З 22 липня діють нові документи для отримання ЕЦП від АЦСК ІДД ДФС
У вівторок, 23 липня на сайті Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ІДД ДФС з’явилося повідомлення про те, що з 22 липня почали діяти нові документи для отримання ЕЦП від АЦСК ІДД ДФС.
У цьому ж повідомленні вказувалося, що з 1 серпня 2019 р. клієнти АЦСК ІДД ДФС зможуть отримати електронні довірчі послуги від Надавача виключно на захищені носії ключової інформації. А ключі, згенеровані на незахищені носії ключової інформації, діятимуть до закінчення строку дії кваліфікованого сертифіката відкритого ключа.
Проте через декілька днів, після розголосу, податківці передумали видавати токени з 1 серпня: з тексту вищезазначеного повідомлення ДФС прибрала інформацію про це. Щоправда, згадка про самостійний перехід з незахищеного носія на захищений носій все одно залишилася.
***
Для тих, хто ще не розібрався що таке токени і кому вони потрібні – найважливіші посилання:
- Що таке захищений носій інформації для зберігання ЕЦП (токен) ми писали ось тут;
- Перелік суб’єктів господарювання, які здійснюють продаж захищених носіїв ключової інформації, можна переглянути за цим посиланням;
- Про те, хто має обов'язково використовувати захищені носії ЕЦП читаємо тут, а купувати токени чи ні (коментар юриста для власників ЕЦП) – ось тут;
- Нарешті, підписати електронну петицію на сайті Президента про скасування обов’язкового використання Е-токенів для бізнесу можна ось тут. (На момент надсилання цього листа було зібрано лише 3 345 підписів з необхідних 25 000, щоправда половина з них з`явилась за останні 4 дні. Тож шанси достукатись до Президента є).
Як банки будуть відкривати та змінювати рахунки з 5 серпня?
Нацбанк нагадав, що з 5 серпня 2019 року в Україні стартує запровадження міжнародного номера банківського рахунку IBAN відповідно до вимог стандарту ISO 13616.
З цього часу банки відкриватимуть своїм клієнтам нові рахунки тільки за стандартом IBAN. Рахунки складатимуться з 29 літерно-цифрових символів, викладених у такій послідовності:
- код України – UA-2 літери;
- контрольний розряд – 2 цифри;
- код банку – 6 цифр;
- рахунок – довжина номера рахунка не є фіксованою (до 31 жовтня 2019 року – від 5 до 14 символів, з 01 листопада 2019 року – від 5 до 19 символів).
Водночас існуючі номери рахунків банки змінюватимуть відповідно до вимог цього стандарту зі збереженням чинного номера аналітичного обліку.
Змінено Порядок подання фінансової звітності
24 серпня 2019 року набрала чинності постанова КМУ від 17.07.2019 р. №625. Нею внесено зміни до Порядку подання фінансової звітності. А саме:
- передбачено подання суб’єктами господарювання, які здійснюють діяльність у видобувних галузях, звіту про платежі на користь держави;
- уточнено, що мікропідприємства, непідприємницькі товариства та підприємства, які ведуть спрощений бухоблік, мають подавати річну фінзвітність у складі Балансу і Звіту про фінрезультати;
- приводяться у відповідність до законодавства норми щодо особливостей застосування Порядку на тимчасово окупованій території, території проведення АТО та території здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях.
Нові розміри пропорцій розподілу ЄСВ вже затвердив Кабмін
Минулого тижня ми повідомляли про плани Уряду ухвалити перерозподіл ЄСВ, аби ФСС виплатив борги щодо лікарняних.
І ось 24 липня Кабмін прийняв відповідну постанову №655. Нею передбачено з 1 січня 2020 року збільшити частку ЄСВ, що спрямовується на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку на виробництві (з 9,3759 до 9,5727), за рахунок зменшення частки цього внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття (з 5,0026 до 4,8058).
Крім того, тимчасово на один місяць (серпень 2019 року) вводяться такі пропорції розподілу ЄСВ:
- 0,1321% – на страхування на випадок безробіття;
- 14,2464% – на страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасних випадків.
Нашу новину про це читайте тут.
Держпраці – про виплату зарплати та ненарахування індексації
- У які строки виплачувати зарплату, щоб при перевірках не покарали? Держпраці наголосила, що роботодавець має встановити в колдоговорі або у положенні про оплату праці конкретні дати виплати авансу та зарплати. Це, наприклад, можуть бути 7 та 22 число місяця (саме конкретні дати, а не проміжки часу з 1 по 7 число та з 16 по 22 число місяця);
- Скільки коштуватиме при перевірках ненарахування індексації зарплати? За роз’ясненням фахівці Держпраці, за кожного працівника без індексації доведеться сплатити 10 мінімальних зарплат (на сьогодні – 41 730 грн) та адмінштраф – від 510 до 1700 грн.
Що ще нового від ДФС?
- По-перше, податківці вкотре зазначили, що складання декількох ПН на одну суму отриманої передоплати є порушенням порядку. У такому разі покупець втрачає право на ПК з ПДВ за такими ПН;
- По-друге, згідно з роз’ясненням з ресурсу «ЗІР», Законом №481 не встановлено вимог щодо видів, місткості та розміщення обладнання та/або ємностей для зберігання та не має виключень для видів зберігання пального в баку авто та в каністрах. З цього виходить, що для зберігання пального в баку авто або каністрі слід мати ліцензію;
- По-третє, у свіжій ІПК податківці розповіли, коли можна використовувати факсиміле для підписання первинних документів, а коли – ні. Коментар від редакції читайте тут.
Про перевірки ПФУ та пенсії з липня
Ми вже повідомляли, що 17 липня Уряд визначив нові критерії для перевірок ПФУ. Проте текст постанови КМУ (як і самих критеріїв) з'явився лише минулого тижня.
Згідно з постановою КМУ від 17.07.2019 р. №632 до таких критеріїв належать:
- дотримання суб’єктом господарювання вимог законодавства у сфері загальнообов’язкового державного пенсійного страхування;
- кількість позапланових заходів державного нагляду (контролю), проведених щодо суб’єкта господарювання протягом останніх трьох років, що передують плановому періоду, з підстав, передбачених абзацами третім, п’ятим, сьомим, дев’ятим частини першої ст. 6 Закону №877, за результатами яких виявлено порушення.
Що відноситься до ризиків настання негативних наслідків від провадження господарської діяльності відносять, читайте тут. Більше про нові критерії та періодичність проведення перевірок ПФУ – дивіться у новині.
Крім того, Пенсійний фонд навів детальну інформацію щодо перерахованих сум пенсій у зв'язку з підвищенням прожиткового мінімуму з 1 липня 2019 року.
Інші новини
- З 1 серпня заяву на повернення надміру сплаченого податку подаватимемо через Е-кабінет. Зробити це можна буде через меню «Листування з ДФС» приватної частини Електронного кабінету;
- Жінкам-ФОП, які не сплачують ЄСВ, більше не потрібна довідка з ПФУ для декретних. Уряд вніс зміни до низки нормативно-правових актів щодо виплати державних допомог Відтепер інформацію, що жінка, яка є підприємцем та звільнена від сплати ЄСВ, ФСС буде брати з Державного реєстру загальнообов’язкового державного соцстрахування;
- Порядок ведення ЄРПН оновлять через введення кваліфікованого ЕП. ДФСУ оприлюднила проект змін до Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних. Кардинальних змін не вібудеться. Проектом передбачено заміну слів «електронний цифровий підпис» на слова «кваліфікований електронний підпис»;
- Як Мінсоцполітики боротиметься з недобросовісними роботодавцями? Оприлюднено проект плану заходів на 2019-2020 роки щодо детінізації відносин у сфері зайнятості населення. За ним Мінсоцполітики планує впровадити диференційований підхід до розміру штрафів залежно від ступеня соцзначущості порушення та критерії наявності трудових відносин;
- Уряд призначив нового виконуючого обов'язки голови ДФС. З 23 липня 2019 року виконання обов’язків голови ДФС покладено на директора департаменту таргетингу та управління митними ризиками Дениса Гутенка.
Безкоштовна серія ОНЛАЙН-ПРАКТИКУМІВ “10 навиків обліку Податку на прибуток без помилок”
5-6-7 серпня. Реєструйтесь!
На практикумах Ви сформуєте такі навики:
- Основні засоби та нематеріальні активи. Правильно проводити надходження, ліквідацію та продаж ОЗ та НА, розраховувати амортизацію і застосовувати податкові різниці по ним.
- Інша дебіторська/кредиторська заборгованість. Визначати коли можна та правильно оформлювати і списувати заборгованість та застосовувати податкові різниці по ній.
- Резерв відпусток. Визначати кому необхідно нараховувати резерв відпусток, правильно розраховувати, оформлювати документально і відображати резерв у звітності.
Зверніть увагу - це НЕ вебінари!
Всі 3 дні ми з Вами будемо практикуватись на задачах, які допоможуть Вам сформувати конкретні навики.
Приготуйтесь працювати, а не просто слухати!
Реєструйтесь на серію онлайн-практикумів прямо зараз!
До зустрічі через тиждень!
Ваш «Дебет-Кредит»