Оформлення направлення на перевірку
Ч. 5 ст. 2 Закону №877 передбачено обов'язкове забезпечення дотримання органами ДФС частини третьої статті 7 Закону №877 щодо оформлення направлення на перевірку, але з урахуванням особливостей ПКУ. Тож виходить, що направлення має бути оформлено в рамках чинних норм ПКУ.
Саме тому у листі від 15.02.2017 р. №3124/6/99-99-10-02-15 податківці нагадали порядок оформлення направлення на перевірку за п. 81.1 ПКУ. За цією нормою передбачено обов'язкове зазначення в направленні на проведення перевірок посад та прізвищ посадових осіб органів ДФС, які проводитимуть перевірку.
Податківці у листі не забули вказати й про наслідки пред'явлення направлень, оформлених з порушенням вищенаведених вимог. Як відомо таке направлення є підставою для недопуску платником податків податківців до проведення перевірок.
Коли ще можна недопустити контролерів до перевірки - читайте тут>>
Читайте також: Мораторій на перевірки на 2017 рік не продовжено, - ДФСУ
Строки проведення планових та позапланових перевірок
У своєму роз’ясненні податківці доводять, що проведення планових та позапланових перевірок здійснюється у строки визначені п. 82.1 та 82.2 ПКУ. Це випливає з норми ч. 5 ст. 2 Закону №877. За нею на перевірки ДФС не поширюються дотримання строків для їх проведення, встановлених ч. 5 ст. 5 (для планових заходів) та ч. 4 ст. 6 (для позапланових заходів) Закону №877.
Тож відповідно до п. 82.1 ПКУ планові перевірки не повинні перевищувати:
- 30 робочих днів - для великих платників податків;
- 10 робочих днів - для суб'єктів малого підприємництва;
- 20 робочих днів - для інших платників податків.
Відповідно до п. 82.2 ПКУ позапланові перевірки мають здійснюватися в межах:
- 15 робочих днів - для великих платників податків;
- 5 робочих днів - для суб'єктів малого підприємництва;
- 3 робочі дні - для підприємців, які не мають найманих працівників, за наявності умов, визначених в абзацах третьому - восьмому п. 82.2 ПКУ;
- 10 робочих днів - для інших платників податків.
Порядок проведення позапланових перевірок
Проведення позапланових перевірок ДФС не повинно здійснюватися в рамках вимог частини першої статті 6 Закону №877. Таке ствердження ДФС ґрунтується на нормі ч. 5 ст. 2 Закону №877, за якою це не передбачено. Нагадаємо, що за пп. 75.1.2 ПКУ документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи ДФС і проводиться за наявності хоча б однієї з підстав, визначених п. 78.1 ПКУ. Про порядок позапланових податкових перевірок читайте також у новині>>
Особливості проведення перевірок з урахуванням останніх змін було розглянуто податківцями у іншому роз’ясненні.
Наостанок нагадаємо, що з 01.01.2017 р. податкові інспекції не мають право проводити перевірки. Більше про це у новині.
***
Що ще можна прочитати на тему податкових перевірок?