Це – вже шістдесятий (четвертий у 2023 році та десятий під час війни) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена виключно неприбутковим організаціям і установам. З моменту написання попереднього листа минуло більше ніж місяць, і нам є про що розповісти. А саме:
- дізнаємося, чи включає ДПС державні некомерційні підприємства до Реєстру неприбуткових;
- зʼясуємо, чи може війна бути підставою для несплати внесків до ОСББ;
- розповімо, чи обов’язково для ОСББ мати затверджений загальними зборами кошторис;
- наведемо нюанси виходу засновників із громадської організації;
- зауважимо, як неприбутківцям виправити помилки у звіті про використання доходів.
Гарного вам читання!
***
Чи включає ДПС державні некомерційні підприємства до Реєстру неприбуткових?
Згідно з ч. 1 ст. 11-1 Закону №185 державні некомерційні підприємства звільнені від сплати частини чистого прибутку (доходу) до Державного бюджету України. Тобто від сплати частини чистого прибутку (доходу) на користь держави як власника.
Враховуючи викладене, у разі утворення державних некомерційних підприємств у порядку, визначеному ГКУ, Законом №185 та дотримання ними вимог, встановлених пп. 133.4.1 ПКУ, такі підприємства, можуть бути включені контролюючим органом до Реєстру. Про це ми зазначали тут.
Відмова у сплаті внесків до ОСББ: чи може війна бути підставою?
У квітні 2023 року до Постанови №206 були внесені зміни щодо стягнення заборгованості за житлово-комунальні послуги. Так, до припинення чи скасування воєнного стану в Україні забороняється, зокрема:
- нарахування та стягнення неустойки (штрафів, пені), інфляційних нарахувань, процентів річних, нарахованих на заборгованість, утворену за несвоєчасне та/або неповне внесення населенням плати за житлово-комунальні послуги;
- стягнення заборгованості за житлово-комунальні послуги, утвореної після 24 лютого 2022 р. з дати початку по дату завершення бойових дій або тимчасової окупації територій, включених до Переліку №309, споживачів та/або членів їх сімей, які покинули своє місце проживання та надали виконавцю комунальних послуг, управителю багатоквартирного будинку, іншій уповноваженій співвласниками особі у паперовій або електронній формі довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи згідно з додатком 2 до Порядку №509, або інші документи, що підтверджують їх відсутність у житловому та/або нежитловому приміщенні, будинку, в яких вони є споживачами (з місця тимчасового проживання в іноземній державі, роботи, лікування, навчання, проходження військової служби тощо).
Крім того, були внесені зміни й в частині сплати податку за житлове майно (п. 69.22 підрозд. 10 розділу ХХ ПКУ).
Про це докладно ми писали у своїй аналітиці тут.
Як неприбутківцям виправити помилки у звіті про використання доходів?
Львівські податківці підкреслили, що звіт з позначками «звітний новий» та «уточнюючий» повинен містити повну інформацію про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації за звітний (податковий) період.
При самостійному виправленні помилок, допущених у частині І Звіту, в уточнюючому Звіті та у додатку ВП до Звіту, який подається у складі Звіту (звітного або звітного нового), зазначаються правильні показники з урахуванням уточнень без заповнення частини «Виправлення помилок» Звіту та таблиці 2 «Результати виправлення помилок» додатка ВП, оскільки у частині І Звіту відображаються доходи та видатки (витрати) неприбуткової організації, які не призводять до визначення податкового зобов’язання.
Чи обов’язково для ОСББ мати затверджений загальними зборами кошторис?
Знову ж львівські податківці нагадали, що у статуті ОСББ має бути визначено, зокрема, джерела фінансування, порядок використання майна та коштів об'єднання; порядок прийняття кошторису, створення та використання фондів об'єднання, включаючи резервні, а також порядок оплати спільних витрат.
Затверджений загальними зборами кошторис – це офіційний дозвіл правлінню витрачати кошти за визначеними у кошторисі статтями видатків.
Кошторис визначає цільове призначення надходжень об’єднання.
Отже, кошторис обов’язково має бути складений і затверджений в ОСББ.
Нюанси виходу засновників із громадської організації
Наразі державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, на підставі документів, поданих у паперовій формі, у визначених випадках може проводитися в межах декількох адміністративно-територіальних одиниць, або незалежно від місцезнаходження юридичної особи чи громадського формування, що не має статусу юридичної особи, в межах України.
Тож для державної реєстрації виключення відомостей про засновників громадської організації з Єдиного державного реєстру подається до територіальних органів Міністерства юстиції України в областях, містах Києві відповідний перелік документів, передбачених ч. 4 ст. 17 Закону, з урахуванням положень Наказу. Про це читайте ось тут.
***
Наразі це все.
Більше новин щодо діяльності неприбуткових установ читайте тут, а консультацій – ось тут.
До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»