• Посилання скопійовано

«Неприбуткові організації» 03(67) | 03.04.2024 р.

Шістдесят сьомий лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена виключно неприбутковим організаціям і установам

«Неприбуткові організації» 03(67) | 03.04.2024 р.
Це – вже шістдесят сьомий (третій у 2024 році та сімнадцятий під час війни) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена виключно неприбутковим організаціям і установам. З моменту написання попереднього листа минуло більше ніж
місяць, і нам є про що розповісти. А саме:
 
  • зʼясуємо, як використовувати автоматизовану систему для реєстрації гумдопомоги;
  • визначимося, як громадським об’єднанням отримати статус юрособи без реєстрації в ЄДР;
  • розповімо про бухгалтерський облік гуманітарної допомоги в неприбуткових організаціях;
  • нагадаємо, як заповнювати ф. №1-РН у разі відсутності у неприбуткової організації головбуха;
  • проінформуємо, що з 13 лютого діє наказ про затвердження змін до Типового статуту ОСББ.
Гарного вам читання!

Як використовувати автоматизовану систему для реєстрації гумдопомоги?

31 березня завершився перехідний період, під час якого до України можна було ввозити гуманітарну допомогу, використовуючи паперові декларації.
З 1 квітня ввезти гуманітарну допомогу до України буде можливо лише з використанням Автоматизованої системи реєстрації гуманітарної допомоги. Зокрема:
  1. У системі в меню "Інвентаризаційний опис" і в "Звіт" не потрібно завантажувати документи, якщо у вас немає розбіжностей між даними декларації і фактично отриманим обсягом гуманітарної допомоги.
     
  2. Якщо у вас була тільки паперова Декларація і в "Мої вантажі/декларація" стосовно цих товарів немає жодних записів, то копію цієї паперової Декларації потрібно завантажити в меню "Звіт" і сформувати або завантажити "Звіт" стосовно цих товарів.
     
  3. Якщо в меню "Мої вантажі/декларація" є запис щодо вантажів, які вже пройшли митне оформлення, але залишилися у статусі "Очікує митне оформлення" або в іншому статусі, крім "Пройшло митне оформлення", то в функції Перегляд - значок хмаринки - потрібно завантажити скановану копію паперової Декларації і проставити самостійно дату митного оформлення. 
    Після цього такі дані перенесуться у "Звіт".
     
  4. За один звітний місяць формується тільки один звіт стосовно всіх Декларацій, які пройшли митне оформлення у звітному місяці.

Як громадським об’єднанням отримати статус юрособи без реєстрації в ЄДР?

За розʼясненням Мінʼюсту, для реєстрації створення громадського об’єднання необхідно подати такі документи:  
  • заява щодо державної реєстрації юридичної особи - громадського формування (форма 4),
     
  • примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) рішення засновників про створення громадського об’єднання (у цьому випадку подається протокол засідання вищого органу управління, на якому прийнято рішення про надання організації статусу юридичної особи);
     
  • реєстр осіб, які брали участь в засіданні вищого органу управління організації;
     
  • відомості про керівні органи громадського об’єднання (ім’я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв’язку);
     
  • відомості про особу (осіб), яка має право представляти громадське об’єднання для здійснення реєстраційних дій (ім’я, дата народження, контактний номер телефону та інші засоби зв’язку);
     
  • установчий документ юридичної особи (на засіданні вищого органу управління необхідно розглянути та затвердити Статут громадської організації, на підставі якого така організація діятиме далі);
     
  • структура власності за формою та змістом, визначеними відповідно до законодавства.
Підготовлені документи можна подати як безпосередньо до управління юстиції, фронт-офісу з приймання та видачі документів громадських об’єднань (Центри надання адміністративних послуг), так і через платформу «Онлайн будинок юстиції».

Бухгалтерський облік гуманітарної допомоги в неприбуткових організаціях

Наразі немає спеціальних стандартів, які б прописували, як загалом вести облік доходів і витрат у неприбуткових організацій. Для них (принаймні для тих з них, хто веде бухоблік за національними стандартами) головними документами є два стандарти: НП(С)БО 15 «Дохід» і НП(С)БО 16 «Витрати».
Проте сам неприбутковий статус впливає на ведення бухобліку в таких організаціях.
Зокрема, одержану гуманітарну допомогу у вигляді грошових коштів, товарно-матеріальних цінностей отримувач відображає за дебетом рахунків обліку грошових коштів, товарів, запасів та іншого майна в кореспонденції з рахунком 48 «Цільове фінансування і цільові надходження».
Докладніше про правила відображення в обліку цільового фінансування та його списання ми розповідали  у своїй аналітиці ось тут.

З 13 лютого діє наказ про затвердження змін до Типового статуту ОСББ

13 лютого набрав чинності Наказ Мінінфраструктури від 18.11.2023 року № 1048 «Про затвердження Змін до Типового статуту об'єднання співвласників багатоквартирного будинку». Зокрема, змінено пункти 5 - 11 розділу III Статуту «Статутні органи об'єднання, їхні повноваження та порядок формування». За ними:
 
- повідомлення про проведення загальних зборів об'єднання надсилається ініціатором загальних зборів об'єднання не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня проведення таких зборів;

- у повідомленні про проведення загальних зборів об'єднання повинна міститися інформація про:
  • ініціатора загальних зборів об'єднання;
  • дату, час та місце проведення загальних зборів об'єднання;
  • порядок денний загальних зборів об'єднання;
  • наявність/відсутність технічної можливості для участі співвласників у загальних зборах об'єднання дистанційно в режимі відеоконференції із зазначенням інформації щодо підключення до неї.

Як заповнювати ф. №1-РН у разі відсутності у неприбуткової організації головбуха?

Іванофранківські податківці підкреслили, що у разі якщо головбуха на підприємстві не призначено та/або бухоблік ведеться аудиторською фірмою на договірних засадах, то у рядку «Головний бухгалтер» реєстраційної заяви за формою №1-РН вказують дані керівника.

Наразі це все.
Більше новин щодо діяльності неприбуткових установ читайте тут, а консультацій – ось тут.

До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»

 

Автор: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Тематичні розсилки/Неприбуткові організації

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Неприбуткові організації»