• Посилання скопійовано

«Податок на додану вартість» №16(112) | 25.10.2022 р.

Сто дванадцятий лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена виключно податку на додану вартість

«Податок на додану вартість» №16(112) | 25.10.2022 р.

Це – шістнадцятий з початку року (сто дванадцятий загалом і тринадцятий під час війни) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена виключно податку на додану вартість. З моменту написання попередньої розсилки минуло майже три тижні, і нам є про що розповісти. А саме:

  • повідомимо, що з 14 жовтня діють зміни до порядку блокування ПН та РК;
  • зауважимо, що 15 жовтня не можна було зареєструвати ПН за ІІ половину вересня;
  • дізнаємося, як відзвітувати з ПДВ за перший місяць після відмови від спецгрупи ЄП;
  • зʼясуємо, що з виплатою бюджетного відшкодування з ПДВ;
  • визначимося, чи виникає ПДВ у разі медстрахування працівників за кошти підприємства;
  • розповімо, як визначається база оподаткування ПДВ операцій з постачання об’єкта незавершеного будівництва.

Гарного вам читання!

 

***

З 14 жовтня діють зміни до порядку блокування ПН та РК: що змінилося?
14 жовтня набрала чинності  постанова КМУ від 12.10.2022 р. №1154, якою Уряд все ж таки змінив Порядок блокування ПН та РК.

За змінами, внесеними до Порядку №1165, не будуть підлягати моніторингу на відповідність критеріїв ризиковості тільки РК, складені до ПН на отримувача – платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості хоча б одного з товарів/послуг їх постачальнику.

Тож більшість РК на зменшення буде підпадати під моніторинг.

Також внесено зміни до п. 6 Порядку №1165. Завдяки змінам зупинення реєстрації ПН та РК буде відбуватися не тільки щодо складених ПН та РК, а й поданих на реєстрацію. На практиці це буде означати, що при реєстрації РК на зменшення покупцем-платником ПДВ ці РК можуть бути заблоковані. Про це докладніше ми писали тут.

 

15 жовтня не можна було зареєструвати ПН за ІІ половину вересня
Нагадаємо, що за загальними правилами, якщо граничні строки реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.

Водночас згідно з пп. 69.18 ПКУ підрозд. 10 ПКУ тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, з метою захисту прав платників, збереження та захисту даних надання електронних сервісів та приймання електронних документів від платників податків здійснюються у робочі дні з 8 до 18 години.

Саме тому у період воєнного стану платник податку не може зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування до податкової накладної в ЄРПН у святковий чи вихідний день, у тому числі, якщо такий день є граничним днем їх реєстрації. На цьому раніше наголошувала ДПС.

Тож попри важку ситуацію з реєстрацією через ракетну атаку рф, граничним терміном реєстрації ПН та РК за ІІ половину вересня було 14 жовтня. Відповідно реєстрація ПН та РК за цей період 16 жовтня вважається несвоєчасною. Про це ми писали тут.

 

Як відзвітувати з ПДВ за перший місяць після відмови від спецгрупи ЄП?
Дніпропетровські податківці підкреслили, що за пп. 9.9 п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ ПКУ порядок автоматичного відновлення правил нарахування та сплати ПДВ після завершення воєнного стану у платника ПДВ зберігається право на використання сум ПДВ, включених до складу податкового кредиту на дату переходу на спецгрупу ЄП, за товарами/послугами, не реалізованими у період перебування на ній, при обчисленні податкових зобов’язань з ПДВ у звітності за перший звітний період після завершення війни та подальші звітні періоди.

Дані рядка 21 декларації з ПДВ за останній звітний період до переходу на спрощену систему оподаткування підлягають перенесенню до рядка 16.1 «Від’ємне значення рядка 21 попереднього звітного (податкового) періоду» за перший звітний період після завершення дії воєнного, надзвичайного станів.

 

Що з виплатою бюджетного відшкодування з ПДВ: нові цифри від Гетманцева
Наприкінці вересня Гетманцев у своєму Телеграм-каналі наголошував, що дійсно на виконанні у Держказначействі перебувають своєчасно передані податковою реєстри на загальну суму 6,7 млрд грн.

Але Казначейство виконує всі платежі держбюджету за встановленою черговістю, в якій видатки на оборону та безпеку мають абсолютний пріоритет перед всіма іншими.

Тому, з урахуванням обмеженості бюджетних ресурсів у військовий час, виникла затримка у два-три тижні.

Тоді він попросив платників ПДВ набратися терпіння та чекати на отримання коштів після задоволення потреб армії.

12 жовтня в його Телеграм-каналі зʼявилася інфографіка щодо ситуації з виплатою узгоджених сум бюджетного відшкодування. За нею Держказначейство змогло вже перерахувати 56,6 млрд грн. На виконанні у Держказначейства ще знаходиться сума 1,8 млрд грн.

 

Як визначається база оподаткування ПДВ операцій з постачання об’єкта незавершеного будівництва
Податківці з Офісу великих платників зауважили, що під постачанням товарів розуміється будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду (пп. 14.1.191 ПКУ). Також вони навели норми щодо визначення бази оподаткування ПДВ за загальними правилами.

На підставі цих норм вони вважають, що операції з постачання об’єкта незавершеного будівництва є об’єктом оподаткування ПДВ, дата виникнення податкових зобов’язань визначається за правилом першої події, а база оподаткування визначається відповідно до вимог п. 188.1 ПКУ.

 

Чи виникає ПДВ у разі медстрахування працівників за кошти підприємства?
Відповідно до пп. 196.1.3 ПКУ не є об’єктом оподаткування ПДВ операції з:

  • надання послуг із страхування, співстрахування або перестрахування особами, які мають ліцензію на здійснення страхової діяльності відповідно до закону, а також пов’язаних з такою діяльністю послуг страхових (перестрахових) брокерів та страхових агентів;
     
  • надання послуг із загальнообов’язкового державного соціального страхування (у тому числі пенсійного страхування), недержавного пенсійного забезпечення, залучення та обслуговування пенсійних вкладів та рахунків учасників фондів банківського управління, адміністрування недержавних пенсійних фондів.

Враховуючи викладене, операція з медичного страхування своїх працівників за кошти підприємства не призводить до виникнення податкових зобов’язань з ПДВ. Про це ось тут.

 

***

Наразі це все.
Більше новин, присвячених виключно ПДВ, ви знайдете тут, а консультацій – ось тут.

До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»

Автор: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Тематичні розсилки/ПДВ

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «ПДВ»