Головна Усі новини «Дебет-Кредит» Новини порталу

«Дебет-Кредит» за тиждень. Найкоротші бухгалтерські новини за 20–25 липня

Карантин продовжено до 31 серпня (але зі змінами); книги обліку для ФОП вже майже скасовані; до Закону №466 внесено зміни (і вони вже на підписі у Президента); затверджено постанови про функціонування програмних РРО; усім юридичним та фізособам хочуть присвоїти «офіційні» електронні адреси, а неоформлених працівників тепер перевірятимуть лише інспектори Держпраці (ще й з новими посвідченнями)

Скасування книг обліку для ФОП та зміни до Закону №466 – закон вже на підписі у Президента
У вівторок, 21 липня, депутати не підтримали проект Постанови, якою блокувалось підписання законопроекту №2524 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо функціонування електронного кабінету та спрощення роботи фізичних осіб-підприємців». За цей проект проголосували лише 49 нардепів.

Того ж 21 липня законопроект №2524 був підписаний Головою ВРУ Разумковим, а 22 липня – переданий на підпис Президенту. Тож тепер справа за Володимиром Зеленським.

Нагадаємо, що саме цим законом передбачено внесення змін до Закону №466, яким була запроваджена податкова реформа. А також скасовується:

  • вимога обов’язкової реєстрації книги обліку доходів та витрат;
  • обов'язок ведення книги обліку доходів для ФОП 1 та 2 групи спрощенців та 3 групи, які не є платниками ПДВ.

Карантин продовжили ще на місяць – до 31 серпня (але зі змінами)
22 липня Уряд прийняв рішення продовжити карантин до 31 серпня. До того часу залежно від епідеміологічної ситуації всі регіони України буде поділено на декілька зон: зелену, жовту, помаранчеву та червону (при цьому «зелена зона» не означатиме повне зняття карантину). Що дозволяється і забороняється у кожній із зон – читайте тут.

Також будуть введені нові норми карантину; їх приведуть у відповідність до європейських. Зокрема, показник захворюваності будуть розраховувати не за кількістю хворих на 100 тис. населення, а за динамікою, як в країнах Євросоюзу.

Ще три нові урядові рішення

  • По-перше, затверджено низку постанов, якими визначаються вимоги до програмних РРО, а також приведено до вимог чинного законодавства акти Кабміну, що регулюють сферу застосування РРО. Аналіз постанов дивіться у редакційних статтях тут і тут;
  • По-друге, вдосконалено контроль обліку пального в СЕА РП. Зокрема, передбачено можливість відображення в СЕАРП СЕ різниці обсягу пального між даними бухгалтерського обліку та даними Системи внаслідок коливання температур;
  • По-третє, Уряд підкоригував порядок трудових перевірок. Крім того, Кабмін розмежував перевірки неоформлених працівників та інші порушення законодавства про працю (неоформлених працівників відтепер перевірятимуть лише інспектори Держпраці). А ще в інспекторів нові посвідчення, а Держпраці підпорядкована Мінекономіки. Подробиці читайте тут.

Як Уряд хоче штрафувати за порушення маскового режиму?
17 липня у Верховній Раді було зареєстровано два урядові законопроекти – №3890 та №3891. Ними визначено такі розміри штрафів за невдягнену захисну маску при відвідуванні громадського місця:

  • для громадян – 170-255 грн;
  • для бізнесу – 3400-5100 грн.

Нові законодавчі ініціативи

  1. Ставки ПДФО та податку на прибуток хочуть диференціювати. Законопроектом №3866 запропоновано внести зміни до ПКУ щодо зниження податкового навантаження на малий та середній бізнес. Зокрема, пропонується ввести диференційні ставки ПДФО (10%, 20%, 30% залежно від розміру зарплати працівників) та податку на прибуток (8%, 16% та 27%);

  2. Скасування кешбеку та обов'язкового застосування РРО для «єдинників» ІІ-ІІІ груп. У Раді зареєстровано альтернативний законопроект №3853-1. Ним передбачено запровадження щорічного підвищення граничних обсягів доходів для застосування спрощеної системи оподаткування, відновлення права платників ЄП не застосовувати РРО, а також скасування механізму кешбек;

  3. Порядок функціонування Електронного кабінету зазнає змін. Мінфін оприлюднив проект, згідно з яким Порядок буде доповнено нормами щодо:
    - листування контролюючих органів через Е-кабінет з платниками податків, які подають звітність в електронній формі, та/або пройшли електронну ідентифікацію онлайн в Е-кабінеті, та які подали заяву про бажання отримувати документи через Е-кабінет;
    - подання один раз протягом року заяви про відмову отримувати документи через Е-кабінет. Датою завершення листування платника податків через Е-кабінет є дата, зазначена у квитанції про доставку контролюючому органу заяви про відмову отримувати документ через Е-кабінет.

  4. Усім в Україні хочуть присвоїти «офіційні» електронні адреси. Законопроектом №3861 пропонується юрособам, фізособам та ФОП автоматично присвоювати електронні адреси для офіційного листування.
    Листи та/або повідомлення, надіслані на офіційну електронну адресу, вважатимуться такими, що надіслані та офіційно вручені та не потребуватимуть додаткового документального підтвердження їх направлення.

УВАГА! З 5 по 16 серпня ЄДР не буде працювати
Мін'юст повідомив, що з 5 по 16 серпня 2020 року відбуватиметься впровадження в промислову експлуатацію оновленого програмного забезпечення Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (ЄДР).

Буде удосконалено бізнес-процеси реєстрації. Зокрема, створено виражене відображення проведених змін, забезпечено припинення ФОП та внесення змін до відомостей про ЮО в один етап, додано нові атрибути розширеного пошуку. Більше про це тут.

У зв’язку з перенесенням даних зі старого реєстру до нового, документи на реєстрацію не прийматимуться з 00 годин 5 серпня, а документи, подані до цього часу, повинні бути опрацьовані до 18 години 7 серпня.

Своєю чергою, АЦСК ІДД ДПС інформує, що з 7 по 16 серпня буде надавати ЕЦП тільки тим фізичним особам, ФОП та юридичним особам, які нададуть паперові оригінали (або нотаріально засвідчені копії) установчих документів.

Крім того, З 7 по 16 серпня не будуть працювати:

  • портал usr.minjust.gov.ua;
  • обмін даними між ЄДР та органами державної влади;
  • сервісна послуга у формі прикладного програмного інтерфейсу ЄДР (API) (повне відключення);
  • Онлайн будинок юстиції.

З 27 липня змінюється порядок заповнення форми №20-ОПП
Сьогодні набирає чинності наказ Мінфіну від 24.06.2020 р. №323, яким оновлено Порядок обліку платників податків і зборів. Зокрема, зміни торкнулися заповнення та подання форми №20-ОПП (сама форма не змінилася). Докладно (і на прикладах) про те, що змінилося – читайте в аналітичній статті.

Що нового розповіли податківці?

  1. Чи накладатимуть адмінштрафи за несвоєчасну сплату та звітування з ЄСВ під час карантину? ДПСУ у підкатегорії 201.09 «ЗІР» нагадує: роботодавці звільняються від адмінвідповідальності за порушення законодавства з ЄСВ, вчинені у період з 1 березня по останній календарний день місяця дії карантину;
  2. Підміна одних товарів іншими – одна з підстав блокування ПН. Податківці повідомляють, що вже навчились упереджувати можливість ухилення від оподаткування з ПДВ за рахунок підміни товарної номенклатури в ПН (так звана «скрутка»). І викрили операцій на використання податкового кредиту з ознаками фіктивності на суму більше 20 млн грн тільки самого ПДВ.

Інші новини

  1. Коли ставку ЄСВ можуть зменшити вдвічі? За словами міністра економіки Ігора Петрашка, розмір ЄСВ можна зменшити в два рази за рахунок збільшення кількості платників податку. Крім того, для цього потрібна ситуація економічного зростання;
  2. 7 серпня наберуть чинності усі «карантинні» судові рішення. Всі судові рішення, прийняті з 12 березня 2020 року (з початку введення карантину згідно з постановою КМУ від 11 березня 2020 р.) під час дії карантину, наберуть законної сили 7 серпня 2020 року;
  3. НБУ зберіг облікову ставку на рівні 6%. На думку НБУ, з одного боку – це стримає зростання цін в умовах відновлення економіки в 2021-2022 роках; з іншого – залишить простір для зниження вартості кредитів до однознакового рівня (менше 10%);
  4. Вдосконалення системи моніторингу ПДВ та ліквідація податкової міліції – умови для отримання допомоги від МВФ. Прем'єр-міністр Шмигаль навів спеціальні умови МВФ для отримання траншу. Серед них – реформа й вдосконалення системи моніторингу ПДВ, покращення бізнес-клімату, а також ліквідація ДФС до кінця року. Про це читайте тут і тут.

РРО у ФОП: зміни з 1 серпня 2020

[РРО у ФОП: зміни з 1 серпня 2020]
3-4-5 серпня три БЕЗКОШТОВНІ вебінари “РРО у ФОП: зміни з 1 серпня 2020” від Олександри Герасименко (Онлайн-школа бухгалтерії AVS). Реєструйтесь!

На вебінарах ми розберемо найпоширеніші помилки, які виникають у ФОП при роботі з РРО. За 3 зустрічі Ви дізнаєтесь:

  • 3 серпня. Чи потрібно застосовувати РРО при оплаті через інтернет-банкінг, поштову службу або на сайті підприємця. Для кого і з якого періоду РРО стає обов'язковим та штрафи за роботу без РРО;
  • 4 серпня. Кому підійде програмний РРО, а також яка буде процедура реєстрації програмних РРО;
  • 5 серпня. Облік товарів при використанні РРО. Нові форми фіскальних чеків та інші нововведення з 1 серпня 2020.

Реєструйтесь на вебінари від Олександри Герасименко та Школи бухгалтерії AVS, щоб працювати з РРО правильно та без помилок.


До зустрічі через тиждень!
Ваш «Дебет-Кредит»

Автор:
«Дебет-Кредит»
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
«Дебет-Кредит» / Новини порталу
Теги:
Головне за тиждень

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції.

Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

Новини від Дт-Кт «Дебету-Кредиту» – тепер у Viber!

Коментарі: 0

Новини по темі