених випадках може проводитися в межах декількох адміністративно-територіальних одиниць, або незалежно від місцезнаходження юридичної особи чи громадського формування, що не має статусу юридичної особи, в межах України.

Тож для державної реєстрації виключення відомостей про засновників громадської організації з Єдиного державного реєстру подається до територіальних органів Міністерства юстиції України в областях, містах Києві відповідний перелік документів, передбачених ч. 4 ст. 17 Закону, з урахуванням положень Наказу. Про це читайте ось тут.

 

***

Наразі це все.
Більше новин щодо діяльності неприбуткових установ читайте тут, а консультацій – ось тут.

До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»

Автор: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Тематичні розсилки/Неприбуткові організації

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Неприбуткові організації»