На виконання постанови Уряду від 05.06.2024 №650 «Деякі питання бронювання військовозобов’язаних під час воєнного стану» Пенсійним фондом України забезпечено інформаційну взаємодію між реєстром застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (РЗО) та Єдиним державним реєстром призовників, військовозобов’язаних та резервістів.
Відтепер роботодавці в особистому кабінеті страхувальника на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України мають можливість у режимі реального часу подавати відомості про прийняття працівника на роботу, його переміщення з одного структурного підрозділу до іншого або переведення на іншу постійну посаду або роботу, звільнення, поновлення на роботі, тимчасове припинення / відновлення дії трудового договору.
Для подання відомостей через кабінет страхувальника пункт меню «Комунікації з ПФУ» доповнено опцією «Відомості про трудові відносини (оперативне подання інформації)» / «Повідомлення про зміни в трудових відносинах».
У разі подання роботодавцем зазначених відомостей через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України дані в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування оновлюються впродовж доби.
Крім того, роботодавець отримав можливість одержувати інформацію з РЗО про:
- осіб, які на момент формування запиту перебувають у трудових відносинах з роботодавцем – пункт меню «Комунікації з ПФУ» / «Відомості про трудові відносини (оперативне подання інформації)» / «Запит на отримання переліку осіб працюючих у страхувальника»;
- особу, за період перебування у трудових відносинах з роботодавцем (інформація формується за періоди починаючи з 2011 року) – пункт меню «Комунікації з ПФУ» / «Відомості про трудові відносини (оперативне подання інформації)» / «Запит на отримання інформації про трудові відносини по особі».
Також нагадуємо, що страхувальник в особистому кабінеті за допомогою пункту меню «Відділ кадрів» має можливість підтримувати в актуальному стані дані про уповноважених спеціалістів, яким надається право перегляду та введення відомостей про трудові відносини працівників. Для доповнення списку таких спеціалістів призначено кнопку «Додати». Уповноважений спеціаліст, який має КЕП службової особи юридичної особи (керівник, головний бухгалтер, спеціаліст кадрової служби), де прописано його РНОКПП та код ЄДРПОУ роботодавця, зможе увійти в кабінет страхувальника, переглянути відомості про трудові відносини працівників та ввести нові.
Від редакції: Хто має подавати відомості до ПФУ?
За Постановою №650 цей обовʼязок поширюється тільки на ті підприємства, хто бронює працівників. Тобто, хто не бронює працівників, такі відомості подавати до ПФУ не зобовʼязаний.
Перелік роботодавців, які подаватимуть такі відомості, також встановлено Постановою №650. До них належать:
- органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування;
- підприємства, установи та організації, які є критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період;
- підприємства, установи та організації, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період.
Про це ми писали тут.
За який період слід подавати відомості до ПФУ?
Для роботодавців із заброньованими працівниками встановлено строк для подання відомостей щодо змін у трудових відносинах з працівниками, які відбулися після 8 червня 2024 року. Це потрібно зробити до 15 липня включно. Про це ми писали тут.
Читайте також:
Як роботодавцю подати відомості про трудові відносини онлайн: розʼяснення від ПФУ
До 15 липня слід подати до ПФУ дані про зміни у трудових відносинах при бронюванні працівників
Подання ПФУ відомостей про трудові відносини з працівником: найактуальніші питання