Це – вже сімдесят третій (перший у 2025 році та двадцять третій під час війни) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена виключно неприбутковим організаціям і установам. З моменту написання попереднього листа минуло більше ніж місяць, і нам є про що розповісти. А саме:
- нагадаємо, як отримати витяг з Реєстру неприбуткових установ та організацій;
- підкреслимо, що Уряд змінив порядок ведення реєстру неприбуткових;
- розповімо про нові пільги на імпорт і підтримку благодійництва та волонтерства;
- дізнаємося, як отримати документи з реєстраційної справи громадського формування;
- розкажемо, в який строк слід відзвітувати до ДПС неприбутківцю за 2024 рік;
- розповімо про нюанси заповнення звіту про використані доходи.
Гарного вам читання!
Нові пільги на імпорт і підтримка благодійництва та волонтерства
1) надання пільги з митних платежів для складових, що ввозяться для використання при виробництві снарядів та боєприпасів;
2) продовження дії пільги з митних платежів для БПЛА, приладів нічного бачення, антидронових рушниць тощо (перелік товарів, визначений у пункті 9-24 "Прикінцевих та перехідних положень" МКУ);
3) розширення переліку складових та матеріалів, що ввозяться підприємствами, які виробляють безпілотні системи (поширення пільги не лише на БПЛА, а й на наземні та водні безпілотні системи);
4) підтримка благодійництва та волонтерства:
- можливість надання неприбутковою організацією благодійної допомоги безпосередньо військовослужбовцям та членам їх сімей без ризику втрати статусу неприбуткової організації у зв’язку з відсутністю в статуті відповідних положень;
- неоподаткування ПДФО доходів у вигляді зібраних волонтером коштів, які були передані на користь благодійних фондів;
- забезпечення можливості надання додаткового блага працівникам неприбуткової організації без ризику втрати статусу неприбуткової організації (запобіжник – не більше 5% доходу за рік).
Як отримати витяг з Реєстру неприбуткових установ та організацій?
Запит про отримання витягу з Реєстру подається до ДПС за основним місцем обліку неприбуткової організації в один із таких способів:
- поштою;
- безпосередньо до контролюючого органу;
- засобами інформаційно-комунікаційної системи «Електронний кабінет», вхід до якої здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua/ (розділ «Листування з ДПС»).
Усі розділи Запиту підлягають заповненню.
У запиті зазначається код згідно з ЄДРПОУ неприбуткової організації, який є критерієм пошуку відомостей у Реєстрі.
Запит обов’язково повинен бути підписаний керівником або особою, що має право підпису документів неприбуткової організації, із зазначенням дати. Про це ми писали
тут.
Уряд змінив порядок ведення реєстру неприбуткових
Зокрема, передбачено можливість внесення установ та організацій до Реєстру неприбуткових установ та організацій не тільки під час державної реєстрації створення юридичної особи, а й під час подання заяви про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу тощо.
Як отримати документи з реєстраційної справи громадського формування?
Мінʼюст
зауважив, що існує декілька способів отримання документів із реєстраційної справи. А саме:
1. Безоплатний тимчасовий доступ здійснюється:
- на підставі ухвали слідчого судді чи суду відповідно до Кримінального процесуального кодексу України;
- за запитом НАЗК. Національне агентство з питань запобігання корупції має право отримувати копії документів для виконання своїх повноважень, визначених Законом «Про запобігання корупції».
Державні органи, органи місцевого самоврядування та інші визначені законом особи мають доступ до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб –підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР) через портал електронних сервісів за наявності укладеного договору з технічним адміністратором.
2. Платний доступ: особа може звернутися до суб’єкта державної реєстрації (СДР), уповноваженого зберігати реєстраційну справу в паперовій формі.
В який строк слід відзвітувати до ДПС неприбутківцю за 2024 рік?
Вінницькі податківці
зауважили, що неприбутковими підприємствами, установами та організаціями, що відповідають вимогам, встановленим у
п. 133.4 ПКУ, зокрема внесені контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій, Звіт подається за базовий звітний (податковий) рік протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного року.
Тому за 2024 рік відзвітувати про використані доходи неприбутківці мають до 3 березня включно.
Звіт неприбуткової організації за 2024 рік
Інструкції зі складання цього звіту не затверджено, отже неприбутковим організаціям доводиться покладатися на роз’яснення податківців та на зміст рядків форми звіту. Але великих складностей під час заповнення цієї форми не виникає, якщо пам’ятати про особливості ведення неприбутковими організаціями обліку доходів та витрат.
Класично звіт має три форми: звітну, звітну нову та уточнюючу. На початку звіту зазначають рік, за який його подають. Але є і місячна форма.
Складається звіт із трьох частин: перші дві пронумеровано (частина І та частина ІІ), а третя має назву «Виправлення помилок».
Передбачає звіт і подання додатків, про що свідчить рядок наприкінці форми: це додатки ГД, ВП та ФЗ.
При цьому звіт передбачає заповнення лише тих показників, які відображають особливості діяльності неприбуткової організації залежно від закону, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації. Про це все докладно ми писали
тут.
Наразі це все.
Більше новин щодо діяльності неприбуткових установ читайте тут, а консультацій – ось тут.
До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»