Главная Все новости Право и ответственность Ответственность, санкции и штрафы

Уголовная ответственность за контрабанду товаров возвращается!

Законопроектом №5420 предлагается установление больших штрафов или лишение свободы за контрабанду товаров и подакцизных товаров, а также за недостоверное декларирование товаров, что привело к неправомерному уменьшению или освобождению от уплаты таможенных платежей

Нагадаємо, що 15 листопада 2011 року Верховна Рада декриміналізувала контрабанду товарів шляхом прийняття Закону № 4025-VI. Ним, серед іншого, внесено зміни до статті 201 ККУ. Так, з 2012 року переміщення через митний кордон України поза митним контролем або з приховуванням від митного контролю звичайних товарів не є контрабандою і не вважається кримінальним злочином. Зараз в цій статті згадуються лише культурні цінності, отруйні, сильнодіючі, вибухові речовини, радіоактивні матеріали, зброя або боєприпаси (крім гладкоствольної мисливської зброї або бойових припасів до неї), частини вогнепальної нарізної зброї, а також спеціальні технічні засоби негласного отримання інформації.

23 квітня 2021 року у ВРУ зареєстровано президентський законопроєкт №5420. Ним передбачається доповнити ККУ новими статтями:

  • 201-2 «Контрабанда товарів»,
  • 201-3 «Контрабанда підакцизних товарів»,
  • 201-4 «Недостовірне декларування товарів».

Якщо його буде підтримано, то зміни наберуть чинності з дня, наступного за днем опублікування цього Закону.

 

Розмір відповідальності

Контрабанда звичайних товарів, тобто дії, спрямовані на переміщення через митний кордон України поза митним контролем або з приховуванням від митного контролю товарів (крім підакцизних товарів), вчинені у значному розмірі, каратиметься:

  • штрафом від 10 000 до 25 000 н.м.д.г. (170 000 – 425 000 грн);
  • штрафом від 50 000 до 75 000 н.м.д.г. (850 000 – 1 190 000 грн) або позбавленням волі на строк від 5 до 10 років, з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк до трьох років та з конфіскацією майна у разі вчинення таких дій особою, раніше судимою за один із аналогічних злочинів (або за попередньою змовою групою осіб, або службовою особою з використанням влади чи службового становища);
  • позбавленням волі на строк від семи до одинадцяти років з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк до трьох років та з конфіскацією майна у разі вчинення дій організованою групою.

А от за контрабанду підакцизних товарів (крім електричної енергії) передбачено ще більшу відповідальність – штраф від 20 000 да 40 000 н.м.д.г. (340 000 – 680 000 грн) або позбавленням волі на строк від трьох до шести років. При здійсненні таких діянь особою, що раніше притягувалась до відповідальності за аналогічні порушення (або за попередньою змовою групою осіб чи службовою особою) передбачено відповідальність вже від 75 000 до 120 000 н.м.д.г. (1 275 000 - 2 040 000 грн) або позбавлення волі на строк від шести до одинадцяти років, з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк до трьох років та з конфіскацією майна.

 

Недостовірне декларування

Недостовірним декларуванням товарів є внесення до митної декларації недостовірних відомостей або ненадання при митному оформленні за встановленою формою точних і достовірних відомостей про товари та/або транспортні засоби комерційного призначення, що підлягають обов'язковому декларуванню і випускаються у вільний обіг, якщо такі дії призвели або могли призвести до неправомірного зменшення чи звільнення від сплати митних платежів у значних розмірах.

Запропонованою статтею 201-4 ККУ передбачається ввести ще одну кваліфікуючу ознаку недостовірного декларування товарів – сприяння йому у будь-якій формі службовою особою митного органу з використанням влади чи службового становища. Таке порушення каратиметься штрафом від 10 000 до 17 000 н.м.д.г. (170 000 – 289 000 грн).

Але відповідальності можна буде і уникнути, якщо особа, яка вчинила діяння, до притягнення до кримінальної відповідальності сплатить подвійний розмір несплаченого митного платежу.

 

Зміни у процедурі досудового розслідування

Законопроєктом передбачаються зміни до статті 216 КПКУ, відповідно до яких слідчі органів, що здійснюють контроль за додержанням податкового законодавства, здійснюватимуть досудове розслідування кримінальних правопорушень, передбачених статтями 201-2, 201-3 та 201-4 ККУ.

А якщо такі порушення будуть вчинені службовою особою з використанням влади або службового становища, за наявності однієї з умов, визначених частиною п'ятою статті 216 КПКУ, такі кримінальні правопорушення розслідуватимуться детективами Національного антикорупційного бюро України (до початку функціонування Бюро економічної безпеки України досудове розслідування здійснюватиметься слідчими органів).

***

УВАГА!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER. Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ к полному тексту материала возможен только для зарегистрированных пользователей. Если Вы уже зарегистрированы на нашем сайте - пожалуйста, авторизуйтесь.

Если пока нет - зарегистрируйтесь прямо сейчас: это просто, не требует Ваших персональных данных и займет не более одной минуты.

Что еще дает регистрация?

Автор:
Станислав Горбовцов
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Право и ответственность / Ответственность, санкции и штрафы
Теги:
Ответственность , Таможня , Штрафы

Обратите внимание: новостная лента «Дебет-Кредит» содержит не только редакционные материалы, но также статьи сторонних авторов, разъяснения сотрудников фискальной службы и т.п.

Данные материалы, а также комментарии к ним, отражают исключительно точку зрения их авторов и могут не совпадать с точкой зрения редакции.

Редакция не идентифицирует лица комментаторов, а не модерирует тексты комментариев и не несет ответственности за их содержание.

30 днiв передплати безкоштовно!

Комментарии: 0

Новости по теме

Консультации по теме