Нагадаємо, що 18 серпня Кабінетом Міністрів України зареєстровано у ВРУ проєкт Закону №5857 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оплати праці». Зокрема, ним пропонується внести зміни до КЗпП та Закону про оплату праці для вдосконалення визначення розміру мінімальної заробітної плати. Усі подробиці читайте тут.
Проте на думку Ю. Тимошенко та М. Цимбалюка, цим законопроєктом не передбачено врегулювання усіх проблемних питань з питань оплати праці. Для цього вони зареєстрували у ВРУ альтернативний законопроєкт №5857-1 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оплати праці" (завантажити). Ним передбачено:
1. Затвердити розмір мінімальної заробітної плати на рівні не нижче очікуваного фактичного розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
2. Встановити мінімальний посадовий оклад (тарифну ставку) у розмірі, не меншому від мінімальної заробітної плати (наразі - не меншому від прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на 1 січня календарного року).
3. Враховувати при визначенні розмірів посадових окладів працівників бюджетних установ освіти, науки, охорони здоров’я, культури та інших бюджетних установ відповідно до Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери розмір посадового окладу (тарифної ставки) працівника 1 тарифного розряду на рівні мінімальної заробітної.
4. Оновити складові заробітної плати, які не враховуються для визначення мінімального розміру заробітної плати, зокрема, доплат за роботи працівникам, зайнятих на роботах із важкими, шкідливими та небезпечними умовами праці, в несприятливих умовах та умовах підвищеного ризику для життя і здоров’я.
Отже, за оновленою ст. 3-1 Закону про оплату праці при обчисленні розміру заробітної плати працівника для забезпечення її мінімального розміру пропонують не враховувати:
- суми, на які підвищується оплата праці відповідно до статті 100 КЗпП, – незалежно від способу встановлення такого підвищення (доплата, надбавка, підвищення окладу тощо);
- доплати за роботу в несприятливих умовах праці та підвищеного ризику для здоров’я;
- доплати за суміщення професій (посад), виконання обов'язків тимчасово відсутнього працівника,
- суми підвищення оплати праці за роботу в нічний час, роз’їзний характер робіт;
- оплата роботи в надурочний час;
- оплата за залучення до роботи у вихідні, святкові і неробочі дні;
- премії;
- сума індексації заробітної плати;
- сума компенсації втрати частини доходів у зв’язку з порушенням строків виплати заробітної плати;
- доплати за роз’їзний характер роботи та інші виплати заробітної плати.
Розмір мінімальної заробітної плати визначатиметься з урахуванням:
- потреб працівників та їхніх сімей;
- вартісної величини достатнього для забезпечення нормального функціонування організму працездатної людини та збереження її здоров’я;
- загального рівня середньої заробітної плати в цілому по Україні;
- розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб;
- мінімальних набору продуктів харчування, набору непродовольчих товарів та набору послуг, необхідних для задоволення основних соціальних і культурних потреб особистості, а також дітей сім’ї;
- прогнозного індексу споживчих цінна за рік, на який встановлюється розмір мінімальної заробітної плати;
- рівня податків, обов’язкових зборів та внесків.
У разі прийняття Закон набере чинності з 1 січня 2022 року.
***
УВАГА!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER. Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!