• Посилання скопійовано

Підприємець може відшкодовувати витрати на відрядження найманому працівнику

Якщо фізична особа – підприємець відряджає найманого працівника для виконання роботи, пов’язаної з господарською діяльністю, такий підриємець може відшкодовувати витрати на відрядження найманому працівнику

Підприємець може відшкодовувати витрати на відрядження найманому працівнику

Водночас, працівники мають право на відшкодування витрат та отримання інших компенсацій у зв’язку із службовим відрядженням. Це передбачено ст.121 Кодексу законів про працю України.

Після повернення з відрядження працівник зобов’язаний надати звіт про витрачені грошові кошти, в тому числі і особисті кошти, які він витратив на службове відрядження, пов’язане саме з господарською діяльністю підприємця, а не за власними потребами працівника.

Умовою відшкодування витрат на відрядження є наявність оригіналу документів, що підтверджують вартість таких витрат, в т.ч. квитки, квитанції, чеки, розрахунки тощо.

Витрати, що не підтверджені документально, або зовсім не підлягають відшкодуванню і включенню до валових витрат підприємця, можуть бути відшкодовані працівнику за рахунок коштів підприємця з подальшими податковими наслідками. Тобто, такі витрати є додатковими благами відрядженого працівника та підлягають оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб згідно з пп. «г» пп.164.2.17 п.164.2 ст.164 Податкового кодексу України.

Надання коштів на відрядження врегульовано пп.140.1.7 п.140.1 ст.140 ПКУ та наказом Міністерства фінансів України від 13.03.98 №59 “Про затвердження Інструкції про службові відрядження в межах України та за кордон” (із змінами і доповненнями).

 

Джерело: ДФСУ

Рубрика: Праця та соціальний захист/Оплата праці

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Оплата праці»

  • Нараховуємо відпусткові у 2025 році: практичні приклади
    Нагадаємо основні правила нарахування відпусткових у 2025 році. Як бути, якщо працівник тривалий період перебував у безоплатній відпустці? Або отримував премії за попередні місяці?
    18.04.20251691
  • Порядок розрахунку середньої зарплати для лікарняних та декретних оновлять!
    Згідно з проєктом змін до Порядку №1266, для розрахунку страхових виплат для добровільно застрахованих осіб використовуватимуться календарні місяці (календарні дні) дії договору про добровільну участь перед настанням страхового випадку, за які сплачено ЄСВ
    16.04.20253 452
  • Скорочення штату: як провести правильно?
    Роботодавець повинен обґрунтувати необхідність скорочення штату та звільнення працівників, скласти та затвердити новий штатний розпис, в якому не буде посад, що скорочуються, врахувати переважне право на залишення працівника на роботі
    10.04.2025103
  • У 2025 році роботодавець зобов'язаний нараховувати зарплату не нижче 8000 грн
    МЗП – це соціальна гарантія для найманого працівника, і виплачувати заробітну плату необхідно не нижче встановленого законодавством рівня. Тож у 2025 році при відпрацюванні повного місяця основному працівнику потрібно нараховувати зарплату не нижче 8000 грн
    10.04.2025139
  • Чи треба індексувати зарплату у травні 2025 року?
    З січня 2025 р. нарахування індексації зарплати обнулили. Тоді ж виникла дилема – який місяць вважати базовим для нарахування індексації: грудень 2024 р. чи січень 2025 р.? Як бути роботодавцям і чи індексувати зарплату у травні, – дізнайтеся з нашої статті.
    10.04.202510 90011