Це – вже тринадцятий (і шостий у 2018 році) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена виключно неприбутковим організаціям і установам. З моменту написання попереднього листа минув цілий місяць і нам є про що розповісти.
Цього разу ми:
- розповімо про намір ДФС змінити порядок ведення Реєстру неприбуткових організацій;
- визначимося, чи виникають наслідки у неприбуткової організації у разі надання платних послуг;
- дізнаємося, до чого призведе неповідомлення ДФС про зміну свого статуту;
- з’ясуємо, чи встановлено окремі пільги для благодійних організацій щодо сплати податку на нерухомість;
- наведемо позицію податківців щодо можливості профспілок утримувати будиночки відпочинку для оздоровлення членів профспілки.
Гарного вам читання!
***
Порядок ведення Реєстру неприбуткових організацій зазнає змін, – ДФС оприлюднила проект
Наприкінці червня на офіційному веб-порталі ДФСУ було розміщено проект постанови КМУ «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 р. №440» (завантажити). Проектом передбачається:
- уточнити умови включення релігійних організацій до Реєстру неприбуткових установ та організацій;
- запровадити можливість отримання неприбутковими організаціями у будь-який час витягу з Реєстру. Його можна буде отримати у будь-якому податковому органі в електронній та паперовій формі. Форму Запиту про отримання витягу з Реєстру неприбуткових установ та організацій буде затверджено у додатку 3 до Порядку. Проект форми можна переглянути тут.
А усі зміни, що вносяться до Постанови №440, можна завантажити тут.
Неприбуткова організація продає товари/послуги: які наслідки?
Податківці у ІПК від 19.06.2018 р. №2728/6/99-99-15-02-02-15/ІПК зауважили, що внесені до Реєстру неприбуткові організації не сплачують податок на прибуток з доходів від надання платних послуг чи продажу товарів в рамках своєї статутної діяльності. Але таке звільнення від сплати відбувається за умови використання доходів виключно для фінансування видатків своєї статутної діяльності.
А от обов’язок стати платником ПДВ при наданні платних послуг чи реалізації товарів у неприбуткової організації може виникнути. Наразі в ПКУ немає норм щодо звільнення неприбуткових організацій від обов’язкової реєстрації платником ПДВ. Тому на них поширюються загальні правила.
Відповідно, якщо неприбуткова організація здійснює операції з постачання товарів/послуг на митній території України, що підлягають оподаткуванню ПДВ, та їх загальний обсяг протягом останніх 12 календарних місяців перевищує 1 млн грн, то вона повинна зареєструватися платником ПДВ в обов’язковому порядку.
Про це детальніше читайте у нашому коментарі до вищезазначеної ІПК.
За несвоєчасне повідомлення чи неповідомлення ДФС про зміну статуту чекає штраф
Податківці у підкатегорії 102.25 ресурсу «ЗІР» зазначили, що неприбуткова організація має подати реєстраційну заяву з позначкою «зміни» протягом 30 календарних днів:
- з дня державної реєстрації змін в установчому документу;
- або з моменту виникнення обставин, пов’язаних зі змінами в її установчих документах (у разі, коли державна реєстрація змін не здійснюється).
У разі несвоєчасного подання заяви до неприбуткової організації буде застосовано штраф у розмірі 510 грн.
За неподання або за друге несвоєчасне подання заяви у разі зміни статуту протягом року неприбуткову організацію чекатиме штраф у розмірі 1020 грн.
Чи є благодійні організації платником податку на нерухомість?
Дніпропетровські податківці повідомили, що особливостей для благодійних організацій щодо сплати податку на нерухомість нормами ПКУ не встановлено. Такі організації є платниками податку на нерухомість на загальних підставах.
Саме тому, якщо благодійна організація має у власності об’єкти нерухомості, що використовуються такою організацією згідно зі статутом, то така організація відповідно до норм ПКУ є платником податку на нерухомість.
Податківці також нагадали, що є перелік об’єктів нерухомості, які не є об’єктами оподаткування податком на нерухомість. Його визначено пп. 266.2.2 ПКУ. За ці види об’єктів нерухомості сплачувати податок не потрібно.
Наостанок – ще одне роз’яснення від ДФС
Консультацію податківців щодо правомірності здійснення перерахунку коштів профспілковою організацією товариства (в статусі неприбуткової) на утримання будиночків відпочинку для оздоровлення працівників товариства - членів профспілки читайте тут («фінансування профспілковою організацією, яка внесена до Реєстру неприбуткових установ та організацій, витрат на оздоровлення працівників товариства-членів профспілки, що здійснюється в межах статутної діяльності (оплата утримання будиночків відпочинку), не вважається порушенням п. 133.4 ст. 133 Кодексу»).
***
Наразі це все.
Більше новин щодо діяльності неприбуткових установ читайте тут, а консультацій – ось тут.
До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»