• Посилання скопійовано

З 15 травня запрацює Закон про правонаступництво у трудових відносинах

13 травня Президент підписав Закон №3677. За ним правонаступництвом у трудових відносинах вважається продовження трудових відносин з працівниками у разі зміни власника підприємства, його реорганізації. Ці норми наберуть чинності з 15 травня

З 15 травня запрацює Закон про правонаступництво у трудових відносинах

Нагадаємо, що 25 квітня 2024 року ВРУ прийняла в цілому урядовий законопроєкт №8244 "Про внесення змін до Кодексу законів про працю України щодо правонаступництва у трудових відносинах".

13 травня Президент підписав відповідний Закон №3677. З його текстом можна ознайомитися за посиланням.

14 травня Закон опубліковано в "Голосі України". Тож його норми почнуть діяти з 15 травня. 

Детальний аналіз зміни ми наведемо в окремому матеріалі. А зараз коротко розповімо про його норми.

Закон спрямований на приведення національного законодавства про працю у відповідність до положень Директиви Ради №2001/23/ЄС від 12.03.2001 про наближення законодавств держав-членів, що стосуються охорони прав працівників у випадку передачі підприємств, бізнесових структур або частин підприємств або бізнесових структур, щодо встановлення обов’язку роботодавця повідомляти працівникам про зміну власника підприємства.

Законом передбачено визначення і процедура правонаступництва у трудових відносинах. 

Так, правонаступництвом у трудових відносинах вважається продовження трудових відносин з працівниками у разі зміни власника підприємства, установи, організації, реорганізації підприємства, установи, організації (злиття, приєднання, поділу, перетворення, виділу). 

Правонаступництвом у трудових відносинах між працівниками та фізичною особою, яка використовує найману працю, вважається продовження трудових відносин з працівниками у разі зміни власника майна чи його частин.

Законом також передбачалося, що:

- у разі передачі суб’єкта господарювання трудові відносини працівників продовжуються із набувачем. Права і обов’язки за трудовими договорами між працівниками і відчужувачем, що існували, переходять до набувача;

- у разі передачі суб’єкта господарювання статус і функції виборного органу первинної профспілкової організації зберігаються на тих самих умовах і підлягають виконанню тих самих умов, які існували до переходу прав і обов’язків від відчужувача до набувача;

- відчужувач та набувач зобов’язані не пізніше 10 робочих днів до здійснення передачі суб’єкта господарювання поінформувати письмово або за допомогою технічних засобів електронної комунікації виборний орган первинної профспілкової організації про:

  • дату або орієнтовну дату передачі суб’єкта господарювання;
  • причини передачі суб’єкта господарювання;
  • правові, економічні та соціальні наслідки передачі суб’єкта господарювання для працівників;
  • будь-які заходи, передбачені стосовно працівників;

- про зміни істотних умов праці, які спричинені передачею суб’єкта господарювання, працівник повинен бути повідомлений не пізніше ніж за 2 місяці.

***

Читайте також: Передача бізнесу – новація у КЗпП та наслідки для працівників

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Трудові відносини»