• Посилання скопійовано

«Неприбуткові організації» 07(71) | 17.10.2024 р.

Сімдесят перший лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена виключно неприбутковим організаціям і установам

«Неприбуткові організації» 07(71) | 17.10.2024 р.
Це – вже сімдесят перший (сьомий у 2024 році та двадцять перший під час війни) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена виключно неприбутковим організаціям і установам. З моменту написання попереднього листа минуло більше ніж місяць, і нам є про що розповісти. А саме:
  • розкажемо, чи може комунальне підприємство обрати третю групу платника ЄП;
  • визначимося, чи здійснюється взяття на облік у ДПС за основним місцем обліку громадських об’єднань без статусу юрособи;
  • зʼясуємо, як громадській організації отримати копії документів з реєстраційної справи;
  • нагадаємо, чи може неприбутківець надавати допомогу ВПО;
  • наведемо правила розрахунку ліміту адмінвитрат благодійних організацій;
  • визначимося, як зареєструвати зміни у статуті громадської організації.
Гарного вам читання!
 

Чи здійснюється взяття на облік у ДПС за основним місцем обліку громадських об’єднань без статусу юрособи?

З метою обліку громадських об’єднань та забезпечення загального доступу до інформації про громадські об’єднання уповноважений орган з питань реєстрації веде Реєстр громадських об’єднань. Основні відомості Реєстру громадських об’єднань є відкритими для безоплатного доступу на вебпорталі уповноваженого органу з питань реєстрації, та містять відомості про тип запису: громадське об’єднання (із статусом юридичної особи) або громадське об’єднання (без статусу юридичної особи).
Але громадські об’єднання, які включені до Реєстру громадських об’єднань без статусу юридичної особи, не підлягають взяттю на податковий облік у ДПС. Про це читайте ось тут.

Як зареєструвати зміни у статуті громадської організації?

За розʼясненням Мінʼюсту, для державної реєстрації змін до відомостей про ГО, що містяться в Єдиному державному реєстрі, документи подаються керівником об’єднання або представником на підставі нотаріально посвідченої довіреності (крім випадку, якщо відомості про повноваження цього представника містяться в Єдиному державному реєстрі).
Документи для державної реєстрації змін до відомостей про ГО можливо подати особисто заявником до територіального органу Міністерства юстиції України за місцезнаходженням ГО або до центру надання адміністративних послуг.
Розгляд документів, поданих для державної реєстрації ГО, здійснюється не пізніше трьох робочих днів з дати подання документів для державної реєстрації.

Як громадській організації отримати копії документів з реєстраційної справи?

Якщо заявник бажає отримати документи, які містяться в реєстраційній справі у паперовій формі, він звертається до суб’єкта держреєстрації, який відповідно до закону уповноважений зберігати реєстраційну справу в паперовій формі.
У разі отримання документів, які містяться в реєстраційній справі, плата справляється за кожен документ, який запитується.  Детальніше про це у нашій новині ось тут.

Чи може комунальне підприємство обрати третю групу платника ЄП?

Житомирські податківці підкреслили, що єдиним засновником (учасником) комунальних підприємств є територіальна громада в особі уповноважених органів. Тобто їх частка у статутному фонді цих підприємств перевищує 25 відсотків.
Крім того, ст. 8 ГКУ передбачено, що держава, органи державної влади та органи місцевого самоврядування не є суб’єктами господарювання.
Таким чином, оскільки засновники комунальних підприємств не є суб’єктами господарювання і їх частка в цих підприємствах перевищує 25%, зазначені підприємства не можуть обрати третю групу платників ЄП.

Ліміт адмінвитрат благодійних організацій: неприбутковий статус під загрозою!

Податківці у ІПК від 02.09.2024 №4291/ІПК/99-00-21-02-02 ІПКзазначили, що до неприбуткових можуть бути віднесені й благодійні організації. Але у ПКУ щодо розміру саме адмінвитрат саме благодійних організацій обмежень не встановлено. 
Тому податківці звернулися до норм профільного законодавства благодійників.
Як передбачено частиною першою ст. 16 Закону №5073, благодійні організації мають право власності та інші речові права на кошти, цінні папери, земельні ділянки, інше нерухоме та рухоме майно, а також нематеріальні активи, якщо інше не встановлено законом або установчими документами.
Розмір адміністративних витрат благодійної організації не може перевищувати 20 відсотків доходу цієї організації у поточному році (абзац перший ч. 3 ст. 16 Закону №5073). Докладно про те, як розраховується цей показник дивіться у нашому коментарі до ІПК ось тут.

Чи може неприбутківець надавати допомогу ВПО?

Податківці з Офісу великих платників підкреслили, що під час дії воєнного стану неприбуткові організації мають право надавати благодійну допомогу внутрішньо переміщеним особам без втрати статусу неприбутковості. Тож наразі до 9 листопада такі витрати не призводять до наслідків.

Наразі це все.
Більше новин щодо діяльності неприбуткових установ читайте тут, а консультацій – ось тут.

До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»

Автор: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Тематичні розсилки/Неприбуткові організації

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Неприбуткові організації»

Подарунки та знижки з нагоди свята

Приєднуюсь