Фінансування та призначення страхових виплат від ФСС – за новими порядками!
Про те, що ці порядки прийняті, було відомо ще 19 липня (про це ми писали тут). Однак лише наприкінці минулого тижня були оприлюднені їхні тексти, і ми отримали можливість познайомитися з ними детальніше.
Отже, маємо три нові редакції таких документів:
- Порядок фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та окремих виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів Фонду соціального страхування України (постанова ФСС від 19.07.2018 р. №12). Запрацює він з 1 жовтня 2018 року. З цього часу заяви-розрахунки будемо подавати за новою (єдиною для всіх страхових випадків) формою. І подавати їх зможемо в тому числі й в електронному вигляді. Крім того, роботодавці повинні будуть інформувати про такі виплати працівникам ФСС за допомогою повідомлення. Деталі – у новині.
- Порядок призначення, перерахування та проведення страхових виплат (постанова ФСС від 19.07.2018 р. №11). Нею, зокрема, внесено ряд змін щодо фінансування та перерахунку страхових виплат сім’ям, які втратили годувальника у зв’язку з нещасним випадком на виробництві або профзахворюванням. Ці зміни також наберуть чинності 1 жовтня цього року. Більше – тут.
- Положення про комісію (уповноваженого) зі страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності (постанова ФСС від 19.07.2018 р. №13). Створюється така комісія при чисельності застрахованих осіб понад 15 працюючих. Якщо ж таких осіб на підприємстві 15 чи менше – на загальних зборах обирається уповноважений зі соцстрахування. Про їхні права та обов'язки читайте у новині.
Оновлено план-графік податкових перевірок на 2018 рік для ФОП
Ні тижня без новин про перевірки! (На жаль). 25 липня податківці оприлюднили оновлений III розділ плану-графіка планових перевірок (завантажити). Згідно з ним, у 2018 році ДФС планує перевірити 2041 фізосіб-підприємців (це лише на 2 ФОП більше, ніж було у попередньому оновленні за травень, та на 30 більше, ніж у початковому варіанті плану-графіку).
Плани податкових перевірок для інших платників (юридичних осіб, фінустанов тощо) можна переглянути тут.
Подаємо фінзвітність по-новому: аналіз змін
Ми вже розповідали, що з 14 липня діють зміни у Порядку подання фінансової звітності, затверджені постановою КМУ від 11.07.2018 р. №547. У новій аналітиці фахівці редакції «Дебету-Кредиту» розповіли детальніше (та у зручних таблицях): на кого поширюється цей порядок; кому, коли та за якими формами подавати фінзвітність; та які основні правила її складання.
А оскільки цей документ багато років був ключовим, ознайомитися з цими змінами варто кожному бухгалтеру.
А тим часом Мінфін вніс зміни до НП(С)БО 1 та 2
Наказом від 20.06.2018 р. №564, зокрема, уточнено, що підприємства, які складають фінансову звітність та консолідовану фінансову звітність за НП(С)БО, складають проміжну фінансову звітність наростаючим підсумком з початку звітного року у складі Балансу та Звіту про фінансові результати. Отже, тепер й за НП(С)БО проміжною фінзвітністю є Баланс та Звіт про фінрезультат. А от форми Звіту про платежі на користь держави та Звіту про управління, які були у проекті, цим наказом не затверджені. Про все це ми пишемо тут.
Зауважимо, що сам наказ поки що офіційно не опублікований та відповідно ще не набрав чинності. Про це повідомимо додатково.
Положення про документальне забезпечення записів у бухобліку теж змінилося
Згідно зі змінами, внесеними наказом Мінфіну від 20.06.2018 р. №565, неістотні недоліки в документах, що містять відомості про господарську операцію, не є підставою для невизнання господарської операції, за умови що:
- такі недоліки не перешкоджають можливості ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції;
- містять відомості про дату складання документа, назву підприємства, від імені якого складено документ, зміст та обсяг господарської операції тощо.
Більше про це читайте у новині.
Відтепер суму перевищення СЕА ПДВ можна візуалізувати
Ще один новий сервіс для платників ПДВ запровадила ДФСУ. Має він назву «Візуалізація розрахунку суми перевищення (∑Перевищ)» (тобто саме тут ви зможете дізнатися, чому виникла сума такого перевищення). Скористатися цим сервісом ви можете в приватній частині Електронного кабінету у розділі СЕА ПДВ, підрозділ «Інформація про суму перевищення».
Нові консультації податківців
- Як заповнювати графу « №з/п» у ПКО та РКО та що буде за неправильне зазначення номера в ній? На жаль, чіткого розуміння, що зазначати в цій графі в ДФСУ немає. Та добре те, що на їхню думку, немає й відповідальності за неправильне заповнення цієї графи. Про це вони розповіли в індивідуальній консультації від 16.07.2018 р. №3117/6/99-99-14-05-01-15/ІПК, коментар до якої читайте тут.
- Хто має право підписувати касові документи? ДФСУ вважає, що уповноважена особа може підписувати касові документи не тільки замість головного бухгалтера, але й замість касира та керівника. Про це йдеться у їхній індивідуальній консультації від 13.07.2018 р. №3102/6/99-99-14-05-01-15/ІПК та нашій новині.
- Які строки зберігання первинних документів на підприємстві? У черговій статті у «Віснику» податківці розповіли, хто має відповідати за організацію бухобліку та збереження первинних документів на підприємстві, як обчислюються строки їх зберігання, а також як діяти у разі втрати, пошкодження або знищення таких документів.
- Яку фінзвітність треба подавати з квартальною декларацією з прибутку, а яку – з річною? ДФС у Тернопільській області роз`яснила, які форми фінансової звітності повинні подавати платники податку на прибуток, неприбуткові організації, банки та суб’єкти державного сектора разом з декларацією (звітами).
Ще три нові аналітики від «Дебету-Кредиту»
- Дивіденди та повернення частки засновнику: коли доведеться сплачувати податок на виведений капітал? Якщо ВРУ підтримає законопроект №8557, то з 01.01.2019 року податок на прибуток замінить податок на виведений капітал. Тож, як ми й обіцяли, починаємо аналіз оподаткування цим новим податком конкретних практичних ситуацій. У цій статті (для передплатників) поговоримо про операції між підприємством та його засновниками.
- Помилка в даті податкової накладної: чи буде штраф? Відомо, що помилку в даті ПН виправити одним розрахунком коригування неможливо. Для такого виправлення податківці вимагають анулювати помилкову податкову накладну і скласти нову з правильною датою. Але чи виникне внаслідок такого виправлення штраф у постачальника? Як в такому випадку рахувати строк реєстрації податкової накладної? Розглянемо свіжу судову практику.
- Підставу для звільнення визначає працівник – і саме вона має зазначатися в наказі. Працівник подав заяву про звільнення через порушення строків виплати зарплати. ВС вказав, що роботодавець не має права змінювати таку «незручну» підставу для звільнення, якщо працівник не виявив такого бажання. Розглянемо ще одну судову справу (для передплатників).
Інші новини
- З 14 липня частково змінилися коди бюджетної класифікації. Уряд привів у відповідність до діючих рахунків перелік бюджетної класифікації надходжень у розрізі контролюючих органів. Зокрема, перелік кодів бюджетної класифікації для ДФС доповнено рахунками 13031100, 13031200, 13031300.
- Оновлено форми звітів №1-опт, №1-торг та №3-торг. Держстат оновив форми звітності зі статистики внутрішньої торгівлі – №1-торг (місячна), №3-торг (квартальна), №1-торг (нафтопродукти) (місячна), №1-опт (місячна), №1-опт (квартальна). Нові форми цих звітів вперше потрібно буде подавати за січень/І квартал 2019 року.
- Офіційний курс гривні до долара буде розраховуватися по-новому. Нацбанк переглянув методику розрахунку офіційного курсу гривні до долара США, осучаснив джерела даних, що використовуються для його розрахунку, та змінив час його оприлюднення.
Насамкінець – два актуальних відео у нас на сайті
- Перше – про щомісячні «оновлення» плану перевірок ДФСУ. Чому важливо щомісяця перевіряти план-графік податкових перевірок та на що при цьому слід звертати увагу, – роз’яснив Олександр Смирнов.
- Друге – про новий звіт з ЄСВ та приклад його заповнення. Тетяна Мойсеєнко розповіла про новації у звітності з ЄСВ: що саме змінилося та з якого періоду необхідно подавати оновлену звітність? І все це на прикладі.
До зустрічі через тиждень.
Ваш «Дебет-Кредит»