Держпраці у Кіровоградській області нагадує, що до Закону про зайнятість нещодавно внесли нову статтю 47-1. Вона передбачає надання допомоги по частковому безробіттю на період карантину, встановленого КМУ з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби СОVID-19.
Порядок надання такої допомоги ми докладно розглядали тут і тут. А порядок її обліку та оподаткування – тут і тут.
Відомо, що роботодавці, які бажають отримати цю допомогу, повинні надати центру зайнятості:
- заяву у довільній формі;
- копію наказу з датою початку зупинення (скорочення) діяльності;
- відомості про працівників (прізвище, ім’я, по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний державний орган і мають відмітку в паспорті), у яких виникло право на допомогу по частковому безробіттю на період карантину;
- довідку про сплату ЄСВ за останні шість місяців, що передують даті зупинення діяльності.
Щодо кожного з таких документів у роботодавців виникали питання. Але зараз ми розглянемо проблему з наказом про зупинення (скорочення) діяльності. Адже багато хто з роботодавців шукав згадку про такий наказ в КЗпП і не знайшов. Ми вже не кажемо про скорочення робочого часу у працівників, які претендують на цю допомогу.
Чи не виникне у роботодавця, який складе такий наказ для оформлення допомоги, ризику, що його оштрафує Держпраці за порушення трудового законодавства? Держпраці в коментованому роз’ясненні вважає, що порушень немає!
Підставою для отримання допомоги по частковому безробіттю на період карантину є втрата застрахованими особами заробітної плати або її частини, внаслідок вимушеного часткового або повного скорочення передбаченої законодавством тривалості робочого часу у зв’язку із зупиненням (скороченням) діяльності через проведення заходів щодо запобігання виникненню та поширенню коронавірусної хвороби (СОVID-19), передбачених карантином, встановленим КМУ.
Обмеження діяльності суб'єктів господарювання встановлені постановою КМУ від 11.03.2020 р. №211.
Держпраці погоджується, що чинним законодавством про працю не визначена процедура зупинення (скорочення) діяльності через проведення заходів щодо запобігання виникненню та поширенню коронавірусної хвороби (СОVID-19), передбачених карантином, встановленим КМУ. Але не вважає це проблемою роботодавця. Навпаки, для роботодавця це навіть краще.
Держпраці пояснює, що до цієї процедури не може застосовуватися порядок запровадження зміни істотних умов праці, передбачений ст. 32 КЗпП. Тобто попереджати працівників про зупинення/скорочення діяльності і про скорочення в них через це робочих годин за 2 місяці не обов’язково!
Крім того, на думку Держпраці, зупинення (скорочення) діяльності суб'єктів господарювання, передбачене постановою №211 не є простоєм, визначеним ст. 34 КЗпП.
Зупинення (скорочення) діяльності оформляється наказом власника або уповноваженого ним органу за наявності умов, передбачених постановою №211.
***
Читайте також:
- Допомога по частковому безробіттю під час карантину оподатковується! – позиція ДПСУ
- Мінекономіки представило механізми підтримки мікро- і малого підприємства
- Термін звернення роботодавця за допомогою по частковому безробіттю пропонують збільшити втричі (законопроект)
- Допомога по частковому безробіттю на час карантину: облік та оподаткування
- Довідка про відсутність заборгованості з ЄСВ: як отримати в ДПС
- Допомога по частковому безробіттю на час карантину: облік та оподаткування
- Як подати документи для допомоги по частковому безробіттю: інструкція від Фонду безробіття
- Бізнес закликає виправити недоліки в механізмі отримання допомоги на працівників
- Держзайнятості: програма щодо виплати допомоги по частковому безробіттю вже працює