Главная Все новости Право и ответственность Контролирующие органы и проверки

Как подать обращение на получение ИНК, чтобы налоговики не отказали?

Обращение налогоплательщиков в налоговую о предоставлении индивидуальной налоговой консультации должно соответствовать установленным стандартам и иметь перечень обязательных реквизитов. Рассмотрим письмо ГФСУ по этому вопросу

Коментар до листа ДФС від 04.03.2019 р. №6990/7/99-99-10-02-17

Індивідуальна податкова консультація

За зверненням платників податків контролюючі органи надають їм безоплатно індивідуальні податкові консультації з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом 25 календарних днів, що настають за днем отримання такого звернення даним контролюючим органом (п. 52.1 ПКУ).

При цьому встановлено обов'язкові реквізити звернення платників податків на отримання такої ІПК:

  • найменування для юридичної особи або прізвище, ім’я, по батькові для фізичної особи, податкову адресу, а також номер засобу зв’язку та адресу електронної пошти, якщо такі наявні;
  • код згідно з ЄДРПОУ (для юридичних осіб) або реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті);
  • зазначення, в чому полягає практична необхідність отримання податкової консультації;
  • підпис платника податків;
  • дату підписання звернення (зокрема, дату оформляють відповідно до ДСТУ 4163-2003 цифровим або словесно-цифровим способом).

Якщо звернення не відповідає вимогам, зазначеним у п. 52.1 ПКУ, податкова консультація не надається, а надсилається відповідь у порядку та строки, передбачені Законом №393.

Водночас податківці наголошують, що знідно з ч. 7 ст. 5 Закону №393 у зверненні має бути зазначено:

  • прізвище, ім'я, по батькові;
  • місце проживання громадянина;
  • викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.

Письмове звернення повинне бути підписане заявником (заявниками) із зазначенням дати.

В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв'язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

Якщо звернення оформлено без дотримання зазначених вимог, то воно повертається заявнику з відповідними поясненнями не пізніш як через десять днів від дня його надходження, крім випадків, передбачених ч. 1 ст. 7 Закону №393.

Автор:
Станислав Горбовцов
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Право и ответственность / Контролирующие органы и проверки
Теги:
Налоговая консультация , ГФСУ

Обратите внимание: новостная лента «Дебет-Кредит» содержит не только редакционные материалы, но также статьи сторонних авторов, разъяснения сотрудников фискальной службы и т.п.

Данные материалы, а также комментарии к ним, отражают исключительно точку зрения их авторов и могут не совпадать с точкой зрения редакции.

Редакция не идентифицирует лица комментаторов, а не модерирует тексты комментариев и не несет ответственности за их содержание.

Комментарии: 0

Новости по теме

Консультации по теме

Хочете отримувати

найважливіші новини від «Дебету-Кредиту»?